Pinl vs. mAir

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja mikan »

jcarlson kirjoitti:1250 on pyynti ko. softassa joten ahdot karkaa jostain syystä jos 1350 näytti. 2350 kuulostaa vähän liialliselta, jos ilmamassamittari ei ole uusi/uudehko niin vaihtoon.
Toinen testiveto antoi noin 1230 ja noin 2100. Ilmamäärämittari on vanha. Pitäis taas oikein tutustua noihin kaikkiin SID:n antamiin tietoihin, mitä mikäkin tarkoittaa.

Aihetta sivuten, mistäs löytyikään vikakoodien selitykset? Kysyy nimimerkki 1056, joka tiettävästi on katti. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

mikan kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:1250 on pyynti ko. softassa joten ahdot karkaa jostain syystä jos 1350 näytti. 2350 kuulostaa vähän liialliselta, jos ilmamassamittari ei ole uusi/uudehko niin vaihtoon.
Toinen testiveto antoi noin 1230 ja noin 2100. Ilmamäärämittari on vanha. Pitäis taas oikein tutustua noihin kaikkiin SID:n antamiin tietoihin, mitä mikäkin tarkoittaa.

Aihetta sivuten, mistäs löytyikään vikakoodien selitykset? Kysyy nimimerkki 1056, joka tiettävästi on katti. :)

t. Mika
http://www.saab-tuners.com/en/faq/saab- ... talog.html
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ok, 2100 Pinl ja 1230 mAir ei ole enää pahastikaan pielessä, uudella mittarilla 2000 tai hieman yli olisi tavanomainen. Softan pyynti tosiaan 1230-1250, tuo 1350 on ollut ahtojen piikkaus syystä tai toisesta.

Vikakoodit saa kun kääntää desimaaliluvun heksadesimaaliksi laskimella, selityksiä löytyy hakutoiminnolla, googlella, wis yms. eli 1056 dec -> 420 hex -> P0420 (esi-)katalysaattorin teho matala.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Jos mikan tahdot testata toisella ilmamassamittarilla niin Peltolammilta löytyisi moinen. Taannoin uusin omaani kun meinasin, että siinä olisi vikaa mutta olikin ehjä. Näytti ainakin minulla oikeita arvoja tuolla vanhallakin.
SAAB 9-5 Aero -05
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Haha :lol:

Yks tarkistaa, ja kohta koko foorumi hädissään testaamassa. :D
Foorumin luku on joskus yllättävän pelottava kokemus. :lol:
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Pinl vs. mAir

Viesti Kirjoittaja mikan »

Joo, kun kerran on poksahtanut moottori, niin sitä on hieman tavallista enemmän huolissaan nykyisen moottorin terveyden tilasta. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin