 onks kellään lastutettua saab dieseliä
  onks kellään lastutettua saab dieseliä  
   
   
   ei kai ne niin outoja laitteita ole
  ei kai ne niin outoja laitteita ole  
   
   lisää tehoa kaipaa
  lisää tehoa kaipaa 
 jep langat  kuumana on yritetty soittaa kyseiseen firmaan vaan eipä tunnu vastaavan ovat vissiin lomalla matupin kaverilla on nyt jokin linkki tonne ruottin puolelle ois tarjolla vissiin jokin ohjelma sieltä tulee tietoa lähi päivinä siitä
  jep langat  kuumana on yritetty soittaa kyseiseen firmaan vaan eipä tunnu vastaavan ovat vissiin lomalla matupin kaverilla on nyt jokin linkki tonne ruottin puolelle ois tarjolla vissiin jokin ohjelma sieltä tulee tietoa lähi päivinä siitä    pidän kyllä ajan tasalla muutkin miten viritys etenee
  pidän kyllä ajan tasalla muutkin miten viritys etenee  
   
   
   
   dieselille kyytiä
  dieselille kyytiä  
Minulla on 9-3 tid vm-01 johon laitoin boksin reilu vuosi sitten. Dynometrissä löytyi tehoja 147 hp hp/371Nm. Ostin boksin kaaraklikalta Kotkasta (Leikarin vieressä) asennettuna. Hinta n. 700 €. Enpä ole katunut, eikä minkään moistä murhetta sen tiimoilta ole ollut. Sama boksi ei ilmeisesti käy 9-5-malliin. Ohjausyksiköissä jotain eroja?saab 9-5 diesel kirjoitti:onks kellään lastutettua saab dieseliä



ei kai ne niin outoja laitteita ole


lisää tehoa kaipaa
Autossa manuaalilaatikko. Jonkinlainen savutupraus lähtee ainakin kaupunkiköröttelyn jälkeen. Ei paha, mutta peileistä näkee... Ohjelma on ns. huijausboksi (irrallinen n. VHS-kasetin kokoinen). Nopea asentaa, neljä johtoa; plussa ja miinus ja kaksi piuhaa johonkin (syöttöpumpulle???).saab 9-5 diesel kirjoitti:jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma



miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi






Onko Topin tidi alunperin 85kW vai 92kW? Näytät vaikuttavan Lappeenrannassa... täytyypä pitää silmät auki jos sattuu mustaa hönkivä 9-3:n näköpiiriin.topi kirjoitti:Autossa manuaalilaatikko. Jonkinlainen savutupraus lähtee ainakin kaupunkiköröttelyn jälkeen. Ei paha, mutta peileistä näkee... Ohjelma on ns. huijausboksi (irrallinen n. VHS-kasetin kokoinen). Nopea asentaa, neljä johtoa; plussa ja miinus ja kaksi piuhaa johonkin (syöttöpumpulle???).saab 9-5 diesel kirjoitti:jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma



miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi






Olen pitänyt tarkkaa kirjanpitoa kulutuksesta koko ajan, mutta boksilla en huomannut olevan siihen mitään vaikutusta. Kulutus ajotavasta ja -olosuhteista enemmän kiinni. (Sidi näyttää systemaattisesti 0,3 l/100 km pienempää kulutusta).
Ainoastaan pieni pelko takapuolessa vaihdelaatikon kestävyydestä. Vääntöä kuitenkin aika lailla...Ainakin täyskaasu vedätyksiä alle 2000 rpm:n tulee vältettyä. Muuten täysin ongelmaton. Mielestäni jopa hintansa väärti.
Koeajattuaan Saabin kaveri totesi ohituskiihtyvyyden (perstuntumalla)olevan vähintään samaa luokkaa kuin oman bensakoneisen 215 hp:n A4:n.

No eipä sieltä suurta tehonlisäystä ole odotettavissa vakiovermeillä. Vakio 125hp Tidi ( 9-3 ) pukkaa muuten vakiona lähemmäs 140hp ( tai ainakin minun yksilö, Karala ).saab 9-5 diesel kirjoitti: sitten..... penkissä tavataan
 Kone on sama, kuin Opelissa, mutta syöttöpumpun ohjelmakieli on Saban käsialaa. Opeliksi softaan hakkerit pääsevät käsiksi, SAban ei. Ja vieläpä tässä tehokkaammassa Tidissä softa on modattu syöttöpumppuun VP44. Siinä ei siis ole irrallista ecua, kuten esim. 115hp mallissa, joka osaltaa rajoittaa tekiöitä.
  Kone on sama, kuin Opelissa, mutta syöttöpumpun ohjelmakieli on Saban käsialaa. Opeliksi softaan hakkerit pääsevät käsiksi, SAban ei. Ja vieläpä tässä tehokkaammassa Tidissä softa on modattu syöttöpumppuun VP44. Siinä ei siis ole irrallista ecua, kuten esim. 115hp mallissa, joka osaltaa rajoittaa tekiöitä. lukuisten hakemisien jälkeen kokkolan virittäjä velho tarjoutui kyseisen viritys ohjelman toimittamaan tekevät kuulema sen ohjelman tanskassa  ois vissiin ensimmäinen jos sellaisen saisin mut mä odotan kun mies kerta lupaa toimittaa sellaisen
 lukuisten hakemisien jälkeen kokkolan virittäjä velho tarjoutui kyseisen viritys ohjelman toimittamaan tekevät kuulema sen ohjelman tanskassa  ois vissiin ensimmäinen jos sellaisen saisin mut mä odotan kun mies kerta lupaa toimittaa sellaisen  
   
   
   
   ja mä en usko satuihin jos kerran ruvetaan virittää niin ne tehot pitää löytyä sit tehopenkissä eikä kahvi porinoissa
  ja mä en usko satuihin jos kerran ruvetaan virittää niin ne tehot pitää löytyä sit tehopenkissä eikä kahvi porinoissa  
   
   
   ens viikolla pitäisi kuulua jo jotakin jäi odottelemaan jotakin jotakin koodi avainta ja välikaapelia kyseinen virittäjä
  ens viikolla pitäisi kuulua jo jotakin jäi odottelemaan jotakin jotakin koodi avainta ja välikaapelia kyseinen virittäjä  savua putkesta pitää tulla jotta kulkee
  savua putkesta pitää tulla jotta kulkee  
   
  
No usko on sulla ainakin kova...se on hyvä. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että tuosta kiisselistä ei saa pelkällä softalla ( jos se nyt on mahdollista ) kovinkaan kummoisia tehoja...oli tekijänä vaikka Kuren Reke Outokummusta!saab 9-5 diesel kirjoitti:lukuisten hakemisien jälkeen kokkolan virittäjä velho tarjoutui kyseisen viritys ohjelman toimittamaan tekevät kuulema sen ohjelman tanskassa ois vissiin ensimmäinen jos sellaisen
