Vaahtokahvia öljyssä.
Vaahtokahvia öljyssä.
E
Viimeksi muokannut zaappi, La Helmi 16, 2013 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vaahtokahvia öljyssä.
Toi oma kolkki hävitti pikku hiljaa jäähytysnestettä ja vuoti öljyä oikealta edestä.
oljyt oli puhtaat, Kannen kiristäminen auttoi kumpaankiin. Vaihdoin samalla uudet pultit.
oljyt oli puhtaat, Kannen kiristäminen auttoi kumpaankiin. Vaihdoin samalla uudet pultit.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Vaahtokahvia öljyssä.
On sitä näkynyt etenkin talvella pienissä määrin omissa autoissa. En ole välittänyt. Oliko miten iso möntti tikussa? Ota kuva referenssiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Vaahtokahvia öljyssä.
Hakusanalla 'smetana' löytää juttua todennäköisimmästä selityksestä; huohotus ei toimi. Mittatikun päähän tulee mömmöä sadesäällä ja talvella. Pidempää matkaa ajettaessa kesällä ei ongelmaa ole.
Vaikka koneessa olisi uusin päivitys voivat takaiskuventtiilit takellella tai ne kaksi letkua jotka eivät päivitykseen kuulu ovat hapertuneet rikki. Kymmenen vuotta vanhassa autossa nuo letkut ovat todennäköisesti aika haperot mikäli niitä ei ole uusittu. Laittamalla huohotuksen kuntoon ongelma häviää.
Omassani oli jossain vaiheessa vaihdettu turbo ja huohotusjärjestelmän letkut olivat öljyisiä sisältä. Ostin uuden huohotussetin ja ne kaksi ylimääräistä letkua. Eli käytännössä uusin koko huohotussysteemin. Vaihdon jälkeen ei smetanaa ole näkynyt. Varmaan riittää että tarkistaa että kaikki letkut ovat ehjät ja vaihtaa varmuuden vuoksi ne kaksi valkoista takaiskuventtiiliä.
Toki sinulla voi kansipahvikin vuotaa mutta koska tuo smetanaongelma on niin yleinen tuntuu loogiselta lähteä huohotuksesta. Kannen kiristys voi tietenkin kannattaa jo sen öljyvuodon takia, ei siinä mitään.
Vaikka koneessa olisi uusin päivitys voivat takaiskuventtiilit takellella tai ne kaksi letkua jotka eivät päivitykseen kuulu ovat hapertuneet rikki. Kymmenen vuotta vanhassa autossa nuo letkut ovat todennäköisesti aika haperot mikäli niitä ei ole uusittu. Laittamalla huohotuksen kuntoon ongelma häviää.
Omassani oli jossain vaiheessa vaihdettu turbo ja huohotusjärjestelmän letkut olivat öljyisiä sisältä. Ostin uuden huohotussetin ja ne kaksi ylimääräistä letkua. Eli käytännössä uusin koko huohotussysteemin. Vaihdon jälkeen ei smetanaa ole näkynyt. Varmaan riittää että tarkistaa että kaikki letkut ovat ehjät ja vaihtaa varmuuden vuoksi ne kaksi valkoista takaiskuventtiiliä.
Toki sinulla voi kansipahvikin vuotaa mutta koska tuo smetanaongelma on niin yleinen tuntuu loogiselta lähteä huohotuksesta. Kannen kiristys voi tietenkin kannattaa jo sen öljyvuodon takia, ei siinä mitään.