9-5 v6AT griffin -00

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Tää on varmaan se kohta missä pitää sanoa, että moottoriöljyä.. ;)

Mutta joo. Pistä vaikka Mobil1 0w-40. Pääasia, että vaihtaa säännöllisesti.
anazkin
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja anazkin »

Ite käyttänyt GM longlife 5-30. Kolmessa sabassa käyttänyt ja aina pelannu moitteetta. :saab:
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

3000 mobil ja kymppitonnin välein.
Joku kipotin.
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Porukat kehuu että 2.3T sais enempi irti kun lastuttaa... Mutta joo, mikään ei tule ilmaiseksi. 4-cyl moottoria pitää kierättää ihän sairaasti että saa tehoja ulos, ei tykkää. Itse olen ajellut pari vuotta tätä 6-konetta ja joo! Ette usko miltä tuntuu alhaalta vääntävä kone automaattilaatikolla. Meinaa edelleen hymyilyttää moottoritieliittymissä 0-160 kiihtyvyys :)

Nää Aero-singerit on sit asia erikseen :D
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Julle »

Kuva
9-5 Aero - 00
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

^kokemuksen puute ei ole naurun asia
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Kyllä pitää kierrättää kerrakseen, kun kiihdytyksessä 400Nm renkailta 2500 kierroksen kohdilla :)
SAAB 9-5 Aero -05
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja CDTA »

pvdriver kirjoitti:^kokemuksen puute ei ole naurun asia
..no kyllä se tässä tapauksessa on, Saappi mies sentään...

Kuva
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Kyllä pitää kierrättää kerrakseen, kun kiihdytyksessä 400Nm renkailta 2500 kierroksen kohdilla :)
Noi tehokäyrät mitä porukat postaa tänne näyttää karua totuutta: Pikkukoneella kierroksilla saat tehoo. Ilmaista lounasta ei ole.


"and the point was ... ?"

Tietty Samulin videota katselen mielelläni! Laittakaa lisää! (Jussi Vares: Jäätynyt enkeli. Siinä on hyvää saabisti kamaa!)
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Julle »

Laitappa vertailu.
9-5 Aero - 00
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Griffin99 kirjoitti:
Kyllä pitää kierrättää kerrakseen, kun kiihdytyksessä 400Nm renkailta 2500 kierroksen kohdilla :)
Noi tehokäyrät mitä porukat postaa tänne näyttää karua totuutta: Pikkukoneella kierroksilla saat tehoo. Ilmaista lounasta ei ole.


"and the point was ... ?"

Tietty Samulin videota katselen mielelläni! Laittakaa lisää! (Jussi Vares: Jäätynyt enkeli. Siinä on hyvää saabisti kamaa!)
Vääntöhän sitä autoa liikuttaa, vai onko automaatti niin loistava ettei nosta kierroksia kiihdyttäessäkään edes 2500 kierrokseen? Ei Edelman, mutta Kuva
SAAB 9-5 Aero -05
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Jyrchi kirjoitti:Vääntöhän sitä autoa liikuttaa
Missäs olit kun muut oli peruskoulussa fysiikan tunneilla? Mopoa tuunaamassa?
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Varmaan vähän korkealentoisemmilla fysiikan tunneilla kuin sinä. Suosittelen tutustumaan tehon laskentakaavaan.

http://www.hs.fi/artikkeli/Moottorin+v% ... 5221734796

Tuossa hieman asiaa "kansan kielellä". Ilmeisesti kyseessä tuo ensimmäisen kappaleen tilanne, totuus tekee kipeää. Vai väitätkö, ettei väännöllä ole mitään tekoa tuollaisissa 0-160-kiihdytyksissä?
SAAB 9-5 Aero -05
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Jyrchi kirjoitti:Varmaan vähän korkealentoisemmilla fysiikan tunneilla kuin sinä. Suosittelen tutustumaan tehon laskentakaavaan.
Auton kiihdyttäminen vaatii liike-energian kasvattamista, mikä saadaan aikaan työtä tekemällä ja työ aikayksikköä kohti on _teho_ (ei vääntö). Vaikka vääntöä olisi 10000 Nm mutta tehoa ei yhtään, ei auto kiihtyisi lainkaan.

Nykyisessä autossa on vääntöä 560 Nm, Aerossa 350 Nm. Silti Aero kiihtyy äkäisemmin.
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Niin ja mistä se teho koostuu? Jos vääntöä on 10000Nm ja tehoa ei yhtään, on moottori silloin sammuksissa. Mutta mistä silloin tulee tuo vääntö?
SAAB 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin