9-5 sammui kesken ajon
9-5 sammui kesken ajon
9-5-keskusteluissa on ollut näköjään useita tiellejättämistapauksia. Tänään pääsin liittymään samaan kerhoon..
Saappaan speksit:
9-5 2.0t, vm. 2003, automaatti, sedan, ajettu n. 112000 km, uusin huohotinpäivitys paikallaan ja 110tkm huolto tehty n. 10tkm sitten PCS:ssa.
Vikakuvaus:
Sammui kesken ajon, kone normaalilämpöinen, vauhtia oli n. 40-50 km/h. Check engine -valo ja öljyvalo syttyivät. Sain työnnettyä auton parkkiruutuun (sattui siis onneksi kaupungissa n. 10 km:n päässä kotoa eikä missään metsätiellä) ja perheen taksiin, jonka jälkeen aloin ihmetellä vikaa. Jonkin aikaa seistyään (10 min tjsp.) yritin startata ja kone käynnistyi 1-2 sekunniksi. Kun seisoi n. tunnin, käynnistyi n. 10 sekunniksi. Kävi mielestäni tuon hetken ihan normaalisti. SID sanoo käynnistyksen yhteydessä aina "check ok".
Käänsin takapenkin alta bensapumpun kannen esiin ja kuuntelin pumppua virta-avainta käännellessäni. Kun sytytysvirrat kytki, bumpusta kuului sellaiset tsiuh-tsiuh-tsiuh-äänet. Koetin taas käynnistää, ja käynnistyikin taas muutamaksi sekunniksi. Kuuntelin pumppua samalla ja samalla hetkellä kun kone sammui, loppui myös pumpun ääntely. Vai pitäisikö sanoa näin päin: kun pumpun ääntely loppui, konekin sammui? Välillä avainta kääntäessäni pumpusta ei kuulunut mitään, jossain keskusteluketjussa joku tosin totesi, että jos bensalinjastossa on riittävästi painetta, ääntä ei kuulukaan.
Sain kaverin haistelemaan pakoputken päätä konetta käynnistäessäni ja hänen mukaansa sieltä ei kummoisempaa bensanhajua tullut, "vain vieno haju" kuulemma.
Sammuilua on ollut muutaman kerran aiemmin (2 tai 3 kertaa), ovat tapahtuneet kun auto on seissyt yön yli parkissa, sen jälkeen, kun auto on käynnistetty, automaagilootan valitsin on siirretty asentoon R ja jalka nostettu jarrulta. Käynnistynyt ja toiminut tuon jälkeen ihan normaalisti, ihan kuin kylmänä olisi ongelmaa lähteä pakilla liikkeelle. Muutenkin kylmänä pakittaessa parkkiruudusta ulos nykii välillä vähän. Mielestäni eteenpäin lähdettäessä samaa nykimistä ei tapahdu.
Muuten ajossa toiminut ihan normaalisti, tämä oli eka kerta, että sammui tyystin kesken ajon.
Foorumin selaus paljasti muutaman mahdollisen vikakohteen, joita näyttäisivät olevan ainakin
- bensapumppu
- DI-kasetti
- kampiakselin asentoanturi.
Kyselisin ennen Saabin mahdollista korjaamollehinausta apua foorumilaisilta:
- vaikuttaisiko bensa- vai sähkövialta? Bensapumppu oli noista helpoin tarkistaa näin korvatestillä, mutta aukotonhan tuo kuuntelutesti ei tietty ole
- miten voisin rajoittaa/paikallistaa vikaa tarkemmin?
- jos korjaamoa on käytettävä, mihin korjaamoon tuo kannattaisi kaskovakuutuksen hinausturvan avustuksella pääkaupunkiseudulla (mieluiten Helsingissä) hinauttaa? Priorisoin korjaamossa nyt nopeutta (mm. varaosien saanti helposti), luotettavuutta ja hintaa, tässä järjestyksessä. Edullisuudesta toki plussaa
Olettaisin, että sulakkeet ja releet ovat ok, kun kone kerran lähtee käyntiin hetkeksi. Vesisateessa vianmääritys jäi tosin vähän vajaaksi.
