9-5 Saabin moottorin ulina
Kun ostin tämän auton (9-5 -99/00 2.3t A), niin myyjän kanssa sovitiin, että hän vie auton Länsiauto Espooseen (07.04.2006) ja pyytää kommentin rahisevasta äänestä koneessa. Tutkimuksen tulos oli, että ketju-ulkonema oli 17,3 mm. Kopiot huoltokirjasta ja päätös, että korjataan. 18.04.2006: Jakopään korjaus/uusinta, kannentiivisteen vaihto, turbon (vaihdettu 31.01.2005) tarkistusmittaus takuuseen. Vesipumpun, hihnapyörien, termostaatin, pakkasnesteen ja akun vaihto myyjän piikkiin. Toivottavasti saa ajella vähän aikaa huolettomasti.
Edit: Myös huohotinjärjestelmä uusittiin takuuseen
Edit: Myös huohotinjärjestelmä uusittiin takuuseen
Tietääkseni ne myydään erillisinä paketteina joten luultavasti ei niihin TP-akseleiden romuihin ole koskettu. Mutta enpä kyllä yllättyisi vaikkei niitä olisikaan merkkihuollossa vaihdettu vaikka tuo olisi käynyt samalla vaivalla, kun jakopää oli auki
Omasta lähti tuo TP:n ketju tallin seinälle n. 215tkm kohdalla ja en meinaa sitä nyt uusiakaan vaikka on koneremontti työn alla omaan 2.3t:n
. n. 10tkm kokemuksella on aika turha systeemi tuo koko tasapainotus hässäkkä 

Omasta lähti tuo TP:n ketju tallin seinälle n. 215tkm kohdalla ja en meinaa sitä nyt uusiakaan vaikka on koneremontti työn alla omaan 2.3t:n


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Pro-carservicen kautta oms satsi tuli. SP.n sivuilla tuo sarja on n.1100kruunua. TP sarja on suunnillleen samanverran.
Reparationssatser kamdrivning
900, 4-cyl -94
9000
9-3
9-5
Innehåller;
1 x Kedja
2 x Kamaxeldrev
1 x Vevaxeldrev
1 x Packning för spännare
1 x Glidskena
1 x Glidskena nedre
1 x Övre gummiskena
1,190 kr
Reparationssatser balansaxel
9-3, 9-5 98-03
Innehåller
1 x Kedja
2 x Drev övre
1 x Nedre drev
1 x Drev sida
1 x Övre glidskena
1 x Glidskena sida
1 x Spännare 98-03
1.290kr
Reparationssatser kamdrivning
900, 4-cyl -94
9000
9-3
9-5
Innehåller;
1 x Kedja
2 x Kamaxeldrev
1 x Vevaxeldrev
1 x Packning för spännare
1 x Glidskena
1 x Glidskena nedre
1 x Övre gummiskena
1,190 kr
Reparationssatser balansaxel
9-3, 9-5 98-03
Innehåller
1 x Kedja
2 x Drev övre
1 x Nedre drev
1 x Drev sida
1 x Övre glidskena
1 x Glidskena sida
1 x Spännare 98-03
1.290kr
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kokeilin kanssa sovitella tonnariin (pitkälohko 2.3) 9-5:n käytettyä (joskin uudenveroista) tasapainosysteemiä, ainakaan alaratas, kiristin, ja muistaakseni yksi (tai molemmat) akselin ratas oli erilainen, ketju saattoi olla samanpituinen. Jakopäästä ei sovi ainakaan alaratas ja ohjuri. Lyhytlohkoiseen taitaa sopia useammat osat.
Tonttuun tilasin Speedpartsin kautta (siis PCS:n kautta) jakopään, hintaa oli enemmän kuin 9-5:n jakopäällä + tasapainopuolella.
Tonttuun tilasin Speedpartsin kautta (siis PCS:n kautta) jakopään, hintaa oli enemmän kuin 9-5:n jakopäällä + tasapainopuolella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kiitoksia neuvoista
Tästä vielä senverran että jos ja kun (toivottavasti ei) palaa niin autolla ei kannata ajaa, öljypumppu menee taatusti aika huonoon kuntoon pyöriessään kuivana, ja tuskin laakerit, jakopää tai nokatkaan arvostavat kovin paljoa voitelukatkoa.kaapo kirjoitti:Nyt on öljyt ja suodatin vaihdettu. Ulina hukkui samalla. Ulina tuli ilmeisesti öljynputsarista. Edellisestä öljynvaihdosta oli tullut kilometrejä noin 13 000. Toivottavasti myös pysyy jatkossa poissa. Kiitos.
Meidän 9-5 jurisi kanssa kylmänä, kun oikre huomattiin niin sillä ei ajettu kuin muutaman kymmenen kilometriä eikä pumppuun ollut onneksi ehtinyt tulemaan jälkiä. No sitten tehtiinkin koneremontti sen liejuhomman takia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kiitoksia neuvoista
Uskoisin että ensisijaisesti haluavat että mahdollisimman monella nuo laukee vasta sitten kun 8v takuu on päättynyt, niinkuin tulee käymäänkin. Jos Länsiauto olisi pörssiyhtiö niin nyt kannattaisi ostaa niiden osakkeita. On nimittäin aivan hillitön miljoonasampo tulossa kun pääsevät tekemään täyskoneremontteja näihin tuntiveloituksella lähivuosina. Siellä nimittäin "tunteja palaa"..ng900aero kirjoitti: Pakkohan sen pumpun jurinan on riittää syyksi tutkia moottoria tarkemmin? Vai haluavatko että asiakas ottaa venakopan irti ja vasaroi jakoketjua vaihtokuntoon ja näin saamaan se vaadittavaa ääntä
9000CS 2,3