330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ? -FINAL EPISODE

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

scorpio_88 kirjoitti:kun aloittaa tällaisen viestiketjun jossa huolto haukutaan pystyyn jne. mitä siinä voittaa? tuleeko sellan voittajafiilis ja katkis kasvaa vähintään sen sentin? :D
No voi helvetti !
Lopeta jo. Kysyn vastaisuudessa sinulta mitä saa kirjoittaa ja minkä ketjun aloittaa.
Kerro missä kohtaa " huolto haukutaan pystyyn "
Pystyyn haukkumisella ja faktan esille tuonti on kaksi eri asiaa, jotkut oppii sen koulussa, toiset elämässä, jotkut ei koskaan..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kuullemma en opi koskaan? voit kyllä kirjoittaa minulle ensin, katsotaan sitten jos voi julkaista :D ps. joko ratkesi se remmi ongelma?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

scorpio_88 kirjoitti:kuullemma en opi koskaan? voit kyllä kirjoittaa minulle ensin, katsotaan sitten jos voi julkaista :D ps. joko ratkesi se remmi ongelma?
Kyllä, kaikki epäkohdat päättyi positiivisesti, paitsi lasinpesu neste, lisäsin itse.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

loppu hyvin kaikki hyvin :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

etkö vieläkään tajua että ihmiset eivät ole robotteja? ihmiset voivat unohtaa asioita esim. stressin takia tai kiireen takia. (vaikka ei saisi, paha jos esim. lääkäri unohtaisi leikkauksessa jonkun veitsen ihmisen sisälle) mutta sun täydellisessä maailmassa varmaan kissat ja koiratkin käyttävät vessanpönttöä? :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Kun työlista on kolme viikkoa eteenpäin täynnä niin luppoaikoja on tosi vähän, ja mikä parasta : asiakas jo tullessaan puoli tuntia myöhässä ... Kyllä noita "vahinkoja" sattuu sillon tällön, mut jossain tuntuu olevan 100% :n varma erehtymätön ja kiireetön mekaanikko ...
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Hei, loistavaa vääntöä! Älkää vaan lopettako kun tätä on niin hauska seurata.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Minun mielestä palautetta on hyvä antaa. Oli sitten risuja tai ruusuja. Tietää jatkossa sitten mitä tulisi parantaa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

siihen en kyllä kuule Mimmi osaa sanoa? voi olla että tätä voi verrata jotenkin siihen vitsiin joka menee jotakuinkin näin: "lääkäri ja automekaanikko kinastelivat työnsä vaativuudesta. automekaanikko sanoi työtään erittäin tarkaksi ja vaativaksi ja lääkäri tokaisi että kyllä minun työni on vaativampi. mekaanikko tietenkin kysyi miten niin muka? lääkäri vaan vastasi että kokeile tehdä itse koneremppa kone käynnissä? meni mekaanikko hiljaiseksi." itse en ole lääkäri joten vaikea vastata miksi tulee vähemmän virheitä? kaikille tapahtuu mokia, jopa Mimmille ja 9-5T:lle. vaikkeivat sitä viitsisi myöntääkään ;)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

Hei sepe43,

ne parhaat mekaanikot on jopa tällä foorumilla, ja/tai sitten esson baarissa ;) ja kuten sanoit, pitkät autojonot, kiire, lisätöitä tulee jne. se tuottaa stressiä :(
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

Mimmi: en väitä mitään, sanoin vaan kuten aikasemminkin että unohduksia tapahtuu. mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Joutuu nyt itsekkin ns kunnossapito alan ihmisenä sanomaan jotain tähän ketjuun.

Ymärrän kyllä jos virheitä tulee ns korjaamisessa tai vian etsimisessä.
etenkin jos ei ole aikasemmin kyseistä vikaa etsinyt tai korjausta tehnyt.


Mutta ns enakkohuolto tai huolto jossa on määritelty tarkasti mitä tehdään ja jos käy rivi riviltä tai kohta kohdalta asian läpi. Miten helvetissä voi joku asia voi unohtua tai vaikka laitettua vääriä aineita tai vääriä määriä.


