Löysätessä vetää paremmin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja pmj »

Muutaman kerran nyt hoksannut, että täyskaasuohituksessa tuntuu kuin kiihtyvyys vain nousisi hetkellisesti kun kaasua löysää tallapohjassa -asennosta. Mistä tämä kertoo?

9-5 2,3t -98
Aeron ohjelmalla.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Imuvuodosta
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja pmj »

Voiko tätä "vikaa" rajata SID-infon avulla mitenkään, kun sellainen on nyt käytössä? Muutenhan tuo ei haittaa elämää, mutta jos jonkun remontin saisi kerrankin estettyä ajoissa. Itse ymmärrän näistä hyvin vähän.

Edit:
Vai onkos tämä nyt sittenkin vain fiksu ominaisuus? http://www.saabscene.com/forum/lofivers ... 39102.html (mulla ei tietenkään mitään BSR:ää ole, tietääkseni)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2579
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja Termos »

pmj kirjoitti: Edit:
Vai onkos tämä nyt sittenkin vain fiksu ominaisuus? http://www.saabscene.com/forum/lofivers ... 39102.html (mulla ei tietenkään mitään BSR:ää ole, tietääkseni)
Tiedä fiksuudesta, mutta mulla Maptunin softat on käyttäytynyt samoin iät ajat, sekä Steg1 että Steg4.
Itsekin asiaa aikoinaan ihmettelin, tuloksetta :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja J8 »

Tarkasta tuo turbon imuputken ja bypassille menevän putken liitos, pitäisi olla tiivis. siellä pitäisi olla paksu o-rengas. josko vetäis paremmin alusta asti.. toki voihan se vika/vuoto olla muuallakin.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Itellä kolkki käyttäyty vastaavasti, osakaasulla kiihty paremmin ku täys kaasulla, ilmeni juuri noin kun hölläs kaasua. Imusarjasta lähtevä alipaineletku oli irti. Eli tarkistappa kaikki letkut ja liitokset.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jossain on vika jos käyttäytyy noin (esim. juuri vuoto, todennäköisesti turbon jälkeen). Missään näkemässäni softassa ei ole mitään tuon kaltaista tarkoituksellista ominaisuutta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2579
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja Termos »

Pöh, pitää sitten munkin koittaa vielä tutkia asiaa.

Sinällään outoa, että auto toimii täysin moitteettomasti, ellei tuota pientä "löysäysryntäystä" ota huomioon.
Vetää hyvin, ei nyi, ei polta vikavaloa, kulutus normaali, pakokaasupäästöt asialliset jne. jne...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5820
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Löysätessä vetää paremmin

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Itsellä, tosin eri merkkisessä autossa samaa aiheutti ilmamäärämittarin likaisuus. Suuri kerros likaa oli kuumalangan ympärillä. Ilmamäärämittarin puhdistuksen jälkeen(bräkleenillä) vaiva poistui. Tai sitten ilmamäärämittari voisi olla tulossa tiensäpäähän..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin