Väänötkö kateissa?
Re: Väänötkö kateissa?
Voimattomuutta ja epämääräistä käyntiä oli täälläkin, lopullinen syyllinen oli vuotava jarrutehostin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Väänötkö kateissa?
Kuulema tämän auton entinen omistaja on tuota jarrutehostinta rempannu humppaavan tyhjäkäynnin takia. Tälläinen auto on kyseessä. http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3804843Tobbana kirjoitti:Voimattomuutta ja epämääräistä käyntiä oli täälläkin, lopullinen syyllinen oli vuotava jarrutehostin.
-Sami
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Itseasiassa helpompi, kun ottaa tehostimelta letkun irti, tulppaa sen ja käy kaahailemassa. Jos sid infon näyttämät paranee huomattavasti ja huonokäyntisyys häviää, niin diagnoosi alkanee olla selvillä.Pola kirjoitti:jarrutehostimen letku suuhun ja imasee, sillähän se selviää
HUOM, jarrupoljinta täytyy sitten painaa moninkertaisella voimalla tehostettuun verrattuna.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Väänötkö kateissa?
Tossa painelin jarrupoljinta auton sammutettuna niin se poljin on jäykkä kun sitä polkee, että ei siellä mitään vuotoja jarrutehostimessa pitäis varmaan olla.
Missäs kohtaan muuten tuo jarrutehostaja on ja sen letku tuossa Sabassa, onko se tehosta tuo iso pyöreä möykky jarrunestesäiliön luona?
Amul arvot näyttää pyörivän koko ajan -500 -800 välillä että jotain hämminkiä on, koska tuossa kuukaus sitten kun noita Amul arvoja katselin niin aika lähellä pyöri nolla lukuja noi Amul arvot yleensä.
Tarkoittaako nuo Amul miinus luvut että ajoneuvo käy laihalla?
Missäs kohtaan muuten tuo jarrutehostaja on ja sen letku tuossa Sabassa, onko se tehosta tuo iso pyöreä möykky jarrunestesäiliön luona?
Amul arvot näyttää pyörivän koko ajan -500 -800 välillä että jotain hämminkiä on, koska tuossa kuukaus sitten kun noita Amul arvoja katselin niin aika lähellä pyöri nolla lukuja noi Amul arvot yleensä.
Tarkoittaako nuo Amul miinus luvut että ajoneuvo käy laihalla?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Tee puhallustesti.
Otat ilmamassamittarilta sen cobralle menevän kumilärpäkkeen
irti immun päädystä ja puhkut ja puhallat sinne..
Onko mankkuvenaa kokeiltu joltain toiselta?
Amul on kyllä aika rotevasti miinuksella
Otat ilmamassamittarilta sen cobralle menevän kumilärpäkkeen
irti immun päädystä ja puhkut ja puhallat sinne..
Onko mankkuvenaa kokeiltu joltain toiselta?
Amul on kyllä aika rotevasti miinuksella

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Väänötkö kateissa?
Siis meinasitko että otan tuo ilmamassamittarin ja cobran välisen ilmaputken irti ja putsaan sen ilmamassamittarin paineilmalla? En nytten löytänyt tolta väliltä mitään muuta letkuaaero t7 kirjoitti:Tee puhallustesti.
Otat ilmamassamittarilta sen cobralle menevän kumilärpäkkeen
irti immun päädystä ja puhkut ja puhallat sinne..
Onko mankkuvenaa kokeiltu joltain toiselta?
Amul on kyllä aika rotevasti miinuksella

Enpä tunne muuta Saabistia jolla on Saabi tällä hetkellä kuin Napen jolta teetin tähän autoon viilatun Aero 08 softan, niin vähän vaikeeta testata tuota mankkuvenaa toiselta