Siihen ei minulta ymmärrystä kovinkaan paljon riitä :?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
fender
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 19, 2009 14:58

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja fender »

Noi töppäykset on aina valitettavia ja tuskinpa kenekään tarkoituksella tekemiä.
Autokorjaamot työympäristönä voi olla ajoittain aika vaativa normaalilla keskittymiskyvyllä olevalle ihmiselle. Useasti tehtävä työ keskeytyy lukuisia kertoja esim. asiakaspalveluun, apua tarvitsevan kollegan tai muun korjaamohenkilökunnan konsultointiin. Lisäksi kiire voi ajoittain olla ehkäpä organisointiperustaisista syistä senkaltainen että, pahimmillaan useampi auto on työn alla yhtä aikaa. Jossain vaiheessa tilanne voi olla sen verran kaoottinen, että ajatuksia saa koota todenteolla, että hahmottaa tarkan tilanteen kunkin työn edistymisessä. Missään nimessä ei toki ole suotavaa käyttää kyseisiä hypoteettisia tilanteita tekosyinä huonolle työnlaadulle. Täytyy vain toivoa, että aiemmin vertauksena käytetyt terveydenhoitoalan ammattilaiset saavat ainakin paremmat keskittymisedellytykset tärkeälle työlleen.

Huollon tulostetut tarkastuslistat ovat sinällään oivallisia apuvälineitä tehdyn työn varmistamiseksi, sekä työn tekijälle, että asiakkaalle jäävänä kappaleena mahdollisine huomioineen.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

Mimmi: en edelleenkään osaa sanoa? sano sinä? tiedät kuitenkin niiiiiin paljon meitä muita enemmän? jos itse unohtaisin jotain huollossa niin viimeistään tiskillä muistaisin asian. ja tapanani on käydä kaikki läpi ennen luovutusta.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

fender kirjoitti:Noi töppäykset on aina valitettavia ja tuskinpa kenekään tarkoituksella tekemiä.
Autokorjaamot työympäristönä voi olla ajoittain aika vaativa normaalilla keskittymiskyvyllä olevalle ihmiselle. Useasti tehtävä työ keskeytyy lukuisia kertoja esim. asiakaspalveluun, apua tarvitsevan kollegan tai muun korjaamohenkilökunnan konsultointiin. Lisäksi kiire voi ajoittain olla ehkäpä organisointiperustaisista syistä senkaltainen että, pahimmillaan useampi auto on työn alla yhtä aikaa. Jossain vaiheessa tilanne voi olla sen verran kaoottinen, että ajatuksia saa koota todenteolla, että hahmottaa tarkan tilanteen kunkin työn edistymisessä. Missään nimessä ei toki ole suotavaa käyttää kyseisiä hypoteettisia tilanteita tekosyinä huonolle työnlaadulle. Täytyy vain toivoa, että aiemmin vertauksena käytetyt terveydenhoitoalan ammattilaiset saavat ainakin paremmat keskittymisedellytykset tärkeälle työlleen.

Huollon tulostetut tarkastuslistat ovat sinällään oivallisia apuvälineitä tehdyn työn varmistamiseksi, sekä työn tekijälle, että asiakkaalle jäävänä kappaleena mahdollisine huomioineen.

Tuon alkuosion tilanne on täysin työjärjestely asia.
Eli ahnehditaan enemmän hommia mitä pystytään tekemään.

Itse olen ottanut sellaisen toimintamallin jossa tekiä saa tehdä sen korjauksen /huollon mihin on ryhtynyt loppuun ennen kuin tungetaan seuraavaa homma kehiin.

Huomasin itse ollessani huoltomiehenä että hyppiminen asiasta toiseen ja vähän sieltä vähän täältä johtaa lähes halitsemattomaan kaaokseen.

Tiedän ettei asiat aina mene niin kun ajattelee tai suunnittelee, mutta .....
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin