Vaahtokahvia öljyssä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Vaahtokahvia öljyssä.

Viesti Kirjoittaja zaappi »

E
Viimeksi muokannut zaappi, La Helmi 16, 2013 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Vaahtokahvia öljyssä.

Viesti Kirjoittaja vfr »

Toi oma kolkki hävitti pikku hiljaa jäähytysnestettä ja vuoti öljyä oikealta edestä.
oljyt oli puhtaat, Kannen kiristäminen auttoi kumpaankiin. Vaihdoin samalla uudet pultit.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vaahtokahvia öljyssä.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On sitä näkynyt etenkin talvella pienissä määrin omissa autoissa. En ole välittänyt. Oliko miten iso möntti tikussa? Ota kuva referenssiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Vaahtokahvia öljyssä.

Viesti Kirjoittaja oju »

Hakusanalla 'smetana' löytää juttua todennäköisimmästä selityksestä; huohotus ei toimi. Mittatikun päähän tulee mömmöä sadesäällä ja talvella. Pidempää matkaa ajettaessa kesällä ei ongelmaa ole.

Vaikka koneessa olisi uusin päivitys voivat takaiskuventtiilit takellella tai ne kaksi letkua jotka eivät päivitykseen kuulu ovat hapertuneet rikki. Kymmenen vuotta vanhassa autossa nuo letkut ovat todennäköisesti aika haperot mikäli niitä ei ole uusittu. Laittamalla huohotuksen kuntoon ongelma häviää.

Omassani oli jossain vaiheessa vaihdettu turbo ja huohotusjärjestelmän letkut olivat öljyisiä sisältä. Ostin uuden huohotussetin ja ne kaksi ylimääräistä letkua. Eli käytännössä uusin koko huohotussysteemin. Vaihdon jälkeen ei smetanaa ole näkynyt. Varmaan riittää että tarkistaa että kaikki letkut ovat ehjät ja vaihtaa varmuuden vuoksi ne kaksi valkoista takaiskuventtiiliä.

Toki sinulla voi kansipahvikin vuotaa mutta koska tuo smetanaongelma on niin yleinen tuntuu loogiselta lähteä huohotuksesta. Kannen kiristys voi tietenkin kannattaa jo sen öljyvuodon takia, ei siinä mitään.
Vastaa Viestiin