Jos joku foorumilainen haluaa aktiivisesti osallistua pelastusoperaatioon, niin DI-kasetin lainaustarjous vianrajoitusmielessä kokeilua varten otetaan mielellään vastaan. Tämä homma pitäisi tosin hoitaa heti huomenna, yritän saada lotjan korjaamoon asap. Auto seisoo tällä hetkellä Hgin Töölössä Urheilukadulla (varkaat älkööt vaivautuko, kaikki arvokas on kyllä evakuoitu autosta), olisin mielellään ajanut sen tänäänkin kotiinsa Pihlajamäkeen saakka..
Kiitos etukäteen korjausvinkeistä ja avusta!
t.Björn / 040 774 3331
Saappaan speksit:
9-5 2.0t, vm. 2003, automaatti, sedan, ajettu n. 112000 km, uusin huohotinpäivitys paikallaan ja 110tkm huolto tehty n. 10tkm sitten PCS:ssa.
Vikakuvaus:
Sammui kesken ajon, kone normaalilämpöinen, vauhtia oli n. 40-50 km/h. Check engine -valo ja öljyvalo syttyivät. Sain työnnettyä auton parkkiruutuun (sattui siis onneksi kaupungissa n. 10 km:n päässä kotoa eikä missään metsätiellä) ja perheen taksiin, jonka jälkeen aloin ihmetellä vikaa. Jonkin aikaa seistyään (10 min tjsp.) yritin startata ja kone käynnistyi 1-2 sekunniksi. Kun seisoi n. tunnin, käynnistyi n. 10 sekunniksi. Kävi mielestäni tuon hetken ihan normaalisti. SID sanoo käynnistyksen yhteydessä aina "check ok".
Käänsin takapenkin alta bensapumpun kannen esiin ja kuuntelin pumppua virta-avainta käännellessäni. Kun sytytysvirrat kytki, bumpusta kuului sellaiset tsiuh-tsiuh-tsiuh-äänet. Koetin taas käynnistää, ja käynnistyikin taas muutamaksi sekunniksi. Kuuntelin pumppua samalla ja samalla hetkellä kun kone sammui, loppui myös pumpun ääntely. Vai pitäisikö sanoa näin päin: kun pumpun ääntely loppui, konekin sammui? Välillä avainta kääntäessäni pumpusta ei kuulunut mitään, jossain keskusteluketjussa joku tosin totesi, että jos bensalinjastossa on riittävästi painetta, ääntä ei kuulukaan.
Sain kaverin haistelemaan pakoputken päätä konetta käynnistäessäni ja hänen mukaansa sieltä ei kummoisempaa bensanhajua tullut, "vain vieno haju" kuulemma.
Sammuilua on ollut muutaman kerran aiemmin (2 tai 3 kertaa), ovat tapahtuneet kun auto on seissyt yön yli parkissa, sen jälkeen, kun auto on käynnistetty, automaagilootan valitsin on siirretty asentoon R ja jalka nostettu jarrulta. Käynnistynyt ja toiminut tuon jälkeen ihan normaalisti, ihan kuin kylmänä olisi ongelmaa lähteä pakilla liikkeelle. Muutenkin kylmänä pakittaessa parkkiruudusta ulos nykii välillä vähän. Mielestäni eteenpäin lähdettäessä samaa nykimistä ei tapahdu.
Muuten ajossa toiminut ihan normaalisti, tämä oli eka kerta, että sammui tyystin kesken ajon.
Foorumin selaus paljasti muutaman mahdollisen vikakohteen, joita näyttäisivät olevan ainakin
- bensapumppu
- DI-kasetti
- kampiakselin asentoanturi.
Kyselisin ennen Saabin mahdollista korjaamollehinausta apua foorumilaisilta:
- vaikuttaisiko bensa- vai sähkövialta? Bensapumppu oli noista helpoin tarkistaa näin korvatestillä, mutta aukotonhan tuo kuuntelutesti ei tietty ole
- miten voisin rajoittaa/paikallistaa vikaa tarkemmin?
