Griffin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
gekados
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 20:05

Griffin

Viesti Kirjoittaja gekados »

Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.Lähinnä tuo ruutiero kiiinnostaa,myöskin kulutus.Mikä pata tuo Griffinin kutonen on.Griffiniä pukataan meikämandoliiniinille sopuhintaan mut hiukka arveluttaa tuo pata (isuzu).Vääntö alarundeilla myöskin tärkee pointti.Potkuahan tuos ei oo juur viduakaan verrattuna 2,3 seen.Soppaa vetää vissiin kuin naapurinakka.Tiivistys-ostanko 2,3/vai Griffin.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Toi pelkkä Griffin kuulostaa tyhmältä.
freddy
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 08:28

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja freddy »

gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.Lähinnä tuo ruutiero kiiinnostaa,myöskin kulutus.Mikä pata tuo Griffinin kutonen on.Griffiniä pukataan meikämandoliiniinille sopuhintaan mut hiukka arveluttaa tuo pata (isuzu).Vääntö alarundeilla myöskin tärkee pointti.Potkuahan tuos ei oo juur viduakaan verrattuna 2,3 seen.Soppaa vetää vissiin kuin naapurinakka.Tiivistys-ostanko 2,3/vai Griffin.
Ilmeisesti tarkoitat Saab 9-5 Griffin:iä, moottorina B308E,V6,Turbo.
Esim. Wikipedia:sta löydät tietoja Saab 9-5:sta (mm. potku, pata ja vääntö löytyvät sieltä).
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.
Ehkä suurin käytännön ero on, et Griffin on automaatti. ;)
Semmonen sopivan laiska perheauto ja mukava matkakumppani. Ei siitä mitään rakettia saa, mutta sakot silläkin saa ja pystyy kiusaamaan TDI- ja volvomiehiä jos huvittaa leikkiä. Huippunopeus mittarin mukaan on 240 ja en kerro missä kokeiltu ja koska, ettei tuu virkavalta kyseleen. :P Löpöö menee n. 8 litraa matka-ajossa ja kaupungissa sit ihan kaasujalan mukaan. Itse en osaa vertailla taas nelipyttyseen femmaan, kun en ole moista koskaan edes ajanut. Pata kyllä kestää ihan hyvin, kunhan vaan sitä huoltaa niin kuin pitää. Tietty hihnan vaihto on suht arvokas juttu 80 tkm välein. Varusteet mielestäni ihan riittävät tuon ikäluokan autoon, itse en ainakaan kaipaa mitään heepeleitä enempää. Sitä en tiedä kannattaako ostaa? Sillä se on taas ihan makuasia ja eiköhän jokainen osta autonsa ihan itse, ei sen mukaan mitä joku netissä kirjoittaa.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Saabisti-76 kirjoitti:
gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.
Ehkä suurin käytännön ero on, et Griffin on automaatti. ;)
Semmonen sopivan laiska perheauto ja mukava matkakumppani. Ei siitä mitään rakettia saa, mutta sakot silläkin saa ja pystyy kiusaamaan TDI- ja volvomiehiä jos huvittaa leikkiä. Huippunopeus mittarin mukaan on 240 ja en kerro missä kokeiltu ja koska, ettei tuu virkavalta kyseleen. :P Löpöö menee n. 8 litraa matka-ajossa ja kaupungissa sit ihan kaasujalan mukaan. Itse en osaa vertailla taas nelipyttyseen femmaan, kun en ole moista koskaan edes ajanut. Pata kyllä kestää ihan hyvin, kunhan vaan sitä huoltaa niin kuin pitää. Tietty hihnan vaihto on suht arvokas juttu 80 tkm välein. Varusteet mielestäni ihan riittävät tuon ikäluokan autoon, itse en ainakaan kaipaa mitään heepeleitä enempää. Sitä en tiedä kannattaako ostaa? Sillä se on taas ihan makuasia ja eiköhän jokainen osta autonsa ihan itse, ei sen mukaan mitä joku netissä kirjoittaa.

Ei tuo GM (opel) V6 mikään huono pata kestävyyden puolesta ole saab-versionakaan, mutta neliosessa on kuitenkin enemmän viripotentiaalia, pienempi kulutus varsinkin kaupungissa sekä kettinkiä jakopäässä.

Surullisen kuuluisa tuo mylly on juuri siitä jakopään hihnasta, omegassa aikanaan ajanut yhden poikki eikä ollut kaunista katseltavaa sen jälkeen.

