Putkistoa ei varmasti tarvitse vaihtaa 2,3t:hen jos ajaa vakioaeron raudalla ja softalla, eli 250 hv riittää. Toisaalta jos tuon 250 hv haluaa ylittää, pitänee vaihtaa putkisto ja paljon muutakin.
Hirschiä laittomaksi väittänyt katsastussetä oli väärässä. Sekä 280 että 305 hv aero on tyyppihyväksytty ja katsastettavissa. Samalla tuo 305 hv versio lienee nyt se mallisarjan tehokkain, josta suuri sallittu ylitys lasketaan. Eli elon laskuopin mukaan vm 2002-2005 aero pitäisi ymmärtääkseni voida muutoskatsastaa jopa 366 hv teholle.
2.3t:n ja AERON moottorien erot?
9-5T kirjoitti:
260hv on vertailutehona vain 9-5 mallisarjassa jossa tuota konetta on ollut eli 2006->
Ja mihinkäs tämä väite perustuu? Kyllä ainakin ennen on ollut niin että mallisarjan kaikkien vuosimallien autoja on voinut käyttää toistensa vertailumoottorina. Ei tähän ole tietääkseni tullut mitään muutosta.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Niin kuinka isoja muutoksia pitää olla, että katsotaan eri mallisarjaksi. Faceliftissä muutui alusta jonkin verran tehoilmoituksen lisäksi ja kuten on todettu aikaisemmin, eri vuosimallien aeroissa softatkin muuttuivat. Itsellä on "valitut palat" hirschin viritys, Saksassa laitettu merkkiliikkeessä ja softan lisäksi laitettu välijäähdytin ja imupuoli. Pakoputki ainakin näyttää alkuperäiseltä eli tällainen germaanien oma hintatietoinen viritys merkkiliikkeessä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447