Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Ok,kiitoksia vaan.
Suunnitelmana nyt siis poistaa takatukivarsi ja käydä pajaukolla prässäyttämässä puslat veke/takaisin.
Ehkä vielä tyhmä kysymys mutta lämpimän tallin leveydestä johtuen,tartteeko autoa nostaa koko takapäätä ylös takatukivarren poistaakseen,tuleeko siis jännityksiä tms. jos vain toinen puoli ylhäällä.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kallistuksenvakaaja voi pistää vähän hanttiin, joten helpompaa olisi saada koko takapää kerralla ylös.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

No niinpä saattaa ottaa!heh...
Onko 9-5ssä persiessä hyvää paikkaa nostaa vaikka 2lla hallitunkilla.ois nimttäin kätevä sillä isäukon tallissa on seinä niin hitin lähellä.toisella puolella naapurin auto ja siinä tilaa joten ois hyvä ku pystyis nostaa takaa!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Taaemman hinaussilmukan kohdalta/vetokoukun alta voi nostaa ja nostoon riittää yksi hallitunkki, kunhan liikevaraa on riittävästi koko takapään nostoon.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tänks!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

...ja sitten vielä tuosta pitkittäistukivarren irroituksesta:

-onhan nuo tämän ketjun alkupuolen kuvan puslat nro 4 kiinni pitkittäistukuvarressa, vaikka niiden viralliset nimet ovatkin poikittaistukivarren ylempi ja alempi, eli pitkittäistukivarren irroitettuani saan prässätettyä pois 3 ja 2x nro 4:n

eikö?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyllä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Kiitos Matti
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

vielä tuli mieleen, että jos ei anna butjetti myöden uusia esim. etupään kamoja niin tartteeko sitä 4pyöräsuuntausta tehdä etupään puslien vaihdon jälkeen...
aattelin että vaihtais taakse sen 6 puslaa ja suuntais...ja sitte joskus eteen ne puslat...
jos pitää etupuslien vaihdonkin jälkeen suuntauttaa niin sitten tässä suunnitelmassa ei liene järkeä...eli pussit (raha) venymään :?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja core2 »

Nelipyörä suuntaus olis hyvä tehdä aina kun muuttaa alustan kiintopisteissä jotain.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tämä selvä...kiitos
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja rökösö »

Nuo kuusi puslaa takapäähän maksoi B-Vectraan ostettuna muistaakseni n. 20 euroa kappale ainakin ne poikittaisten eikä pitkittäisiinkään juuri kalliimmat olleet. Vaneritiskiltä ja lemvöörteriä sain eli OEM-tavaraa ja samat osat kuin Saabissa?
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Vaneri tiskiltä saatavissa lemvöörtereissä ei ole mitään muuta samaa kuin valmistaja :!:

Eli Saapille tehty pusla on erillainen kuin tarvike pusla vaikka valmistaja onkin sama :!:

Siis tarkoitan pitkittäistukivarren puslaa.
Saab 9-5 2.0t 1998
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Siis tätä:

Kuva[/quote]
Saab 9-5 2.0t 1998
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu

Viesti Kirjoittaja rökösö »

Hyvä että tarkensit, siksi kysymysmerkin perään laitoinkin, kun ei varmaa tietoa ollut. Poikittaisten siis vain samat. Kuinkahan valtava ero noissa pitkittäisten puslissa on, kun powerflexin pusla on sama molempiin autoihin (pfr66-110)? Ainakin yhtä hyvin väljiksi menevät.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Vastaa Viestiin