- jos korjaamoa on käytettävä, mihin korjaamoon tuo kannattaisi kaskovakuutuksen hinausturvan avustuksella pääkaupunkiseudulla (mieluiten Helsingissä) hinauttaa? Priorisoin korjaamossa nyt nopeutta (mm. varaosien saanti helposti), luotettavuutta ja hintaa, tässä järjestyksessä. Edullisuudesta toki plussaa
Olettaisin, että sulakkeet ja releet ovat ok, kun kone kerran lähtee käyntiin hetkeksi. Vesisateessa vianmääritys jäi tosin vähän vajaaksi.
Jos joku foorumilainen haluaa aktiivisesti osallistua pelastusoperaatioon, niin DI-kasetin lainaustarjous vianrajoitusmielessä kokeilua varten otetaan mielellään vastaan. Tämä homma pitäisi tosin hoitaa heti huomenna, yritän saada lotjan korjaamoon asap. Auto seisoo tällä hetkellä Hgin Töölössä Urheilukadulla (varkaat älkööt vaivautuko, kaikki arvokas on kyllä evakuoitu autosta), olisin mielellään ajanut sen tänäänkin kotiinsa Pihlajamäkeen saakka..
Kiitos etukäteen korjausvinkeistä ja avusta!
t.Björn / 040 774 3331
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Re: 9-5 sammui kesken ajon
asentoanturi mennyttä.
(öljynpaineet palaa startin yhteydessä, etkä ole nähnyt suurta punaista huutomerkkiä)
(öljynpaineet palaa startin yhteydessä, etkä ole nähnyt suurta punaista huutomerkkiä)
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Ei voi kuin hämmästellä foorumia ja sen mainioita jäseniä! Jo tunnin sisällä pari foorumivastausta ja yksi _tekstiviesti_ viankorjausta helpottamaan!
Kiitos vastauksista, asentoanturilla lähdetään viankorjauksessa liikkeelle, sitä vikaa tekstarillakin arveltiin syyksi. Palataan asiaan, kunhan tuo on vaihdettu.
Huhhuh.. pakko on kyllä todeta, että on tämä vaan aikamoinen klubi jäsenineen, jo nämä yksin olisivat riittävä syy ajaa Saabilla! Tällainen kollektiivinen meininki, avun tarjoaminen ja osallistuminen toisen vastoinkäymisiin vähentävät huimasti hajonneen auton aiheuttamaa vitutusta. Pari vuotta sitten sain täältä apua nykyistä 9-5:ttäni edeltäneen tonnarini ilmastoinnin sähkövian korjaamiseen: vartin sisällä avunpyynnöstä sain yv:nä kytkentäkaaviot pdf:nä
Hyvä meidän joukkue, kiitos!
Kiitos vastauksista, asentoanturilla lähdetään viankorjauksessa liikkeelle, sitä vikaa tekstarillakin arveltiin syyksi. Palataan asiaan, kunhan tuo on vaihdettu.
Huhhuh.. pakko on kyllä todeta, että on tämä vaan aikamoinen klubi jäsenineen, jo nämä yksin olisivat riittävä syy ajaa Saabilla! Tällainen kollektiivinen meininki, avun tarjoaminen ja osallistuminen toisen vastoinkäymisiin vähentävät huimasti hajonneen auton aiheuttamaa vitutusta. Pari vuotta sitten sain täältä apua nykyistä 9-5:ttäni edeltäneen tonnarini ilmastoinnin sähkövian korjaamiseen: vartin sisällä avunpyynnöstä sain yv:nä kytkentäkaaviot pdf:nä
Hyvä meidän joukkue, kiitos!
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Kiitos vinkeistä, asentoanturi on nyt vaihdettu (Magneetista klubialennuksella 117,xxe, PCS:ssa olisi ollut halvempi) ja auto liikkuu taas
En vain ole aivan varma, onko kaikki vieläkään kunnossa, sillä auto tuntui tukehtuvan (suorastaan hyytyi), kun annoin kunnolla kaasua. Pintakaasulla ok. Oire oli voimakkaampi automaagilootan s-asennolla. Nyt oireet jokseenkin poissa, mutta jotenkin jotain nykimistä vieläkin havaittavissa.
