P1110, MiFi 4

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Fcod siis 4368...
MiFi on 4

By-pass venttiiliä imeskelty/puhalleltu ja ilmaa tulee imiessä, ei mene puhaltaessa...
letku by-passin ja mangneettiventtiilin välillä vaihdettu...

onko tuo by-pass kunnossa noilla testeillä siis? ja mitäköhän vielä pitäisi tsekata jos OK siis...?
mitäköhän muita arvoja kannattaisi tarkkailla tuolta SIDistä?

toissapäivänä asensin virisofta steg1
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bypass-venttiili on rikki jos ilmaa tulee imiessä, sinne pitäisi saada alipaine aikaan jonka jälkeen imiessä ei tule enää mitään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Bypass-venttiili on rikki jos ilmaa tulee imiessä, sinne pitäisi saada alipaine aikaan jonka jälkeen imiessä ei tule enää mitään.
no sehän se vissiin sitten..tosiaan siis siitä pikkunipasta imin letkunpätkän kanssa...
niistä isommista en hönkäillyt/imenyt...
onko väliä siis mistä ilmaa tulee, pitääkö tulla mitään reittiä?
Viimeksi muokannut mienkoiv, La Heinä 09, 2011 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pienestä nipasta jos imemällä tulee ilmaa loputtomasti, on kalvo rikki ja venttiili vaihtoon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Pienestä nipasta jos imemällä tulee ilmaa loputtomasti, on kalvo rikki ja venttiili vaihtoon.
OK kiitos!..ja tietysti saab-varaosa la kiinni :evil:

voitko neuvoa vielä mitä arvoja kannattaisi tarkkailla, kun tuntuu että ei ihan hirveästi tehoja tullut lisää tuosta päivityksestä...vai odottelenko liikoja :lol:
voiko tuo hajonut by-pass vaikuttaa kiihtyvyyteen yms. tehoihin hirveästi?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Rikkinäinen bypass kyllä vaikuttaa paljonkin. Samoin tietysti moni muu vika..

Mreq on pyydetty ilmamassa, Mair toteutunut jonka pitäisi nousta likelle samaan. Pinl on ahtopaine mbar absoluuttista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Rikkinäinen bypass kyllä vaikuttaa paljonkin. Samoin tietysti moni muu vika..

Mreq on pyydetty ilmamassa, Mair toteutunut jonka pitäisi nousta likelle samaan. Pinl on ahtopaine mbar absoluuttista.
Jees.maanantaina oon viisaampi...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
bazooka
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 23:56
Paikkakunta: Iittala

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja bazooka »

Laitan nyt tähän ketjuun, kun otsikossa kerran toi MiFi mainittiin, ties vaikka liittyisi samaan asiaan.. Eli pukkailee 10-30 MiFiä välillä kylmänä liikkeelle lähtiessä ja välillä tiukemmissa motarinramppi-kiihdytyksissä, samalla esiintyy lievää nykimistä, mutta ei pukkaile vikakoodeja. Sytkäkassu ja immu vaihdettu alkuvuodesta. Mistähän moinen mahtais johtua?
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

bazooka kirjoitti:Eli pukkailee 10-30 MiFiä välillä kylmänä liikkeelle lähtiessä ja välillä tiukemmissa motarinramppi-kiihdytyksissä, samalla esiintyy lievää nykimistä, mutta ei pukkaile vikakoodeja. Sytkäkassu ja immu vaihdettu alkuvuodesta.
Vaihdoitko samalla tulpat ja mikä on käytössä olevan kynttilän tyyppi?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Mulla pukkas tänään reilummin mifejä , kun kiihdytin , ja löysäsin , ja painoin uudestaan kaasua ? Ja ihan kuin olisi hiukan kilistänytkin ? Mistäköhän moinen ? Mifejä pukkas n 40
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
bazooka
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 23:56
Paikkakunta: Iittala

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja bazooka »

9000 automaatilla kirjoitti: Vaihdoitko samalla tulpat ja mikä on käytössä olevan kynttilän tyyppi?
Vaihdoin tulpat, bcpr7es-11 oli tyyppi.
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Tero »

Jahas.. kovemman kiihdytyksen jälkeen femmaan fcod 4368 / P1110 eli IAT Sensor (D/C) Open/Short

Voipiko tuo imuilman lämpöanturi oireilla nuin näin helteillä? Bypassin katon huomenna, mutta tuskin rikki kun vetoja on normaalisti?
Saab 9-5 Aero -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vikakoodi ei liity mitenkään IAT anturiin, väärä tulkinta. Bypass-venttiili vuotaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Tero »

Ok. Mulla on koneella femman vikalista missä on nuo kaikki pxxxx muodossa olevat vikakoodit. Se väittää, että tuo P1110 olisi iat sensor. Ilmeinen virhe sitten. Bypassi huomenna syyniin.
Saab 9-5 Aero -00
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja nugge »

jcarlson kirjoitti:Rikkinäinen bypass kyllä vaikuttaa paljonkin. Samoin tietysti moni muu vika..

Mreq on pyydetty ilmamassa, Mair toteutunut jonka pitäisi nousta likelle samaan. Pinl on ahtopaine mbar absoluuttista.
Mair mitattu ;) ei välttämättä toteutunut :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin