Moottoritilan pesu
Moottoritilan pesu
Eli, ootteko itse pesseet vai pesettäneet?
Jos itse, mitä tuossa pitäisi huomioida ja mitä aineita käyttää?
esim. äläruiskutanäihin -paikat jne.
Tarkoituksena olisi pestä myös alta (vaihdelaatikko aivan töhnässä, samoin öljypohja, stefa lootassa vuotanee, näkis paremmin ilman 3cm töhnäkerrosta)
Tekeekö nuo pesufirmat muuta kuin ruikkii sinne liuotinta, antaa vaikuttaa gaffepaussin ajan ja Kärcherillä perään? Vai onko tämä(kin) homma +/- 0,5 cm -tarkkuudella tehtävää rakettitiedettä.
Jos itse, mitä tuossa pitäisi huomioida ja mitä aineita käyttää?
esim. äläruiskutanäihin -paikat jne.
Tarkoituksena olisi pestä myös alta (vaihdelaatikko aivan töhnässä, samoin öljypohja, stefa lootassa vuotanee, näkis paremmin ilman 3cm töhnäkerrosta)
Tekeekö nuo pesufirmat muuta kuin ruikkii sinne liuotinta, antaa vaikuttaa gaffepaussin ajan ja Kärcherillä perään? Vai onko tämä(kin) homma +/- 0,5 cm -tarkkuudella tehtävää rakettitiedettä.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
Re: Moottoritilan pesu
Meil ainaki liuotin konehuoneeseen, hetken vaikutus ja pesu kuumapesurilla. (60-80asteinen vesi)
Varoa saa tottakai sähköosia, kevyellä paineella eikä nyt ihan 10cm päästä. Satoja konetilan pesuja tehneenä, ei ainuttakaan osaa ole mennyt rikki. Koko firman pesuista parista autosta on puolat ottaneet siipeensä. Mutta sekin vain tietyissä malleissa. Aina jos asiakas haluaa kyseisen pesun, niin ilmoitetaan/kerrotaan sen olevan asiakkaan vastuulla. Ite ainakin suht turvallisin mielin pesen omasta autosta konetilan silloin tällöin. Mukavempi ropata ja ihmetellä puhtailla pinnoilla.
Nyt lämpimillä keleillä muutenkin mukavempi pestä, kun kuivaa ne paikat vähän paremmin ja sit vaikka jättää auton muutamaks tunniks käymään. Talvella kun ks.pesun jälkeen jätettiin auto mielellään yöksi sisälle kuivumaan.
Varoa saa tottakai sähköosia, kevyellä paineella eikä nyt ihan 10cm päästä. Satoja konetilan pesuja tehneenä, ei ainuttakaan osaa ole mennyt rikki. Koko firman pesuista parista autosta on puolat ottaneet siipeensä. Mutta sekin vain tietyissä malleissa. Aina jos asiakas haluaa kyseisen pesun, niin ilmoitetaan/kerrotaan sen olevan asiakkaan vastuulla. Ite ainakin suht turvallisin mielin pesen omasta autosta konetilan silloin tällöin. Mukavempi ropata ja ihmetellä puhtailla pinnoilla.
Nyt lämpimillä keleillä muutenkin mukavempi pestä, kun kuivaa ne paikat vähän paremmin ja sit vaikka jättää auton muutamaks tunniks käymään. Talvella kun ks.pesun jälkeen jätettiin auto mielellään yöksi sisälle kuivumaan.
Itse pesen tähän tyyliin:
- moottori mielellään haalea ettei pesuaine haihdu samointein pois
- pesuaine esim. vahva pineline-seos suihkutetaan joka paikkaan, pahimpia paikkoja siveltimen kanssa putsaten
- oikein tiukkaan öljymoskaan voi joutua käyttämään oikeaa liuotinpesuainetta
- huuhtelu ihan letkupaineella. Painepesuria olen käyttänyt ainoastaan hammastangon putsaamiseen.
- huuhtelun jälkeen ajolenkki niin että moottori on normilämpöinen
- konepelti auki iloisen höyrypöllähdyksen saattelemana ja hetken päästä on puhdas ja kuiva moottori.
Volvoista ja ranskiksista en moottoria pese...liia kosteusherkkiä vehkeitä
- moottori mielellään haalea ettei pesuaine haihdu samointein pois
- pesuaine esim. vahva pineline-seos suihkutetaan joka paikkaan, pahimpia paikkoja siveltimen kanssa putsaten
- oikein tiukkaan öljymoskaan voi joutua käyttämään oikeaa liuotinpesuainetta
- huuhtelu ihan letkupaineella. Painepesuria olen käyttänyt ainoastaan hammastangon putsaamiseen.
- huuhtelun jälkeen ajolenkki niin että moottori on normilämpöinen
- konepelti auki iloisen höyrypöllähdyksen saattelemana ja hetken päästä on puhdas ja kuiva moottori.
Volvoista ja ranskiksista en moottoria pese...liia kosteusherkkiä vehkeitä

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Juu just tuossa menneellä viikolla yks duunari jännittiki konehuoneen pesunjälkeen että starttaako ranskalainen...mutta hyvinhän se hörähti.. Tosin jätti käyntiin varmaan kolmeks tunniks varmuuden vuoks sen jälkeen 

itse olen ulkopuolisella tuon teettänyt, liuottimella ja painepesurilla tuo oli ruiskittu, mutta lähti 2 pv seisonnan jälkeen jopa käyntiin 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- Matalapaineturbo
Yleensä olen tehnyt pesun täysin jäähtyneelle koneelle ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Pesukokemusta tuon femmankin koneesta on jo liki kymmenen vuotta.
Pari kertaa vuodessa olen laskenut painepesurilla konehuoneeseen leveän vesisuihkun n. 20-40 cm päästä (mun pesurin paine on alle 130 bar). Sytkäkasetin yms. sähköosien liittimiin, jäähdyttäjän ripoihin tai alipaineletkuihin en käytä pistesuihkua 10 cm päästä. Yleensä levähkö suihku on riittänyt kaikkeen pesuun. Liuottimia olen käyttänyt tarpeen mukaan, mutta näin usein pestessä pelkkä haalea vesi on riittänyt.
Pari kertaa vuodessa olen laskenut painepesurilla konehuoneeseen leveän vesisuihkun n. 20-40 cm päästä (mun pesurin paine on alle 130 bar). Sytkäkasetin yms. sähköosien liittimiin, jäähdyttäjän ripoihin tai alipaineletkuihin en käytä pistesuihkua 10 cm päästä. Yleensä levähkö suihku on riittänyt kaikkeen pesuun. Liuottimia olen käyttänyt tarpeen mukaan, mutta näin usein pestessä pelkkä haalea vesi on riittänyt.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
kiitos kaikille vastanneille ja onnea voittajille!!!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
Kyllähän haalea vesi riittääkin, jos kone ei ole öljyn tahrima (no kenelläkäs se nyt olisi...)9000T&95SE kirjoitti:Liuottimia olen käyttänyt tarpeen mukaan, mutta näin usein pestessä pelkkä haalea vesi on riittänyt.
Saab mennen tullen
-Rane-
-Rane-
Eikös se vanha totuus ole että ellei
in alla ole öljyläiskää ei sitä öljyä ole koneessakaan
No, taisi päteä paremmin ennen GM:ää valmistettuihin yksilöihin.