Voisivatko nämä oireet johtua "totutusajosta" tms.?
En vain ole aivan varma, onko kaikki vieläkään kunnossa, sillä auto tuntui tukehtuvan (suorastaan hyytyi), kun annoin kunnolla kaasua. Pintakaasulla ok. Oire oli voimakkaampi automaagilootan s-asennolla. Nyt oireet jokseenkin poissa, mutta jotenkin jotain nykimistä vieläkin havaittavissa.
Voisivatko nämä oireet johtua "totutusajosta" tms.?
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Re: 9-5 sammui kesken ajon
yks mikä sammuttelee fesseä pintakaasulla ajaessa on irtonainen by-passin alipaineletku. elikkäs kannattaa tarkastaa se letku mikä lähtee bypassin perseestä sinne tulipellissä olevalle pienelle mankkuvenalle sekä etenkin siitä imarille lähtevä letku.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Alipaineletkut kävivät itselläkin mielessä, pitänee tarkistaa, että liitokset ovat ok. Anturin vaihtohan vaatii melkoista sorminäppäryyttä ja pieniä käsiä, ja kun itselläni ei ole näistä kumpaakaan, niin on ihan mahdollista, että joku letkuliitos on irronnut äheltäessäni siellä letkujen välissä näillä lapioillani.jkotka kirjoitti:yks mikä sammuttelee fesseä pintakaasulla ajaessa on irtonainen by-passin alipaineletku. elikkäs kannattaa tarkastaa se letku mikä lähtee bypassin perseestä sinne tulipellissä olevalle pienelle mankkuvenalle sekä etenkin siitä imarille lähtevä letku.
Ongelma ilmenee siis nimenomaan annettaessa kaasua reilummin, pintakaasulla ajellessa kaikki ok. Ja tämäkin oire ikään kuin väheni, kun ajeli aikansa anturin vaihdon jälkeen. Mutta jotain pientä nykimistä tuntuu ilmassa olevan edelleen ja automaattiloota vaihtaa vähemmän herkästi pienemmälle vaihteelle, kuin aiemmin. Tai sitten vain kuvittelen
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Itsellä oli by-pass venttiilin letku tosiaan irronnut sieltä mangneettiventtiilin päästä huonouttaan ja se kulkee juuri siinä yläpuolella missä kampiakselin asentotunnistimen sininen liitin sijaitsee!
Aiheutti kaikenlaista nykimistä ym. oireilua. Vein merkkiliikkeeseen jossa asiaa ei huomattu vaan myytiin uusi by-pass venttiili ja tietysti luettiin vikakoodit. Tämä taas aiheutti lompakon "löystymisen" .
Mutta tämä vika aiheutti myös vikavalon syttymisen.
Uusin itse sen by-pass/ mangneettventtiilin välisen pikkuletkun ja myös uusi by-pass löysi paikkansa. Ei ole senjälkeen kenkkuillut
Aiheutti kaikenlaista nykimistä ym. oireilua. Vein merkkiliikkeeseen jossa asiaa ei huomattu vaan myytiin uusi by-pass venttiili ja tietysti luettiin vikakoodit. Tämä taas aiheutti lompakon "löystymisen" .
Mutta tämä vika aiheutti myös vikavalon syttymisen.
Uusin itse sen by-pass/ mangneettventtiilin välisen pikkuletkun ja myös uusi by-pass löysi paikkansa. Ei ole senjälkeen kenkkuillut
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: 9-5 sammui kesken ajon
No niin, lopullinen vika näyttäisi nyt olevan korjattu
Vika oli näköjään bensapumpussa, sen vaihto vei nykimiset ja tehonpuuttet mennessään. Erityisesti tasakaasukiihdytyksissä Saapas nyki ja kunnolla kaasua poljettaessa tehot hävisivät kokonaan.
