Sokalta näyttää, tosin olen kyllä erimieltä tuosta vaikutuksesta. Jos siellä ei ole sokkaa niin tappi huilaa kyllä sylinteriä vasten ja tekee ajan saattoon tai nopeesti hyvän uran sylinteriin (tästä on omaa kokemusta).
Tosin jos sokka pääsee pois niin siellä on jo reilu kolo josta tuo sokka on päässyt edes menemään öljypohjaan. Joten veikkaisin että jos männät ja sylinterit näyttää ehyiltä niin tuo sokka on päässyt karkaamaan jo ennen asennusta sinne.
En muista ainakaan että tuollaista sokkaa olis muualla tosin tuo näyttää aika pieneltä ollakseen tapin sokka? Tappikin taitaa olla 22mm joten sokan ulkohalkaisija pitäisi olla suurempi kuin tuo 22mm.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tarkennuksen myötä helppo arvoitus, eli tuo on turbon akselin öljytiiviste, joka on kulkeutunut öljypaluun kautta tuonne öljypohjaan, vissiin GT17 porsinut joskus?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Voipi olla turbosta joo. Puranpas vaikka huomenna JOS muistan nii ton porsineen gt17 ja mitonpa siitä rinkulat. Ja jos toi turbosta on nii hienosti on osannu tulla siitä ~12mm ö-paluusta toi liki 16mm rinkula
edit: joku jolla on tommosen femman tp-ketjun kiristäjä irtaallaan vois kattoa onko siinä moista sokkaa. Muualta itse moottorista se ei kyllä varmasti voi olla.
Hane_81 kirjoitti:Voipi olla turbosta joo. Puranpas vaikka huomenna JOS muistan nii ton porsineen gt17 ja mitonpa siitä rinkulat. Ja jos toi turbosta on nii hienosti on osannu tulla siitä ~12mm ö-paluusta toi liki 16mm rinkula
edit: joku jolla on tommosen femman tp-ketjun kiristäjä irtaallaan vois kattoa onko siinä moista sokkaa. Muualta itse moottorista se ei kyllä varmasti voi olla.
Ei ole kiristäjässä tuollaista. Onhan siellä turbolla valtava öljynpaine, aivan hyvin voi työntää tuollaisen kappaleen öljypohjaan, etenkin kun tuosta puuttuu noin 1/4 kokoinen pala, eli on riittävän kapea menemään siitä paluukanavasta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:
Ei ole kiristäjässä tuollaista. Onhan siellä turbolla valtava öljynpaine, aivan hyvin voi työntää tuollaisen kappaleen öljypohjaan, etenkin kun tuosta puuttuu noin 1/4 kokoinen pala, eli on riittävän kapea menemään siitä paluukanavasta.
ng900aero kirjoitti:
Ei ole kiristäjässä tuollaista. Onhan siellä turbolla valtava öljynpaine, aivan hyvin voi työntää tuollaisen kappaleen öljypohjaan, etenkin kun tuosta puuttuu noin 1/4 kokoinen pala, eli on riittävän kapea menemään siitä paluukanavasta.
Öljynpaluun valtava paine?
99:istäni vuoti paluuputken laippaliitos hiukan, ja muutaman sekunnin käynnin jälkeen lattialla oli puolisen litraa öljyä.
Kyllä se valtava paine on siellä turbon akselin öljytiivisterenkaalla, joten ei mikään ihme jos katkennut rengas uisi öljyn mukana ulos sieltä, ja virtaisi sitten sitä suht isokokoista paluuputken pätkää pitkin öljyn mukana öljypohjaan, vaikkei siinä itse paluuputkenpätkässä niin järjetön paine enää olisikaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mittasin renkaan katkennut osa huomioiden niin 12.4 mm oli jäljellä. Varmaankin siis turbo sylkässy hajotessaan. Tai no on joku ruotsissa hajoittanu turbon aikasemminkin siinä 150tkm kohdalla ja nyt meni 250tkm. No nyt puhisee mitsu niin eiköhä se kestä vähintään sen 100tkm taas