Griffin
Griffin
Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.Lähinnä tuo ruutiero kiiinnostaa,myöskin kulutus.Mikä pata tuo Griffinin kutonen on.Griffiniä pukataan meikämandoliiniinille sopuhintaan mut hiukka arveluttaa tuo pata (isuzu).Vääntö alarundeilla myöskin tärkee pointti.Potkuahan tuos ei oo juur viduakaan verrattuna 2,3 seen.Soppaa vetää vissiin kuin naapurinakka.Tiivistys-ostanko 2,3/vai Griffin.
Re: Griffin
Toi pelkkä Griffin kuulostaa tyhmältä.
Re: Griffin
Ilmeisesti tarkoitat Saab 9-5 Griffin:iä, moottorina B308E,V6,Turbo.gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.Lähinnä tuo ruutiero kiiinnostaa,myöskin kulutus.Mikä pata tuo Griffinin kutonen on.Griffiniä pukataan meikämandoliiniinille sopuhintaan mut hiukka arveluttaa tuo pata (isuzu).Vääntö alarundeilla myöskin tärkee pointti.Potkuahan tuos ei oo juur viduakaan verrattuna 2,3 seen.Soppaa vetää vissiin kuin naapurinakka.Tiivistys-ostanko 2,3/vai Griffin.
Esim. Wikipedia:sta löydät tietoja Saab 9-5:sta (mm. potku, pata ja vääntö löytyvät sieltä).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Griffin
Ehkä suurin käytännön ero on, et Griffin on automaatti.gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.

Semmonen sopivan laiska perheauto ja mukava matkakumppani. Ei siitä mitään rakettia saa, mutta sakot silläkin saa ja pystyy kiusaamaan TDI- ja volvomiehiä jos huvittaa leikkiä. Huippunopeus mittarin mukaan on 240 ja en kerro missä kokeiltu ja koska, ettei tuu virkavalta kyseleen.

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Griffin
Saabisti-76 kirjoitti:Ehkä suurin käytännön ero on, et Griffin on automaatti.gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.Femmaa oon ostamassa.Mitä eroa käytännössä 3LGriffinillä VS 2,3L manuaali.![]()
Semmonen sopivan laiska perheauto ja mukava matkakumppani. Ei siitä mitään rakettia saa, mutta sakot silläkin saa ja pystyy kiusaamaan TDI- ja volvomiehiä jos huvittaa leikkiä. Huippunopeus mittarin mukaan on 240 ja en kerro missä kokeiltu ja koska, ettei tuu virkavalta kyseleen.Löpöö menee n. 8 litraa matka-ajossa ja kaupungissa sit ihan kaasujalan mukaan. Itse en osaa vertailla taas nelipyttyseen femmaan, kun en ole moista koskaan edes ajanut. Pata kyllä kestää ihan hyvin, kunhan vaan sitä huoltaa niin kuin pitää. Tietty hihnan vaihto on suht arvokas juttu 80 tkm välein. Varusteet mielestäni ihan riittävät tuon ikäluokan autoon, itse en ainakaan kaipaa mitään heepeleitä enempää. Sitä en tiedä kannattaako ostaa? Sillä se on taas ihan makuasia ja eiköhän jokainen osta autonsa ihan itse, ei sen mukaan mitä joku netissä kirjoittaa.
Ei tuo GM (opel) V6 mikään huono pata kestävyyden puolesta ole saab-versionakaan, mutta neliosessa on kuitenkin enemmän viripotentiaalia, pienempi kulutus varsinkin kaupungissa sekä kettinkiä jakopäässä.
Surullisen kuuluisa tuo mylly on juuri siitä jakopään hihnasta, omegassa aikanaan ajanut yhden poikki eikä ollut kaunista katseltavaa sen jälkeen.
Pitää huolta niin kyllä se ooppelin mylly ihan hyvä on.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Griffin
gekados kirjoitti:Mikä pata tuo Griffinin kutonen on.Griffiniä pukataan meikämandoliiniinille sopuhintaan mut hiukka arveluttaa tuo pata (isuzu)
3 litranen bensa on siis ooppeli ja diesel isuzu.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Griffin
Kyllä mä olen ainakin ollut tosityytyväinen, kone vetää mukavasti jo pieniltä kierroksilta eikä tartte turboviivettä odotella, nelonen on viritettynä ehkä ripeempi, mutta tuossa kun on tehtaalta tullessa jo se 310Nm niin eipä sitä tartte niin kauheesti lastutellakkaan. Huollot kun tekee ajallaan niin empä usko että sen jakopäänkään kanssa mitään ongelmia tulee. Maantiellä menee sen 7,5-8 lähes riippumatta matkavauhdista suomen rajoituksilla ja viimmekesän melkeen 300 pikavoitto kertoo että rekastakin pääsee täydenkin lastin kanssa reippaasti ohi
Kaupungissa tuo kyllä sopasta tykkää, emännän alla 16 ja mun alla 13,5 kaupunkikulutus. Emännän ajotyyli on huomattavasti "kuminauhamaisempi" että tuo taitaa vähän niinku tykätä siitä pedaalin ala-asennosta. Varustetasohan noissa on ihan sopiva ikäisekseen autoksi.
Kaikkiaan mukava paketti.
Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.