Vika selvisi, kun eilen auto jätti uudelleen tielle. Olin jo aika varma, että vika oli DI-kasetissa ja kävin ostamassa uuden Länsiauto Magneetista Vantaan Pakkalasta. Ennen kuin edes purkasin kasettia paketistaan, kokeilin kolauttaa bensatankin pohjaa kepillä starttauksen aikana (tästä vinkistä kiitokset Magneetin korjaamon kaverille!) ja sepä auttoikin. DI-kasettia en sitten edes kokeillut, kun vika tuntui rajoittuvan bensapumppuun. Pumpun äänikin oli sellaista rallatusta, että senkin perusteella vian olisi voinut todeta.
Pumpun asennuksen kanssa oli pientä punnerrusta, kun Motonetin pumpun liitäntä vain oli 8 mm, ja alkuperäisessä liitäntä on kai 6 mm, pienempi enivei. Alkuperäisen irroituksessa letku kuitenkin venyi sen verran, että pienellä jumpalla se tuntui istuvan ihan ok uuteen pumppuun.
Kiitokset jälleen kerran kaikille apua antaneille ja tarjonneille, eritoten Mimmille
Loistava foorumi, loistavia jäseniä, loistava Saab!
Edessä olisi vielä mielenkiintoinen episodi Länsiauto Magneetin kanssa. Soitin saman tien vian selvittyä Magneettiin (vajaa tunti ostohetken jälkeen) ja kysyin yli jääneen DI-kasetin palauttamisesta. Varaosaheppu sanoi, ettei voi ottaa vastaan palautuksia sähköosista, mutta lupasi kysyä asiasta vielä maanantaina pomoltaan. Pitäisin perin ihmeellisenä, jos kasettia ei suostuta ottamaan takaisin, sillä en ole edes avannut pakettia. Tämän voi todeta korkkaamattomasta, niitein suljetusta pahvipaketista eli asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Tuntuu aika turhalta seisottaa 274 euron ylimääräistä osaa hyllyssä (tai paksissa), sille rahalle löytyy kyllä muutakin käyttöä.
Vika oli näköjään bensapumpussa, sen vaihto vei nykimiset ja tehonpuuttet mennessään. Erityisesti tasakaasukiihdytyksissä Saapas nyki ja kunnolla kaasua poljettaessa tehot hävisivät kokonaan.
Vika selvisi, kun eilen auto jätti uudelleen tielle. Olin jo aika varma, että vika oli DI-kasetissa ja kävin ostamassa uuden Länsiauto Magneetista Vantaan Pakkalasta. Ennen kuin edes purkasin kasettia paketistaan, kokeilin kolauttaa bensatankin pohjaa kepillä starttauksen aikana (tästä vinkistä kiitokset Magneetin korjaamon kaverille!) ja sepä auttoikin. DI-kasettia en sitten edes kokeillut, kun vika tuntui rajoittuvan bensapumppuun. Pumpun äänikin oli sellaista rallatusta, että senkin perusteella vian olisi voinut todeta.
Pumpun asennuksen kanssa oli pientä punnerrusta, kun Motonetin pumpun liitäntä vain oli 8 mm, ja alkuperäisessä liitäntä on kai 6 mm, pienempi enivei. Alkuperäisen irroituksessa letku kuitenkin venyi sen verran, että pienellä jumpalla se tuntui istuvan ihan ok uuteen pumppuun.
Kiitokset jälleen kerran kaikille apua antaneille ja tarjonneille, eritoten Mimmille
Loistava foorumi, loistavia jäseniä, loistava Saab!
Edessä olisi vielä mielenkiintoinen episodi Länsiauto Magneetin kanssa. Soitin saman tien vian selvittyä Magneettiin (vajaa tunti ostohetken jälkeen) ja kysyin yli jääneen DI-kasetin palauttamisesta. Varaosaheppu sanoi, ettei voi ottaa vastaan palautuksia sähköosista, mutta lupasi kysyä asiasta vielä maanantaina pomoltaan. Pitäisin perin ihmeellisenä, jos kasettia ei suostuta ottamaan takaisin, sillä en ole edes avannut pakettia. Tämän voi todeta korkkaamattomasta, niitein suljetusta pahvipaketista eli asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Tuntuu aika turhalta seisottaa 274 euron ylimääräistä osaa hyllyssä (tai paksissa), sille rahalle löytyy kyllä muutakin käyttöä.
