On ollut kaikenlaista viestiketjua liittyen Saabin 95 turbon kestävyyteen.
Meillä vm. 2005 2.0t koneella varustettu auto ja maanantaina menossa turbo vaihtoon. Tuo auto on 382tkm ajettu ja se turbo on alkuperäinen .
Joten kestää se kun on kestääkseen.
Ai alkuperäinen Garrett vai? No hyvin on kestänyt! Ei taida montaa vastaavaa tarinaa olla. Monella mennyt jo alle 100 tuhannen. Itsellä kun oli vielä 9-5, niin siinä oli vielä alkuperäinen Garrett. Tosin kilometrejä oli takana vasta 95tkm. Onneksi cabessa on Mitsin turbo. Sille uskaltaa ennustaa vielä pitkää ikää...
samhiort kirjoitti:Ai alkuperäinen Garrett vai? No hyvin on kestänyt! Ei taida montaa vastaavaa tarinaa olla.
Kyllä niitä vaan taitaa aika monta olla. Niistäpä ei vaan huudella samalla tavalla (etenkään täällä), kuten hajoamisista.
Käytöstä se tuntuu olevan tämäkin asia kiinni. Toisilla vaan kestää ja pelit toimii, toisilla ei kestä edes lyhennetyllä huoltovälillä. Sama asia huohotinvaivojen ja monien muidenkin asioiden kanssa (myös muissa merkeissä).
Edellisen omistajan toimesta vaihdettu aeroon uusi mitsu 160 tkm:n kohdalla.
Huollot tehty ranskassa 90 tkm:iin asti, tämän jälkeen suomessa, tuontiauto siis.
Eipä ole kummoinen kestoikä mitsulla jos vertaa esim. tuohon mun tonnarin garrett t25:een jossa 380tkm lasissa ja hyvin pyörii.
Omalla 9-5:lla ajeltu kohta 250tkm. ja vielä orggis Garretti puhaltaa. Jokin aika sitten ajettiin "tehdasvirisofta" koneeseen ja nyt tällä voi ohitellakkin maantiellä
Ehjää ei korjata - periaatteella mennään, eli vasta kun savut on tulollaan vaihtuu Garretti Mitsuksi.
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Omassani oli 311000 ajettu garretti ja softauksen jälkeen sai sen verran kyytiä että antoi lopulta periksi..olisi varmaan "kevytjalkaisella" kestänyt pidempääkin!
Reilun 310 tkm (2.3t) kohdalla originaali Garrett vaihtoon (vähänajettuun ja edulliseen samanlaiseen, kun ei tuonikäiseen masiinaan auton arvosta kolmasosan hintaista Mitsua investoida mun ajomäärillä). Toimi vielä normaalin tuntuisesti ajossa, mutta oli jo öljykarstassa pakopuolen siipi ja säteittäisvälystä sen verran, että oli ihan hilkulla, milloin olisi ruvennut siivet lyhenemään.
95 vm. -99, mittarissa320000 km., ostaessani 120000 km. Syö myös etanolia + vakiota parempi kulku ja välillä kenkääkin annettu. Kampiakselin asentoanturi ja laturi vaihdettu. Ahdin Garret) puhaltaa, toistaiseksi.
Hui! Mulla tuli just tuo 380 mittariin ja käsittääkseni turbo on alkuperäinen. Eli 382 tulee ihan just. Ainakaan aiempi omistaja ei myöntänyt vaihtaneensa sitä ja hänellä auto oli ollut 100-335 tkm välisen matkan. Pidetään peukkuja, et vielä kestäisi.