fender kirjoitti:Noi töppäykset on aina valitettavia ja tuskinpa kenekään tarkoituksella tekemiä.
Autokorjaamot työympäristönä voi olla ajoittain aika vaativa normaalilla keskittymiskyvyllä olevalle ihmiselle. Useasti tehtävä työ keskeytyy lukuisia kertoja esim. asiakaspalveluun, apua tarvitsevan kollegan tai muun korjaamohenkilökunnan konsultointiin. Lisäksi kiire voi ajoittain olla ehkäpä organisointiperustaisista syistä senkaltainen että, pahimmillaan useampi auto on työn alla yhtä aikaa. Jossain vaiheessa tilanne voi olla sen verran kaoottinen, että ajatuksia saa koota todenteolla, että hahmottaa tarkan tilanteen kunkin työn edistymisessä. Missään nimessä ei toki ole suotavaa käyttää kyseisiä hypoteettisia tilanteita tekosyinä huonolle työnlaadulle. Täytyy vain toivoa, että aiemmin vertauksena käytetyt terveydenhoitoalan ammattilaiset saavat ainakin paremmat keskittymisedellytykset tärkeälle työlleen.
Huollon tulostetut tarkastuslistat ovat sinällään oivallisia apuvälineitä tehdyn työn varmistamiseksi, sekä työn tekijälle, että asiakkaalle jäävänä kappaleena mahdollisine huomioineen.
Tuon alkuosion tilanne on täysin työjärjestely asia.
Eli ahnehditaan enemmän hommia mitä pystytään tekemään.
Itse olen ottanut sellaisen toimintamallin jossa tekiä saa tehdä sen korjauksen /huollon mihin on ryhtynyt loppuun ennen kuin tungetaan seuraavaa homma kehiin.
Huomasin itse ollessani huoltomiehenä että hyppiminen asiasta toiseen ja vähän sieltä vähän täältä johtaa lähes halitsemattomaan kaaokseen.
Tiedän ettei asiat aina mene niin kun ajattelee tai suunnittelee, mutta .....