Löysätessä vetää paremmin
Löysätessä vetää paremmin
Muutaman kerran nyt hoksannut, että täyskaasuohituksessa tuntuu kuin kiihtyvyys vain nousisi hetkellisesti kun kaasua löysää tallapohjassa -asennosta. Mistä tämä kertoo?
9-5 2,3t -98
Aeron ohjelmalla.
9-5 2,3t -98
Aeron ohjelmalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Löysätessä vetää paremmin
Imuvuodosta
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Löysätessä vetää paremmin
Voiko tätä "vikaa" rajata SID-infon avulla mitenkään, kun sellainen on nyt käytössä? Muutenhan tuo ei haittaa elämää, mutta jos jonkun remontin saisi kerrankin estettyä ajoissa. Itse ymmärrän näistä hyvin vähän.
Edit:
Vai onkos tämä nyt sittenkin vain fiksu ominaisuus? http://www.saabscene.com/forum/lofivers ... 39102.html (mulla ei tietenkään mitään BSR:ää ole, tietääkseni)
Edit:
Vai onkos tämä nyt sittenkin vain fiksu ominaisuus? http://www.saabscene.com/forum/lofivers ... 39102.html (mulla ei tietenkään mitään BSR:ää ole, tietääkseni)
Re: Löysätessä vetää paremmin
Tiedä fiksuudesta, mutta mulla Maptunin softat on käyttäytynyt samoin iät ajat, sekä Steg1 että Steg4.pmj kirjoitti: Edit:
Vai onkos tämä nyt sittenkin vain fiksu ominaisuus? http://www.saabscene.com/forum/lofivers ... 39102.html (mulla ei tietenkään mitään BSR:ää ole, tietääkseni)
Itsekin asiaa aikoinaan ihmettelin, tuloksetta

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Löysätessä vetää paremmin
Tarkasta tuo turbon imuputken ja bypassille menevän putken liitos, pitäisi olla tiivis. siellä pitäisi olla paksu o-rengas. josko vetäis paremmin alusta asti.. toki voihan se vika/vuoto olla muuallakin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Löysätessä vetää paremmin
Itellä kolkki käyttäyty vastaavasti, osakaasulla kiihty paremmin ku täys kaasulla, ilmeni juuri noin kun hölläs kaasua. Imusarjasta lähtevä alipaineletku oli irti. Eli tarkistappa kaikki letkut ja liitokset.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Löysätessä vetää paremmin
Jossain on vika jos käyttäytyy noin (esim. juuri vuoto, todennäköisesti turbon jälkeen). Missään näkemässäni softassa ei ole mitään tuon kaltaista tarkoituksellista ominaisuutta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Löysätessä vetää paremmin
Pöh, pitää sitten munkin koittaa vielä tutkia asiaa.
Sinällään outoa, että auto toimii täysin moitteettomasti, ellei tuota pientä "löysäysryntäystä" ota huomioon.
Vetää hyvin, ei nyi, ei polta vikavaloa, kulutus normaali, pakokaasupäästöt asialliset jne. jne...
Sinällään outoa, että auto toimii täysin moitteettomasti, ellei tuota pientä "löysäysryntäystä" ota huomioon.
Vetää hyvin, ei nyi, ei polta vikavaloa, kulutus normaali, pakokaasupäästöt asialliset jne. jne...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Löysätessä vetää paremmin
Itsellä, tosin eri merkkisessä autossa samaa aiheutti ilmamäärämittarin likaisuus. Suuri kerros likaa oli kuumalangan ympärillä. Ilmamäärämittarin puhdistuksen jälkeen(bräkleenillä) vaiva poistui. Tai sitten ilmamäärämittari voisi olla tulossa tiensäpäähän..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm