turbo vaihtoon..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Näyttäis menevän täälläkin turbo vaihtoon...kylmänä tuprauttaa sauhut ja on alkanut syömään reippaammin öljyäkin ? Kokemuksia mistä olette/kannattaa tällähetkellä perus 9-5 2,3t:hen turbo hommata...näyttäis olevan sopuhintaista tuolla PFS sekä Elkpartsissa..onko siis tuo Garretin GT17 se vakioturbo vanhempaan ysivintsaan?
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Elkparts ja PFS lienee halvimmat, ja vakioturbo on tuo GT17.

Jos yhtään suorituskyvystä välittää niin laita samantien TD04-15T aeron mitsu niin tulee tuosta 2,3t:sta heti aivan eri auto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja foppa »

jcarlson kirjoitti:Elkparts ja PFS lienee halvimmat, ja vakioturbo on tuo GT17.

Jos yhtään suorituskyvystä välittää niin laita samantien TD04-15T aeron mitsu niin tulee tuosta 2,3t:sta heti aivan eri auto.
Vaikuttaako turbon vaihtaminen tehokkaampaan auton käyttäytymiseen vaikkei softaa päivittäisikään ?
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Ja mitsussa on kestävämmät laakerit :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Oliko tämä garretti siis alkuperäistä vastaava/sopiva... kun kuitenkin olis aikomus lähiaikoina laittaa tuo kulkine vaihtoon, joten ei sen isompaa panostusta kun tarpeen on :wink: :wink:
http://www.elkparts.com/saab-95-m98-on/ ... p3432.html
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Kyllä on, vanha pois ja uusi tilalle. Ja toi kuvaelma sopii turbon rikkoontumiseen. Foorumin myyntipalstalla oli juuri turboja myynnissä.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omassa oli turbo väljä ja männänrenkaat pikeytyneet. Turboa tiukempaan (käytettyyn) vaihtamalla kulutus väheni, mutta ei poistunut kokonaan. Männänrenkaiden vaihto (ja vaihtui samalla männätkin) lopetti öljynkulutuksen täysin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

jcarlson kirjoitti:Jos yhtään suorituskyvystä välittää niin laita samantien TD04-15T aeron mitsu niin tulee tuosta 2,3t:sta heti aivan eri auto.
Mikä noista Mitsun TD04-sarjan ahtimista olisi osuvin ratkaisu 2,0t myllyyn? Imukärsää ei ole tarkoitus vaihtaa.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
saab 98
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 16:11

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja saab 98 »

Venttiilikopan kannen putket tukossa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jouttis kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Jos yhtään suorituskyvystä välittää niin laita samantien TD04-15T aeron mitsu niin tulee tuosta 2,3t:sta heti aivan eri auto.
Mikä noista Mitsun TD04-sarjan ahtimista olisi osuvin ratkaisu 2,0t myllyyn? Imukärsää ei ole tarkoitus vaihtaa.
Ihan se vakio Aeron TD04-15T #5, joko 9-3 aerosta tai 9-5 aerosta 2000-2005 (imukärsä vaihtuu 2006).

Ei kannata laittaa isompaa ahdinta mäntiä vaihtamatta kun ei se kone kuitenkaan enempää kestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja Termos »

foppa kirjoitti: Vaikuttaako turbon vaihtaminen tehokkaampaan auton käyttäytymiseen vaikkei softaa päivittäisikään ?
Eipä juuri.
Mitsu kyllä toimii vakiosoftallakin, mutta ei sitä kannata vaihtaa viritysmielessä, ellei softaakin vaihdeta.
Jos haluaa ainoastaan kestävämmän ahtimen, niin kyllä Mitsun voi pultata huoletta vm. 2000 => femmoihin, ilman softapäivitystä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: turbo vaihtoon..

Viesti Kirjoittaja foppa »

Termos kirjoitti:
foppa kirjoitti: Vaikuttaako turbon vaihtaminen tehokkaampaan auton käyttäytymiseen vaikkei softaa päivittäisikään ?
Eipä juuri.
Mitsu kyllä toimii vakiosoftallakin, mutta ei sitä kannata vaihtaa viritysmielessä, ellei softaakin vaihdeta.
Jos haluaa ainoastaan kestävämmän ahtimen, niin kyllä Mitsun voi pultata huoletta vm. 2000 => femmoihin, ilman softapäivitystä.
Kiitos :idea:
Vastaa Viestiin