Keulan uudistus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Onkohan iso ja kallis operaatio saada 2001 autoon tämä uudenmallinen keula :P
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tarvitset ainakin konepellin, etulokasuojat, valot, vilkut ja puskurin maskeineen yms. Jos tarkoitit siis tätä M2006- keulaa. Riippuu tietysti mikä on itselle iso ja kallis operaatio, mutta eiköhän tuohon maalauksineen muutamia tuhansia euroja pala, jos osat hakee marmoritiskiltä (purkuosiakaan ei ihan helpolla ainakaan Suomesta löydy)...

"Välimallin" keula (02-05) tuilsi selvästi halvemmaksi, kun ei tarvitse vaihtaa peltiosia...

Eski
Kapteeni Aika
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Aika »

Peter Finn kirjoitti:Onkohan iso ja kallis operaatio saada 2001 autoon tämä uudenmallinen keula :P

Näyttääkö se hyvältä uusi keula ja vanha perä ?
2001("ajaton,klassinen")
2002-2005 ("dynaaminen, komea")
2006-("viekas,vaaniva")
Kannattaako rahoja suotta tuhlata ? Hyviä keuloja kaikki.
(Oli vain oma mielipiteeni, katselen asioita 9-3 vinkkelistä. Kyllä 9-5 kiinnostava
on, turvallinen ja komea auto.)

:saab:
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Harrastus maksaa.
Jos auto on hyvässä kunnossa ja siihen on 'kiintynyt', niin miksei sitä voisi ehostaakin (jonkin asteen päivitys).
Jos uudet pellit ja muovit maksavat vain muutamia tonneja ja jos ko. kuorien lisäksi ei muuta tarvita, niin siitä vaan! Kumpi tahansa uudempi etupää (varsinkin uusin) sopii varmaan hyvin 2001-takapäähän ("ajaton, klassinen").
Laita kuvia kun muodon muutos on tehty!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1867
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tuohon olis kannattanut laittaa mielummin 04 Aeron puskuri.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_s ... ring.shtml

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyseisessä griffinissä on taitanut olla jopa Hirscin etupuskuri joskus :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Onhan siinä ollut joo edellisen omistajan toimesta, mut se oli kuulemma vähän herkkä hidasteille ja on totakin tullut emännän kanssa jo naarmuteltua, joten kaipais alahuuli ja helmat uuden maalin pintaan. Tuo keula kelpaa mulle noinkin ihan hyvin, ei makiaa mahan täydeltä. ;)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja valtteri »

tässä yksi kyseisen muutoksen läpikäynyt
http://www.blocket.se/vi/15807349.htm?ca=1_5_s
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

valtteri kirjoitti:tässä yksi kyseisen muutoksen läpikäynyt
Tuossa oli päivitetty muutakin kun keulaa, ainakin peilien rungot ja perä.
Lopputulos - kuin uusin!
Pitäisiköhän ruvetä askartelemaan - varmaan saisi pienemmällä rahalla, kuin vaihtaa -06 malliseen?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja LR »

Frostgrey kirjoitti:Kyseisessä griffinissä on taitanut olla jopa Hirscin etupuskuri joskus :wink:

Pitää paikkaansa. :D Tuo Griffin on erittäin matala (alustasarja ollut autossa abaut 230 tkm kiinni, melkein uudesta asti). Hirsch-puskurilla ainakin Raumalla otti useinkin hidasteisiin kiinni...
Tuollainen auto oli, kun sain muutoksen tehtyä. :D


http://i156.photobucket.com/albums/t28/ ... CN1614.jpg
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

LR kirjoitti:Pitää paikkaansa. :D Tuo Griffin on erittäin matala (alustasarja ollut autossa abaut 230 tkm kiinni, melkein uudesta asti). Hirsch-puskurilla ainakin Raumalla otti useinkin hidasteisiin kiinni...
Tuollainen auto oli, kun sain muutoksen tehtyä. :D


http://i156.photobucket.com/albums/t28/ ... CN1614.jpg
Mihinkäs tuo puskuri on "hukattu" sittemmin?
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja LR »

Myin sen pois. Tällä hetkellä eräällä klubilaisella ehkä jo autossa kiinni. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Keulan uudistus

Viesti Kirjoittaja Pola »

Saisko jotain listaa tarvittavista osista. Menikö kaikki palikat ihan "bolt on" vai joutuko tehdä ranetuksia? speedpartsin paketti on vuosimalleihin 02-03? Tarviiko sen lisäksi jotain muuta osaa että saa päivitettyä vuoden 97-01 auton vastaavaksi?
#3272
Vastaa Viestiin