Moottorin pois nosto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Takasin laitossa voipi mennä myös reilu tunti.... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
j0p300
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 19:06

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja j0p300 »

Mistäs kohtaa olette irroitelleet kytkinsylinterin letkun?

saapiko tämän poikkastua tuosta murikasta jossa ilmaruuvi vai onko tässä nyt niin stoopid sydeemi että joutuu pääsylinteriltä irroittelemaan letkun?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Saabeissa ei olekaan tsuupid systeemejä. Ilmausruuvimokkula irtoaa kun kampeat ensin lankasokan pois, talttameisselillä urasta auttamalla. Sitten nosto ylöspäin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
j0p300
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 19:06

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja j0p300 »

kiitokset vinkistä, eiköhän se siitä särkemäti nyt purkaannu....
eikös tämä jo ole suurenmoinen insinööritaidonnäyte jotta kytkinsylinteri sijoitetaan stoopidmaisesti kytkinkopan sisään...
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

on aikasta monessa autossa työsylinteri siellä kytkinkopassa nykyään..
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Moottorin pois nosto?

Viesti Kirjoittaja suapas »

TURBOapc kirjoitti:on aikasta monessa autossa työsylinteri siellä kytkinkopassa nykyään..
Näin on. Mut esim. meikän eka saabissa, 99 -72 ja 1.85 koneella, oli kytkimen työsylkkä kopan ulkopuolella... Toi 1,85 oli muutenkin aika erikoinen kone. Esim. kansi piti kammeta sopivalla jikillä hiukan ylös, n. 1 cm, jonka jälkeen pistomallin rautasahalla sahattiin, olikohan alempi pulttirivi, poikki. Se kun oli hiukan kulmassa koneen pystylinjaan nähden... Sen jälkeen kansi voitiin nostaa pois.No vähän meni offtopicin puolelle... :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin