Mistä tietää onko mulla hälytintä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Moro kaikille,

Tänään huomasin oudon jutun. Kun painoin kauko-ohjaimsta lukitusnappia kahdesti, kuului autosta "tööt" ja ovet meni lukkoon.

Onko tämä kaikissa autoissa näin? Vai onkohan mulla hälytin? Miten voin tarkistaa sen lasia rikkomatta? :mrgreen:
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Shadow_Fi kirjoitti:Moro kaikille,

Tänään huomasin oudon jutun. Kun painoin kauko-ohjaimsta lukitusnappia kahdesti, kuului autosta "tööt" ja ovet meni lukkoon.

Onko tämä kaikissa autoissa näin? Vai onkohan mulla hälytin? Miten voin tarkistaa sen lasia rikkomatta? :mrgreen:
Avaa lukittu autosi ovi "huoltoavaimella", en tiedä mikä sen avaimen nimi virallisesti on. Eli avain missä ei oo sitä muovista nappi osaa ollenkaan, vaan pelkkä metallinen avain (ainakin og kolkissa on moinen avain). Jos autossasi häly, niin pitäis soida...

Voi olla et hälyä ei oo ja kahesti lukitus nappia painamalla menee varkauslukitus päälle, eli ovia ei saa auki kuin säätimellä (og kolkissa näin) femmasta en varma, tietävämmät kommentoikoot lisää...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Shadow_Fi kirjoitti:Moro kaikille,

Tänään huomasin oudon jutun. Kun painoin kauko-ohjaimsta lukitusnappia kahdesti, kuului autosta "tööt" ja ovet meni lukkoon.

Onko tämä kaikissa autoissa näin? Vai onkohan mulla hälytin? Miten voin tarkistaa sen lasia rikkomatta? :mrgreen:
Vilkkuuko ajonesto ledi vain yhden kerran kun teet tuon lukitsemisesi? silloin häly.Voit myös tehdä näin: avaa kuskinpuolen lukittu ovi avaimella ei kaukosäätimellä. Jos sulla on häly niin sen huomaat silloin, ja jos häly niin katkaiset sen hälytyksen painamalla avaa nappia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Saabisti -77 kirjoitti:
Shadow_Fi kirjoitti:Moro kaikille,



Voi olla et hälyä ei oo ja kahesti lukitus nappia painamalla menee varkauslukitus päälle, eli ovia ei saa auki kuin säätimellä (og kolkissa näin) femmasta en varma, tietävämmät kommentoikoot lisää...
Mikä juttu tämä kahdesti lukitusnapin painaminen on? Omassani, kun painaa kaukon lukitusta toistamiseen hyvin pian ensimmäisen painamisen jälkeen, lukoista kuuluu jokin ääni, jos toisen painamisen tekee huomattavasti myöhemmin, vilkahtaa ainoastaan valot kerran.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

core2 kirjoitti:
Shadow_Fi kirjoitti:Moro kaikille,

Tänään huomasin oudon jutun. Kun painoin kauko-ohjaimsta lukitusnappia kahdesti, kuului autosta "tööt" ja ovet meni lukkoon.

Onko tämä kaikissa autoissa näin? Vai onkohan mulla hälytin? Miten voin tarkistaa sen lasia rikkomatta? :mrgreen:
Vilkkuuko ajonesto ledi vain yhden kerran kun teet tuon lukitsemisesi? silloin häly.Voit myös tehdä näin: avaa kuskinpuolen lukittu ovi avaimella ei kaukosäätimellä. Jos sulla on häly niin sen huomaat silloin, ja jos häly niin katkaiset sen hälytyksen painamalla avaa nappia.
Hmm, ei ihan niin. Ledi vilkkuu kahdesti. Ja kun aukaisen avaimella mikään ei huuda.

Mutta tosiaan mite se toinen painallus tekee? Kuluu tosiaan lukostakin jonkin lainen ääni, ja valo välähtää vain kerran. Ja se tööt kuuluu.

Ovi aukeaa kuitenkin avaimella, joten se ei ainakaan siihen vaikuta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
K95
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Elo 27, 2011 20:58

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja K95 »

Kaksoispainallus aktivoi anopinlukituksen jolloin lukkoja ei saa sisäpuolelta auki :?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Luetaan sitä manuaalia, TSL-lukitus, jolla tosiaan ovet menee takalukkoon, ei saa auki ulkoa eikä sisältä ilman avainta, kakea tai väkivaltaa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Tobbana kirjoitti:Luetaan sitä manuaalia, TSL-lukitus, jolla tosiaan ovet menee takalukkoon, ei saa auki ulkoa eikä sisältä ilman avainta, kakea tai väkivaltaa.

-Sami
Thanks. 8)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Shadow_Fi kirjoitti: Hmm, ei ihan niin. Ledi vilkkuu kahdesti. Ja kun aukaisen avaimella mikään ei huuda.

Mutta tosiaan mite se toinen painallus tekee? Kuluu tosiaan lukostakin jonkin lainen ääni, ja valo välähtää vain kerran. Ja se tööt kuuluu.

Ovi aukeaa kuitenkin avaimella, joten se ei ainakaan siihen vaikuta.
Sitten on todettava ettei autossa ole hälyä ellei se ledi lukitessasi nappiapainamalla pala noin 10 sekan ajan ja sen jälkeen vilku vain kerran joka toinen sekuntti.
Jos se vilkkuu sen 2 kertaa on se vain ajonesto.
Jos lukitset auton jossa on häly avaimella niin häly ei aktivoidu joten häly ei ole päällä.

Tobbanahan jo selitti miksi se toinen ääni ja tööttäys tulee.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Juspu
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 11:54
Paikkakunta: Turku

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja Juspu »

core2 kirjoitti:Tobbanahan jo selitti miksi se toinen ääni ja tööttäys tulee.
Kaksoislukituksen jälkeen kuuluva tööttäys on valittavissa Techillä eli tööttääkö vai ei, kun painaa kaukosäätimen lukitusnappia kaksi kertaa.
#2509
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja JKen »

Vilkutuksien määrää, tööttäyksien voimakkuutta ja pituutta pystyy säätämään TSL-lukituksen ja myös normaalilukituksen yhteydessä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja myllypa »

Helpoiten tuon hälyttimen läsnäolon tietää kun kurkistaa konepellin alle ja katsoo onko rintapellissä katkaisijaa sen mustan sulake kotelon vieressä ja konepellissä samalla kohdalla sille "kotelo".
whitewagon
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 16:55
Paikkakunta: suolahti

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja whitewagon »

lainaanpa tätä topiccia.
onko vikaa vai normaalia toimintaa kun painaa lukitus nappia tarpeeksi pitkään niin hälytys laukeaa??
9-5 wagon -02 #3085
K95
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Elo 27, 2011 20:58

Re: Mistä tietää onko mulla hälytintä?

Viesti Kirjoittaja K95 »

whitewagon kirjoitti:lainaanpa tätä topiccia.
onko vikaa vai normaalia toimintaa kun painaa lukitus nappia tarpeeksi pitkään niin hälytys laukeaa??
On normaalia.
Se on paniikkitoiminto jota voit käyttää jos tunnet olosi uhatuksi.
Vastaa Viestiin