Paljonkos muuten tuo mankkuvena maksaa kaupoissa?
Tässä pari räjäytyskuvaa asiaa selventämään, että mitäs kumilärpäkettä sä tarkoitit?
Turbokompressori
http://i52.tinypic.com/1rulj5.jpg
Ilmansuodatin
http://i52.tinypic.com/bjdds8.jpg
Viimeksi muokannut JanisHell, Pe Elo 05, 2011 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Eipä mitään.
Viimeksi muokannut JanisHell, Pe Elo 05, 2011 15:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Omassa autossani oli vuotava jarrutehostin, ja tyhjäkäynti "vaelteli" kun ei painanut jarrua, kun jarrua painoi kevyesti, tyhjäkäynti tasaantui normaaliksi, jarrupoljin pohjaan painettaessa tuo "vaetelu" alkoi taas.
Jarrutehostimen toiminnan testi, on mulle opetettu (amm.koulu, vuonna miekka ja kirves) niin että ennen käynnistystä painaa poljinta, ja pitää sen alhaalla, ja käynnistää auton, polkimen pitäis mennä muutaman sentin alaspäin.
Tuossa joku jo neuvoi ottamaan tehostimen letku irti tehostimen päästä ja tulppaat sen, tai sitten kaveri pitää sormea letkunpäässä, ja kuuntelette muuttuuko tyhjäkäynti.
Jarrutehostimen toiminnan testi, on mulle opetettu (amm.koulu, vuonna miekka ja kirves) niin että ennen käynnistystä painaa poljinta, ja pitää sen alhaalla, ja käynnistää auton, polkimen pitäis mennä muutaman sentin alaspäin.
Tuossa joku jo neuvoi ottamaan tehostimen letku irti tehostimen päästä ja tulppaat sen, tai sitten kaveri pitää sormea letkunpäässä, ja kuuntelette muuttuuko tyhjäkäynti.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Väänötkö kateissa?
Itselläni kyllä on ihan hyvä tyhjäkäynti olkoon jarrupäällä tai ei, mutta ex omistajalla oli tuo tyhjäkäynti ongelma ja se korjasi sen jarrutehostaja rempalla. Testasin tuota kikkaa että jarrupäälle ja autokäyntiin niin vehjes toimi ihan neuvomasi tapaa, elikkä pitäis olla kunnossa.masas kirjoitti:Omassa autossani oli vuotava jarrutehostin, ja tyhjäkäynti "vaelteli" kun ei painanut jarrua, kun jarrua painoi kevyesti, tyhjäkäynti tasaantui normaaliksi, jarrupoljin pohjaan painettaessa tuo "vaetelu" alkoi taas.
Jarrutehostimen toiminnan testi, on mulle opetettu (amm.koulu, vuonna miekka ja kirves) niin että ennen käynnistystä painaa poljinta, ja pitää sen alhaalla, ja käynnistää auton, polkimen pitäis mennä muutaman sentin alaspäin.
Tuossa joku jo neuvoi ottamaan tehostimen letku irti tehostimen päästä ja tulppaat sen, tai sitten kaveri pitää sormea letkunpäässä, ja kuuntelette muuttuuko tyhjäkäynti.
Onkos tuolla mangeettiventiilin keskimäisellä letkulla mitään vaikutusta jos sen irrottaa, eikös tuo mene turbokelloon?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Nyt tuli puhallettu kaasuläpän takaalta lähtevään letkua mikä menee mankkuvenalle, niin ei menny ilma läpi elikkä sekin paikka on kunnossa. Mankkuvenan päästä t-haarasta ei menny ilmaa kaasuläpänkään suuntaa, että siinäkin suunassa takaisku toimii. Tuli myöskin tuo kaasuläpän takana oleva letku tulpattuakin, niin sillä ei ollu mitään vaikutusta.
Nyt alan epäilemään että onko turbonpäässä nyt jokin jumissa, kun ahdot ei nouse yli 0.8bar?
Nyt alan epäilemään että onko turbonpäässä nyt jokin jumissa, kun ahdot ei nouse yli 0.8bar?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
W letkukin oli irti mankku venasta eikä siitä tullut mitään muutoksia, elikkä varmaan tuolla turbon päässä on jokin jumissa?
Varmaan pitää viedä tää auto Hyvinkäälle Vähämaalle näytille, jos sieltä löytyis tietotaitoa tämän ongelman selvittelyyn.
Varmaan pitää viedä tää auto Hyvinkäälle Vähämaalle näytille, jos sieltä löytyis tietotaitoa tämän ongelman selvittelyyn.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
Jotenkin tuntuu... anteeski vaan piruilu... mutta jos autosta ei löydä jarrutehostinta, kysymättä että missä se on...... niin kannattais heti viedä auto korjaamolle, jotenkin haiskahtaa provolle koko juttu 

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Väänötkö kateissa?
Eipä itse koskaan ennen ole tarvinnu minkään auton kanssa jarrutehostajan kanssa tapella, niin eipä se kovin helpolla heti tajua minkä näkönen möykky se on. Onneksi sain hankittua EPC niin löyty möykky ja letkujen paikat silloin helpommin.masas kirjoitti:Jotenkin tuntuu... anteeski vaan piruilu... mutta jos autosta ei löydä jarrutehostinta, kysymättä että missä se on...... niin kannattais heti viedä auto korjaamolle, jotenkin haiskahtaa provolle koko juttu
Tullu vaan lueskeltua tätä saittia etsi komennolla niin monella on ollut tälläisiä ongelmia autoissaan, mutta harvoin kukaan on näitä ongelmia saanut selvitettyä tai ainakaan kerrottua tänne foorumiin.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Väänötkö kateissa?
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
tuolla aikaisemmin kehoitettiin tulppaamaan tuota letkua... otitko kaasuläppäkotelolta letkun irti, ja siihen tulppa, ja laitoitko kaasuläppäkoteloon jääneeseen "tumppiin" toisen tulpan ? jos et niin sieltä ottaa ilmaa
omassa nuo on tulpattu jo 2v sitten.
jotain turinaa, viggeltä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e&start=30
väliin nousee, väliin ei
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
Joko lukasit tämän ketjun "ajatuksella" ?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=80041
tuolla aikaisemmin kehoitettiin tulppaamaan tuota letkua... otitko kaasuläppäkotelolta letkun irti, ja siihen tulppa, ja laitoitko kaasuläppäkoteloon jääneeseen "tumppiin" toisen tulpan ? jos et niin sieltä ottaa ilmaa

jotain turinaa, viggeltä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e&start=30
väliin nousee, väliin ei
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
Joko lukasit tämän ketjun "ajatuksella" ?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=80041
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839