Tuli siiis pieneltä sivutieltä pikatien risteykseen, pysädyin ja lähdin kiihdyttämään. Heti alkuun kuului pieni *plop* ja nykiminen alkoi. Ajattelin heti, että nytkö se saa*anan ahdin levisi. Jatkoin kuitenkin kiihdyttämistä ja huomasinkin että ahdot menee aivan tappiin ja siksi se nykii. Moottorin vikavalo myös oikein vilkkui, mutta hetken päästä vilkkuminen muuttui jatkuvaksi palamiseksi.
Kaarsin lähimmän huoltsikan pihaan, tankkasin koska bensa oli jo aivan finaalissa. Sitten ajoin vähän sivummalle tutkimaan josko silmät jotain löytäisivät.
No, eivät löytäneet. Konehuoneessa kaikki näytti olevan OK, eikä pakokaasukaan ollut "minkään väristä". Tyhjäkäynnillä auto pysyi kuitenkin todella vaivalloisesti käynnissä.
Ajattelin, että koska autolla kuitenkin voi ajaa pintakaasulla ja kotiin/ja/tai Saabliikkeen pihaan on vain 10km matkaa, niin yritetään.
No perkele! Kiihdytin taas siihen 80 vauhtiin ja huomasin että ahdot ei mene enää tappiin, vaan siihen oranssin puoliväliin mihin kuuluukin!! Ainoastaan vikavalo jäi palamaan.
Eikä tuo sitten loppumatkasta enää temppuillut lainkaan, vaikka oikein yritin kiihdytellä!
Hyviä arvauksia mitä tuolla mahtoi tapahtua ja kuinka tuollainen vika voi yht`äkkiä korjaantua itsekseen?
Itse mietiskelin, jotta olisiko jumiutunut hukkaportin tanko voinut aiheuttaa tuon?
Tavallaan äärimmäisen inhottavaa kun noin tapahtuu ja vikaa voi olla todella hankala paikallistaa, koska sellaista ei enää ole

Huomenissa nyt kuitenkin ainakin vikakoodien lukuun!
Potilas on vakio 2,3t vm.02 ja sisäänajettukin vasta: 352000km...