Kaikkiaan mukava paketti.
Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Griffin
Aika laimeesti herättää intohimoja joku opelin kutoskoneen tirinä.Jerkka kirjoitti:
Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Foxbody turbo
Re: Griffin
Eipä oo sattunut sitten kohdalle sellanen nelari joka rääkäsee hukkikselta mötäjät "suoraan" ulkoilmaan. Ne saundit on jotain ihan muuta kuin se opel tritinä.Jerkka kirjoitti:Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Griffin
Saabisti-76 kirjoitti: Ei siitä mitään rakettia saa, mutta sakot silläkin saa ja pystyy kiusaamaan TDI- ja volvomiehiä jos huvittaa leikkiä.

Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Griffin
Juusokas kirjoitti:Eipä oo sattunut sitten kohdalle sellanen nelari joka rääkäsee hukkikselta mötäjät "suoraan" ulkoilmaan. Ne saundit on jotain ihan muuta kuin se opel tritinä.Jerkka kirjoitti:Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Näin on, siinä saattaa tulla perus pussihousulle kakka housuun kun oikein kohdalle sattuu.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Griffin
onpahan tullu rakentavia kommentteja, hyvä pojat
kait se valinta tuohon bensamanuaali- dieselautomaatti- vastakkainasetteluun perustuu jos vaihtoehtot on nuin rajust rajattu. onhan niitä kaupassa jos jonkinnäköisiä. pitää vaan miettiä mitä autoilultaan haluaa.
itse valitsin autoni (bensakoneen automaattilaatikolla) mm. seuraavista syistä.
-9-3 kävi pieneksi
9-5 farkku
-omien ajojen määrä on noin 20000km vuodessa
bensakone
-en halua verottajalta tyhmiä kysymyksiä siitä, tankkaanko omaa autoani firman D1-kortilla vai en
bensakone
-tahdon liikkua "sulavasti"
ehdottomasti bensakone
-saan melvata vaihteita riittävästi jo työautoissa
automaattiloota
-en voi sietää sisältä pölyistä ja tunkkaista autoa
nahkajakarandat
lopun ratkaisi turhamaisuus.
harrastat jonkin aikaa vaan tuollaista puntarointia, niin kyllä se oikea vehje sieltä raakkaantuu.
mutta enpä ole katunut päivääkään. edes sitä paljon mainostettua ostokrapulaa ei ole tullut.
perhana, tämä

kait se valinta tuohon bensamanuaali- dieselautomaatti- vastakkainasetteluun perustuu jos vaihtoehtot on nuin rajust rajattu. onhan niitä kaupassa jos jonkinnäköisiä. pitää vaan miettiä mitä autoilultaan haluaa.
itse valitsin autoni (bensakoneen automaattilaatikolla) mm. seuraavista syistä.
-9-3 kävi pieneksi

-omien ajojen määrä on noin 20000km vuodessa

-en halua verottajalta tyhmiä kysymyksiä siitä, tankkaanko omaa autoani firman D1-kortilla vai en

-tahdon liikkua "sulavasti"

-saan melvata vaihteita riittävästi jo työautoissa

-en voi sietää sisältä pölyistä ja tunkkaista autoa

lopun ratkaisi turhamaisuus.
harrastat jonkin aikaa vaan tuollaista puntarointia, niin kyllä se oikea vehje sieltä raakkaantuu.
mutta enpä ole katunut päivääkään. edes sitä paljon mainostettua ostokrapulaa ei ole tullut.
perhana, tämä
jäi huomaamatta, mutta antaa nyt kuitenkin mennä...gekados kirjoitti:Apua tarvitaan asiantuntijoilta.

9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Griffin
Japso kirjoitti:Aika laimeesti herättää intohimoja joku opelin kutoskoneen tirinä.Jerkka kirjoitti:
Sitäpaitsi 4 koneesta ei saa kosaan irti yhtä makeita saundeja kun tuosta V6 pannusta pienellä kaasupolkimen asennonmuutoksella.
Eipä tossa kyllä häävit äänet ole, tyhjäkäyntikin kuulostaa ihan joltain diisseliltä. Polkasemalla saa koneen luonteesta vasta selville, ettei se ei ole vakio rivinelonen.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Griffin
Tuolla jo toisessa samantyyppisessä topicissa aiemmin mainitsin, että yleensä "asiantuntevimmat" kommentit tulee henkilöiltä jotka eivät ole koskaan omistaneet ja/tai ajaneet ko. autoa/mallia. 

Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: Griffin
Mutta omia pommeja pitää kehua!!!9-5 3.0t kirjoitti:Tuolla jo toisessa samantyyppisessä topicissa aiemmin mainitsin, että yleensä "asiantuntevimmat" kommentit tulee henkilöiltä jotka eivät ole koskaan omistaneet ja/tai ajaneet ko. autoa/mallia.

Väärinviritys stage 3 1x2-1