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Re: 9-5 sammui kesken ajon
pistä osa myyntiin myydään osioon. 250 eurolla menee varmasti. Tai kai tuosta meidän 9-5 kohta jysähtää kasetti kun mennyt taas hetken ilman ongelmia.Bamse kirjoitti:
Edessä olisi vielä mielenkiintoinen episodi Länsiauto Magneetin kanssa. Soitin saman tien vian selvittyä Magneettiin (vajaa tunti ostohetken jälkeen) ja kysyin yli jääneen DI-kasetin palauttamisesta. Varaosaheppu sanoi, ettei voi ottaa vastaan palautuksia sähköosista, mutta lupasi kysyä asiasta vielä maanantaina pomoltaan. Pitäisin perin ihmeellisenä, jos kasettia ei suostuta ottamaan takaisin, sillä en ole edes avannut pakettia. Tämän voi todeta korkkaamattomasta, niitein suljetusta pahvipaketista eli asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Tuntuu aika turhalta seisottaa 274 euron ylimääräistä osaa hyllyssä (tai paksissa), sille rahalle löytyy kyllä muutakin käyttöä.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Kiitos vinkistä, mutta nyt jäivät kanssasaabistit vaille edullista DI-kasettia, koska kasetin palautus sujui täysin ongelmitta. Veikkaan, että kuluttaja-asiamiehellä olisi ollut sanansa sanottavana, jos eivät olisi ottaneet osaa takaisin. Mutta, summa summarum, kaikki meni hyvinA.L. kirjoitti:pistä osa myyntiin myydään osioon. 250 eurolla menee varmasti. Tai kai tuosta meidän 9-5 kohta jysähtää kasetti kun mennyt taas hetken ilman ongelmia.Bamse kirjoitti:
Edessä olisi vielä mielenkiintoinen episodi Länsiauto Magneetin kanssa. Soitin saman tien vian selvittyä Magneettiin (vajaa tunti ostohetken jälkeen) ja kysyin yli jääneen DI-kasetin palauttamisesta. Varaosaheppu sanoi, ettei voi ottaa vastaan palautuksia sähköosista, mutta lupasi kysyä asiasta vielä maanantaina pomoltaan. Pitäisin perin ihmeellisenä, jos kasettia ei suostuta ottamaan takaisin, sillä en ole edes avannut pakettia. Tämän voi todeta korkkaamattomasta, niitein suljetusta pahvipaketista eli asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Tuntuu aika turhalta seisottaa 274 euron ylimääräistä osaa hyllyssä (tai paksissa), sille rahalle löytyy kyllä muutakin käyttöä.
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Elikkäs Saab 9-5 vm 2007 sammui vauhdista, vilkutti öljynpaineen merkkivaloa, sammui ja sitten sytty moottorin vikavalo ja laturinmerkkivalo. Uudelleen käynnistettäessä vain inahti ja hyttiin tuli sähkönkäry.. Teki tämän saman kerran aiemmin mutta hetken odottelun jälkeen käynnistyi. Oisin enemmän kuin kiitollinen jos jotain neuvoa saisi..
-
- "Ruisku"
- Viestit: 142
- Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36
Re: 9-5 sammui kesken ajon
Di-Kasetti, todennäköisin näillä tiedoilla.Lerssi96 kirjoitti: ↑Pe Heinä 19, 2019 22:26Elikkäs Saab 9-5 vm 2007 sammui vauhdista, vilkutti öljynpaineen merkkivaloa, sammui ja sitten sytty moottorin vikavalo ja laturinmerkkivalo. Uudelleen käynnistettäessä vain inahti ja hyttiin tuli sähkönkäry.. Teki tämän saman kerran aiemmin mutta hetken odottelun jälkeen käynnistyi. Oisin enemmän kuin kiitollinen jos jotain neuvoa saisi..
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Re: 9-5 sammui kesken ajon
On se tietysti upeaa että porukka jaksaa vastata 10vuotta vanhoihin threadeihin.Eiköhän kyseinen femma ja mahdollisesti itse äijäkin jo paalissa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)