Moi!
Auto 1998 2.3TA. Ongelmana alhaiset ahdot, noin 0,5bar. Letkut, bypass, ym perusjutut tsekattu. Peruspaineet kuitenkin luokkaa 0,4bar. Magneettiventtiili vaihdettu. Onko muilla sattunut vastaavaa eteen?
Ahto-ongelma
Ahto-ongelma
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Ahto-ongelma
Evap -systeemin takaiskuventtiilit tuon ikäisistä yleensä järjestään hajalla. Venttiilit ovat letkussa, joka lähtee läppäkotelon takaa ja toinen pää löytyy turbon magneettiventtiilin alta T-liittimeltä (R-letkussa). Todennäköisesti lähempänä läppäkoteloa oleva venttiili vuotaa, koska joutuu kovemmalle rasitukselle. Aiheesta paljonkin juttua foorumilla. Tämä siis yksi mahdollinen vika...LR kirjoitti:Moi!
Auto 1998 2.3TA. Ongelmana alhaiset ahdot, noin 0,5bar. Letkut, bypass, ym perusjutut tsekattu. Peruspaineet kuitenkin luokkaa 0,4bar. Magneettiventtiili vaihdettu. Onko muilla sattunut vastaavaa eteen?
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Ahto-ongelma
Kiitos, kuulostaa loogiselta, kuvat ja threadit katselin! Huomenna takaiskut ym. syyniin! =)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Ahto-ongelma
Jep, ensimmäinen venttiili oli sökö!
Vaihdoin sen ja ahdot nousi sentään jo abaut 0.7-0,8 tuntumaan (hiukan enemmän kuuluis olla, ei vakio kokoonpano). Huomenna vielä painekellon vaihto ja sitten oon tyytyväinen!

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Ahto-ongelma
Painekello vaihdettu ja nyt ahdot max 1,1 bar!
Kiitokset,
rules! 



Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.