Pitää huolta niin kyllä se ooppelin mylly ihan hyvä on.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

gekados kirjoitti:Mikä pata tuo Griffinin kutonen on.Griffiniä pukataan meikämandoliiniinille sopuhintaan mut hiukka arveluttaa tuo pata (isuzu)

3 litranen bensa on siis ooppeli ja diesel isuzu.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Kyllä mä olen ainakin ollut tosityytyväinen, kone vetää mukavasti jo pieniltä kierroksilta eikä tartte turboviivettä odotella, nelonen on viritettynä ehkä ripeempi, mutta tuossa kun on tehtaalta tullessa jo se 310Nm niin eipä sitä tartte niin kauheesti lastutellakkaan. Huollot kun tekee ajallaan niin empä usko että sen jakopäänkään kanssa mitään ongelmia tulee. Maantiellä menee sen 7,5-8 lähes riippumatta matkavauhdista suomen rajoituksilla ja viimmekesän melkeen 300 pikavoitto kertoo että rekastakin pääsee täydenkin lastin kanssa reippaasti ohi :( Kaupungissa tuo kyllä sopasta tykkää, emännän alla 16 ja mun alla 13,5 kaupunkikulutus. Emännän ajotyyli on huomattavasti "kuminauhamaisempi" että tuo taitaa vähän niinku tykätä siitä pedaalin ala-asennosta. Varustetasohan noissa on ihan sopiva ikäisekseen autoksi.
Kaikkiaan mukava paketti.

Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jerkka kirjoitti:
Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Aika laimeesti herättää intohimoja joku opelin kutoskoneen tirinä.
Foxbody turbo
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Jerkka kirjoitti:Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Eipä oo sattunut sitten kohdalle sellanen nelari joka rääkäsee hukkikselta mötäjät "suoraan" ulkoilmaan. Ne saundit on jotain ihan muuta kuin se opel tritinä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Saabisti-76 kirjoitti: Ei siitä mitään rakettia saa, mutta sakot silläkin saa ja pystyy kiusaamaan TDI- ja volvomiehiä jos huvittaa leikkiä.
:lol: kyllähän sitä kiusaa vaikka litrasella micralla, lopputulos on sitten asia erikseen...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Juusokas kirjoitti:
Jerkka kirjoitti:Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Eipä oo sattunut sitten kohdalle sellanen nelari joka rääkäsee hukkikselta mötäjät "suoraan" ulkoilmaan. Ne saundit on jotain ihan muuta kuin se opel tritinä.

Näin on, siinä saattaa tulla perus pussihousulle kakka housuun kun oikein kohdalle sattuu.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja axp102 »

onpahan tullu rakentavia kommentteja, hyvä pojat :wink:

kait se valinta tuohon bensamanuaali- dieselautomaatti- vastakkainasetteluun perustuu jos vaihtoehtot on nuin rajust rajattu. onhan niitä kaupassa jos jonkinnäköisiä. pitää vaan miettiä mitä autoilultaan haluaa.

itse valitsin autoni (bensakoneen automaattilaatikolla) mm. seuraavista syistä.

-9-3 kävi pieneksi :arrow: 9-5 farkku
-omien ajojen määrä on noin 20000km vuodessa :arrow: bensakone
-en halua verottajalta tyhmiä kysymyksiä siitä, tankkaanko omaa autoani firman D1-kortilla vai en :arrow: bensakone
-tahdon liikkua "sulavasti" :arrow: ehdottomasti bensakone
-saan melvata vaihteita riittävästi jo työautoissa :arrow: automaattiloota
-en voi sietää sisältä pölyistä ja tunkkaista autoa :arrow: nahkajakarandat

lopun ratkaisi turhamaisuus.

harrastat jonkin aikaa vaan tuollaista puntarointia, niin kyllä se oikea vehje sieltä raakkaantuu.

mutta enpä ole katunut päivääkään. edes sitä paljon mainostettua ostokrapulaa ei ole tullut.


perhana, tämä
gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.
jäi huomaamatta, mutta antaa nyt kuitenkin mennä... :oops:
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Japso kirjoitti:
Jerkka kirjoitti:
Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Aika laimeesti herättää intohimoja joku opelin kutoskoneen tirinä.

Eipä tossa kyllä häävit äänet ole, tyhjäkäyntikin kuulostaa ihan joltain diisseliltä. Polkasemalla saa koneen luonteesta vasta selville, ettei se ei ole vakio rivinelonen.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Tuolla jo toisessa samantyyppisessä topicissa aiemmin mainitsin, että yleensä "asiantuntevimmat" kommentit tulee henkilöiltä jotka eivät ole koskaan omistaneet ja/tai ajaneet ko. autoa/mallia. :roll:
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Griffin

Viesti Kirjoittaja SonmH »

9-5 3.0t kirjoitti:Tuolla jo toisessa samantyyppisessä topicissa aiemmin mainitsin, että yleensä "asiantuntevimmat" kommentit tulee henkilöiltä jotka eivät ole koskaan omistaneet ja/tai ajaneet ko. autoa/mallia. :roll:
Mutta omia pommeja pitää kehua!!! :lol:
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin