Mutta joo. Pistä vaikka Mobil1 0w-40. Pääasia, että vaihtaa säännöllisesti.
9-5 v6AT griffin -00
-
jefreitteri
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Tää on varmaan se kohta missä pitää sanoa, että moottoriöljyä.. 
Mutta joo. Pistä vaikka Mobil1 0w-40. Pääasia, että vaihtaa säännöllisesti.
Mutta joo. Pistä vaikka Mobil1 0w-40. Pääasia, että vaihtaa säännöllisesti.
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Ite käyttänyt GM longlife 5-30. Kolmessa sabassa käyttänyt ja aina pelannu moitteetta. 
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
-
moilanen88
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Porukat kehuu että 2.3T sais enempi irti kun lastuttaa... Mutta joo, mikään ei tule ilmaiseksi. 4-cyl moottoria pitää kierättää ihän sairaasti että saa tehoja ulos, ei tykkää. Itse olen ajellut pari vuotta tätä 6-konetta ja joo! Ette usko miltä tuntuu alhaalta vääntävä kone automaattilaatikolla. Meinaa edelleen hymyilyttää moottoritieliittymissä 0-160 kiihtyvyys 
Nää Aero-singerit on sit asia erikseen
Nää Aero-singerit on sit asia erikseen
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 9-5 v6AT griffin -00
^kokemuksen puute ei ole naurun asia
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Kyllä pitää kierrättää kerrakseen, kun kiihdytyksessä 400Nm renkailta 2500 kierroksen kohdilla 
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 v6AT griffin -00
..no kyllä se tässä tapauksessa on, Saappi mies sentään...pvdriver kirjoitti:^kokemuksen puute ei ole naurun asia

Re: 9-5 v6AT griffin -00
Noi tehokäyrät mitä porukat postaa tänne näyttää karua totuutta: Pikkukoneella kierroksilla saat tehoo. Ilmaista lounasta ei ole.Kyllä pitää kierrättää kerrakseen, kun kiihdytyksessä 400Nm renkailta 2500 kierroksen kohdilla
"and the point was ... ?"
Tietty Samulin videota katselen mielelläni! Laittakaa lisää! (Jussi Vares: Jäätynyt enkeli. Siinä on hyvää saabisti kamaa!)
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Vääntöhän sitä autoa liikuttaa, vai onko automaatti niin loistava ettei nosta kierroksia kiihdyttäessäkään edes 2500 kierrokseen? Ei Edelman, muttaGriffin99 kirjoitti:Noi tehokäyrät mitä porukat postaa tänne näyttää karua totuutta: Pikkukoneella kierroksilla saat tehoo. Ilmaista lounasta ei ole.Kyllä pitää kierrättää kerrakseen, kun kiihdytyksessä 400Nm renkailta 2500 kierroksen kohdilla
"and the point was ... ?"
Tietty Samulin videota katselen mielelläni! Laittakaa lisää! (Jussi Vares: Jäätynyt enkeli. Siinä on hyvää saabisti kamaa!)

SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Missäs olit kun muut oli peruskoulussa fysiikan tunneilla? Mopoa tuunaamassa?Jyrchi kirjoitti:Vääntöhän sitä autoa liikuttaa
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Varmaan vähän korkealentoisemmilla fysiikan tunneilla kuin sinä. Suosittelen tutustumaan tehon laskentakaavaan.
http://www.hs.fi/artikkeli/Moottorin+v% ... 5221734796
Tuossa hieman asiaa "kansan kielellä". Ilmeisesti kyseessä tuo ensimmäisen kappaleen tilanne, totuus tekee kipeää. Vai väitätkö, ettei väännöllä ole mitään tekoa tuollaisissa 0-160-kiihdytyksissä?
http://www.hs.fi/artikkeli/Moottorin+v% ... 5221734796
Tuossa hieman asiaa "kansan kielellä". Ilmeisesti kyseessä tuo ensimmäisen kappaleen tilanne, totuus tekee kipeää. Vai väitätkö, ettei väännöllä ole mitään tekoa tuollaisissa 0-160-kiihdytyksissä?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Auton kiihdyttäminen vaatii liike-energian kasvattamista, mikä saadaan aikaan työtä tekemällä ja työ aikayksikköä kohti on _teho_ (ei vääntö). Vaikka vääntöä olisi 10000 Nm mutta tehoa ei yhtään, ei auto kiihtyisi lainkaan.Jyrchi kirjoitti:Varmaan vähän korkealentoisemmilla fysiikan tunneilla kuin sinä. Suosittelen tutustumaan tehon laskentakaavaan.
Nykyisessä autossa on vääntöä 560 Nm, Aerossa 350 Nm. Silti Aero kiihtyy äkäisemmin.
Re: 9-5 v6AT griffin -00
Niin ja mistä se teho koostuu? Jos vääntöä on 10000Nm ja tehoa ei yhtään, on moottori silloin sammuksissa. Mutta mistä silloin tulee tuo vääntö?
SAAB 9-5 Aero -05