Ahto-ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja LR »

Moi!

Auto 1998 2.3TA. Ongelmana alhaiset ahdot, noin 0,5bar. Letkut, bypass, ym perusjutut tsekattu. Peruspaineet kuitenkin luokkaa 0,4bar. Magneettiventtiili vaihdettu. Onko muilla sattunut vastaavaa eteen?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

LR kirjoitti:Moi!

Auto 1998 2.3TA. Ongelmana alhaiset ahdot, noin 0,5bar. Letkut, bypass, ym perusjutut tsekattu. Peruspaineet kuitenkin luokkaa 0,4bar. Magneettiventtiili vaihdettu. Onko muilla sattunut vastaavaa eteen?
Evap -systeemin takaiskuventtiilit tuon ikäisistä yleensä järjestään hajalla. Venttiilit ovat letkussa, joka lähtee läppäkotelon takaa ja toinen pää löytyy turbon magneettiventtiilin alta T-liittimeltä (R-letkussa). Todennäköisesti lähempänä läppäkoteloa oleva venttiili vuotaa, koska joutuu kovemmalle rasitukselle. Aiheesta paljonkin juttua foorumilla. Tämä siis yksi mahdollinen vika...
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja LR »

Kiitos, kuulostaa loogiselta, kuvat ja threadit katselin! Huomenna takaiskut ym. syyniin! =)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja LR »

Jep, ensimmäinen venttiili oli sökö! 8) Vaihdoin sen ja ahdot nousi sentään jo abaut 0.7-0,8 tuntumaan (hiukan enemmän kuuluis olla, ei vakio kokoonpano). Huomenna vielä painekellon vaihto ja sitten oon tyytyväinen!
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja LR »

Painekello vaihdettu ja nyt ahdot max 1,1 bar! 8) Kiitokset, :saab: rules! :lol:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin