








Minulla on 9-3 tid vm-01 johon laitoin boksin reilu vuosi sitten. Dynometrissä löytyi tehoja 147 hp hp/371Nm. Ostin boksin kaaraklikalta Kotkasta (Leikarin vieressä) asennettuna. Hinta n. 700 €. Enpä ole katunut, eikä minkään moistä murhetta sen tiimoilta ole ollut. Sama boksi ei ilmeisesti käy 9-5-malliin. Ohjausyksiköissä jotain eroja?saab 9-5 diesel kirjoitti:onks kellään lastutettua saab dieseliä
![]()
![]()
![]()
ei kai ne niin outoja laitteita ole
![]()
![]()
lisää tehoa kaipaa
Autossa manuaalilaatikko. Jonkinlainen savutupraus lähtee ainakin kaupunkiköröttelyn jälkeen. Ei paha, mutta peileistä näkee... Ohjelma on ns. huijausboksi (irrallinen n. VHS-kasetin kokoinen). Nopea asentaa, neljä johtoa; plussa ja miinus ja kaksi piuhaa johonkin (syöttöpumpulle???).saab 9-5 diesel kirjoitti:jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma
![]()
![]()
![]()
miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Onko Topin tidi alunperin 85kW vai 92kW? Näytät vaikuttavan Lappeenrannassa... täytyypä pitää silmät auki jos sattuu mustaa hönkivä 9-3:n näköpiiriin.topi kirjoitti:Autossa manuaalilaatikko. Jonkinlainen savutupraus lähtee ainakin kaupunkiköröttelyn jälkeen. Ei paha, mutta peileistä näkee... Ohjelma on ns. huijausboksi (irrallinen n. VHS-kasetin kokoinen). Nopea asentaa, neljä johtoa; plussa ja miinus ja kaksi piuhaa johonkin (syöttöpumpulle???).saab 9-5 diesel kirjoitti:jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma
![]()
![]()
![]()
miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Olen pitänyt tarkkaa kirjanpitoa kulutuksesta koko ajan, mutta boksilla en huomannut olevan siihen mitään vaikutusta. Kulutus ajotavasta ja -olosuhteista enemmän kiinni. (Sidi näyttää systemaattisesti 0,3 l/100 km pienempää kulutusta).
Ainoastaan pieni pelko takapuolessa vaihdelaatikon kestävyydestä. Vääntöä kuitenkin aika lailla...Ainakin täyskaasu vedätyksiä alle 2000 rpm:n tulee vältettyä. Muuten täysin ongelmaton. Mielestäni jopa hintansa väärti.
Koeajattuaan Saabin kaveri totesi ohituskiihtyvyyden (perstuntumalla)olevan vähintään samaa luokkaa kuin oman bensakoneisen 215 hp:n A4:n.
No eipä sieltä suurta tehonlisäystä ole odotettavissa vakiovermeillä. Vakio 125hp Tidi ( 9-3 ) pukkaa muuten vakiona lähemmäs 140hp ( tai ainakin minun yksilö, Karala ).saab 9-5 diesel kirjoitti: sitten..... penkissä tavataan
No usko on sulla ainakin kova...se on hyvä. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että tuosta kiisselistä ei saa pelkällä softalla ( jos se nyt on mahdollista ) kovinkaan kummoisia tehoja...oli tekijänä vaikka Kuren Reke Outokummusta!saab 9-5 diesel kirjoitti:lukuisten hakemisien jälkeen kokkolan virittäjä velho tarjoutui kyseisen viritys ohjelman toimittamaan tekevät kuulema sen ohjelman tanskassa ois vissiin ensimmäinen jos sellaisen