
Keulan uudistus
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Keulan uudistus
Onkohan iso ja kallis operaatio saada 2001 autoon tämä uudenmallinen keula 

SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Keulan uudistus
Tarvitset ainakin konepellin, etulokasuojat, valot, vilkut ja puskurin maskeineen yms. Jos tarkoitit siis tätä M2006- keulaa. Riippuu tietysti mikä on itselle iso ja kallis operaatio, mutta eiköhän tuohon maalauksineen muutamia tuhansia euroja pala, jos osat hakee marmoritiskiltä (purkuosiakaan ei ihan helpolla ainakaan Suomesta löydy)...
"Välimallin" keula (02-05) tuilsi selvästi halvemmaksi, kun ei tarvitse vaihtaa peltiosia...
Eski
"Välimallin" keula (02-05) tuilsi selvästi halvemmaksi, kun ei tarvitse vaihtaa peltiosia...
Eski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Keulan uudistus
Peter Finn kirjoitti:Onkohan iso ja kallis operaatio saada 2001 autoon tämä uudenmallinen keula
Näyttääkö se hyvältä uusi keula ja vanha perä ?
2001("ajaton,klassinen")
2002-2005 ("dynaaminen, komea")
2006-("viekas,vaaniva")
Kannattaako rahoja suotta tuhlata ? Hyviä keuloja kaikki.
(Oli vain oma mielipiteeni, katselen asioita 9-3 vinkkelistä. Kyllä 9-5 kiinnostava
on, turvallinen ja komea auto.)

-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Keulan uudistus
Harrastus maksaa.
Jos auto on hyvässä kunnossa ja siihen on 'kiintynyt', niin miksei sitä voisi ehostaakin (jonkin asteen päivitys).
Jos uudet pellit ja muovit maksavat vain muutamia tonneja ja jos ko. kuorien lisäksi ei muuta tarvita, niin siitä vaan! Kumpi tahansa uudempi etupää (varsinkin uusin) sopii varmaan hyvin 2001-takapäähän ("ajaton, klassinen").
Laita kuvia kun muodon muutos on tehty!
Jos auto on hyvässä kunnossa ja siihen on 'kiintynyt', niin miksei sitä voisi ehostaakin (jonkin asteen päivitys).
Jos uudet pellit ja muovit maksavat vain muutamia tonneja ja jos ko. kuorien lisäksi ei muuta tarvita, niin siitä vaan! Kumpi tahansa uudempi etupää (varsinkin uusin) sopii varmaan hyvin 2001-takapäähän ("ajaton, klassinen").
Laita kuvia kun muodon muutos on tehty!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Keulan uudistus
Tässä modernisoitu vm-99 http://office.vippet.net/servlet/genera ... ge=1041484
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Keulan uudistus
Tuohon olis kannattanut laittaa mielummin 04 Aeron puskuri.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_s ... ring.shtml
t. Mika
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_s ... ring.shtml
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Keulan uudistus
Kyseisessä griffinissä on taitanut olla jopa Hirscin etupuskuri joskus 

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Keulan uudistus
Onhan siinä ollut joo edellisen omistajan toimesta, mut se oli kuulemma vähän herkkä hidasteille ja on totakin tullut emännän kanssa jo naarmuteltua, joten kaipais alahuuli ja helmat uuden maalin pintaan. Tuo keula kelpaa mulle noinkin ihan hyvin, ei makiaa mahan täydeltä. 

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Keulan uudistus
tässä yksi kyseisen muutoksen läpikäynyt
http://www.blocket.se/vi/15807349.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/15807349.htm?ca=1_5_s
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Keulan uudistus
Tuossa oli päivitetty muutakin kun keulaa, ainakin peilien rungot ja perä.valtteri kirjoitti:tässä yksi kyseisen muutoksen läpikäynyt
Lopputulos - kuin uusin!
Pitäisiköhän ruvetä askartelemaan - varmaan saisi pienemmällä rahalla, kuin vaihtaa -06 malliseen?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Keulan uudistus
Frostgrey kirjoitti:Kyseisessä griffinissä on taitanut olla jopa Hirscin etupuskuri joskus
Pitää paikkaansa.

Tuollainen auto oli, kun sain muutoksen tehtyä.

http://i156.photobucket.com/albums/t28/ ... CN1614.jpg
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Keulan uudistus
Mihinkäs tuo puskuri on "hukattu" sittemmin?LR kirjoitti:Pitää paikkaansa.Tuo Griffin on erittäin matala (alustasarja ollut autossa abaut 230 tkm kiinni, melkein uudesta asti). Hirsch-puskurilla ainakin Raumalla otti useinkin hidasteisiin kiinni...
Tuollainen auto oli, kun sain muutoksen tehtyä.![]()
http://i156.photobucket.com/albums/t28/ ... CN1614.jpg
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: Keulan uudistus
Myin sen pois. Tällä hetkellä eräällä klubilaisella ehkä jo autossa kiinni. 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Keulan uudistus
Saisko jotain listaa tarvittavista osista. Menikö kaikki palikat ihan "bolt on" vai joutuko tehdä ranetuksia? speedpartsin paketti on vuosimalleihin 02-03? Tarviiko sen lisäksi jotain muuta osaa että saa päivitettyä vuoden 97-01 auton vastaavaksi?
#3272