Löytyisikö vastaus kannentiivisteen vaihdolla ?viljaloova kirjoitti:nestettä on kadonnut litroja vajaassa kahdessa viikossa! Mistä etsimme vikaa seuraavaksi![]()
saab 95 vm 00 2.o t
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Mitenkäs tuo viallinen kannentiiviste oireilee, muuten paitsi nesteen katoamiselle?malait kirjoitti:Löytyisikö vastaus kannentiivisteen vaihdolla ?viljaloova kirjoitti:nestettä on kadonnut litroja vajaassa kahdessa viikossa! Mistä etsimme vikaa seuraavaksi![]()
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Itse itseäni tuolta ylempää lainaten: "Jos jäähdytysneste vuotaa suoraan pyttyyn, eikä turboon, se voisi aiheuttaa havaittavia kaasukuplia jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä, luulisin."viljaloova kirjoitti: Mitenkäs tuo viallinen kannentiiviste oireilee, muuten paitsi nesteen katoamiselle?
Eli siis jos se pytty pääsee imemään jäähdytysnestettä sisään, se pääsee todennäköisesti myös työntämään palokaasua sinne jäähdytysnestekanavaan, jolloin paisuntasäiliöstä pitäisi voida havaita kuplia auton käydessä.
Omassa prätkässäni, joka söi jäähdytysnestettä kannentiivisteen kautta, en onnistunut kuplia näkemään, kenties niitä ilmaantui vain silloin, kun oli moottoritehoa käytössä jonkin verran, tai sitten olin sokea, tai sitten jotain. Mutta onnistuin siis useamman kerran haistamaan glykolia pakokaasussa, josta päättelin, että pyttyyn menee jäähdytysnestettä.
Pakokaasun nuuhkimista en suosittele, pakokaasu on myrkkyä. Jostain syystä prätkän glykolilemahdukset olivat vain niin voimakkaita, että ne haistoi haistelemattakin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: saab 95 vm 00 2.o t
kannentiiviste on kyllä todennäköisin vikakohde, koska lätäkköä ei synny auton alle. muuten oisin veikannut lämpöhanaa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Soitin turboremontin tehneeseen korjaamoon. Asiallinen korjaaja piti asiaa mysteerinä. Kannentiivisteen sulki pois, koska auto käy kauniisti ja vetää hienosta jne.scorpio_88 kirjoitti:kannentiiviste on kyllä todennäköisin vikakohde, koska lätäkköä ei synny auton alle. muuten oisin veikannut lämpöhanaa.
Ainoana mahdollisuutena korjaaja piti, että järjestelmään olisi jäänyt ilmaa.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: saab 95 vm 00 2.o t
yhdyn tähän.9-5T kirjoitti:Kannantiivisteen vuoto ei vaikuta noihin, kuplia tulee vasta kun vuoto on paha. Paineilmaa tulpan reiästä jolloin niitä kuplia löytynee jos vikaa.viljaloova kirjoitti:Asiallinen korjaaja piti asiaa mysteerinä. Kannentiivisteen sulki pois, koska auto käy kauniisti ja vetää hienosta jne.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Kävin eilen ajamassa ja nyt ei neste taas vajennut? Olisiko ratkaisu sittenkin voinut olla ilmakupla jäähdytinjärjestelmässä, kuten korjaaja ehdotti? Jos kannentiiviste olisi mennyt niin pitäisikö vajauttaa nestettä vain ajaessa vai myös pihassa seistessä? Nyt vajautti molemissa, samoin ennen turbon vaihtoa. Huomasin myös, että jäähdytinneste säiliössä ei ole yhtään painetta eli vaikka kuumanakin korkin aukaisee ei pihahdakkaan, onko normaalia?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Neste on vajentunut niin, joka kerta, että autossa alkaa varotusäänet ja valot vilkkumaan!9-5T kirjoitti:Oliko neste täytetty luultuun ylämerkkiin jolloin se tietenkin vajaantuu.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Heh, empäs taas muistanut, että kuinka tarkka täällä saa näköjään sanoissaan olla9-5T kirjoitti:Sitten ongelma on vakava jos normaalin yleisvaroitusvalon syttyminen ja pienen pimputuksen lisäksi tuli muitakin ääniä ja vilkkuvia valojaviljaloova kirjoitti:Neste on vajentunut niin, joka kerta, että autossa alkaa varotusäänet ja valot vilkkumaan!9-5T kirjoitti:Oliko neste täytetty luultuun ylämerkkiin jolloin se tietenkin vajaantuu.

No, mutta kävin kurkkaseen konepellin alle ja nyt oli nesteet vajenneet yönaikana minimiin!

-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Ei vaan niin, että pohja näkyy säiliöstä ja, kun auton käynnistää nesteiden ollessa näin niin alkaa ed. mainittu varoitusvalo palamaan jne. eli lähes tyhjä.9-5T kirjoitti:Tarkoittanet sitä viivaa jossa nesteen kuuluu olla kylmänä, ylempänä ei pitäisikään saada pysymään eikä max merkkiä ole olemassa.viljaloova kirjoitti:No, mutta kävin kurkkaseen konepellin alle ja nyt oli nesteet vajenneet yönaikana minimiin!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 10:18
Re: saab 95 vm 00 2.o t
Tämä oli tarkoituskin, mutta turboremontin tehnyt korjaaja ei löytänyt vikaa, pitää asiaa mysteerinä?! Korjaamo on Tamperelainen täälläkin kovasti arvostettu korjaamo!9-5T kirjoitti:Syytä viedä korjaamoon jossa vika löytynee, suuren vesimäärän polttaminenkaan ei ole turvallista.viljaloova kirjoitti:Ei vaan niin, että pohja näkyy säiliöstä ja, kun auton käynnistää nesteiden ollessa näin niin alkaa ed. mainittu varoitusvalo palamaan jne. eli lähes tyhjä.
Re: saab 95 vm 00 2.o t
joko olet autosi saanut ajokuntoon ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007