9-5 versus A6

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Meillä selvittiin aivan hyvin 9000 CSE:llä ja CDE:llä kahden turvaistuimen ja kaksien rattaiden (pojilla on ikäeroa vuosi) ja yhden teini-ikäisen prinsessan kanssa... koskaan ei ollut ahdasta ja aina mahtui kaikki tarpeellinen mukaan. Edes kiinteä takapenkin selkänoja ei häirinnyt.

Kyse on melko pitkälle siitä että rattaita ja istuimia on monenlaisia... jotkut vievät tilaa aivan turhan paljon ja ovat aivan turhan vaikeita käsitellä. Toinen asia pakkaaminen... joskus tullut katseltua kun kahden aikuisen ja yhden lapsen perhe ei mukamas mahdu Volvo V50:een... täytyy sanoa että silloin vika ei ollut autossa vaan ihmisissä. Hyvänä kontrastina omasta lapsuudesta voi muistella kun viiden hengen kuormalla mentiin kahden viikon Lapin lomalle 99:llä ja hyvin mahduttiin... toisaalta Simca 1100:llakin mentiin kahden aikuisen, kahden lapsen ja koiran kuormalla kahdeksi viikoksi Lappiin. Nykyään Simca 1100:n kokoiseen autoon ei mukamas mahdu edes metroseksuaali cityhintti Lhasa Apson kanssa :)

Vaikka aivan periaatteesta en tykkää farmareista niin nyt sellainen on kuitenkin tullut hankittua... sillä on puolensa, mutta kolme lasta ei liity niihin mitenkään, lähinnä farmari tarvittiin koiruuden takia. Vaikka jackrussell onkin pieni koira niin sellaista autoa ei olekaan jossa viisihenkinen perhe matkustaisi koiran kanssa mukavasti ja turvallisesti kaikki matkustamon puolella. En oikein jaksa ymmärtää nykysuuntausta jossa positiivisen raskaustestin ensimmäinen käytännön vaikutus on auton vaihto mahdollisimman suureen farmariin, mielellään vielä Volvoon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Jussi kirjoitti: En oikein jaksa ymmärtää nykysuuntausta jossa positiivisen raskaustestin ensimmäinen käytännön vaikutus on auton vaihto mahdollisimman suureen farmariin, mielellään vielä Volvoon.
Taikka hyvin monesti myös citymaasturiin... :lol:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
eklunto1
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Juusokas kirjoitti:Mä en taas "haaveile", mä rakennan...
Tuskin lopputuloksena kuitenkaan tulee Porsche 911 T tasoinen auto, vaikka hevosia olisi enemmän. :)
Juusokas kirjoitti:Pidän tota kolkkia käytännöllisenä pirssinä, hyvinhän tohonkin perhe mahtuu.
Olen samaa mieltä. Siltikään en käsitä mihin sen 400+ tarvitsee. Olisi mukava päästä joskus kokeilemaan 400 - 500HP tehoista 900/9-3:sta. Ilmoittele kun homma on valmis. :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Juusokas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

eklunto1 kirjoitti: Tuskin lopputuloksena kuitenkaan tulee Porsche 911 T tasoinen auto, vaikka hevosia olisi enemmän. :)
No tuskin, onhan toi posse ihan toisella tasolla. Pikemminkin ripeää käyttöautohan olen rakentelemassa. Ehkä hitusen jopa sleeper henkistä, kuka sitä nyt Saabista uskoisi...
eklunto1 kirjoitti:Olen samaa mieltä. Siltikään en käsitä mihin sen 400+ tarvitsee. Olisi mukava päästä joskus kokeilemaan 400 - 500HP tehoista 900/9-3:sta. Ilmoittele kun homma on valmis. :)
Jep, jep, ilmoittelen.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Jarmo900
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Pääseekö myös mukaan, en ole ajanut kuin +300hv ajoneuvolla, sitä tosin ei voinut perheautoksi kutsua (2 istuinta).

Juusokas kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti: Tuskin lopputuloksena kuitenkaan tulee Porsche 911 T tasoinen auto, vaikka hevosia olisi enemmän. :)
No tuskin, onhan toi posse ihan toisella tasolla. Pikemminkin ripeää käyttöautohan olen rakentelemassa. Ehkä hitusen jopa sleeper henkistä, kuka sitä nyt Saabista uskoisi...
eklunto1 kirjoitti:Olen samaa mieltä. Siltikään en käsitä mihin sen 400+ tarvitsee. Olisi mukava päästä joskus kokeilemaan 400 - 500HP tehoista 900/9-3:sta. Ilmoittele kun homma on valmis. :)
Jep, jep, ilmoittelen.
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

Itsellä on kokemusta perheen kanssa matkustaessa ng900 ja 9-5 wagonista. Kyllä matkustaminen käy mukavammin 9-5 farmarilla. Istuimet mahtuvat paremmin selkä menosuuntaan ja jää etumatkustajallekin tilaa. Myöskin lasten vaunut, erityisesti tuplavaunut sopivat ja ennenkaikkea on mukavampi nostella 9-5 farmariin. Tosin tuo tavaratiloan väli-katto pitää poistaa. Sitten kun voi kääntää turvaistuimet (lapsi > 3 v.) riittää matkustamon sisätilat varmasti 9-3/og900:ssakin.
Tehoahan autossa ei ole koskaan liikaa, minulla tosin vain 230 hv.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Vastaa Viestiin