2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9-5/2,3LPT kirjoitti:
9-5/2,3LPT kirjoitti:Jonkinlaista kiinnostusta otsikon jälkipuoliskoon.
Jessus, nyt tuli paineita, kun tuon vasemmalla olevan pikkukuvan päälle ilmestyi "Turbo" - isolla T:llä.
Tuli ahtopaineita.. :)
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

Viesti Kirjoittaja PVI »

9-5/2,3LPT kirjoitti:Jonkinlaista kiinnostusta otsikon jälkipuoliskoon.

Mitä Aerossa on sellaista, mitä ensinmainitussa ei ole?

Onko -03 Aerossa jotain sellaista "ominaisharmia"/heikkoa kohtaa, jota pitäisi erikoisesti syynätä, suhteessa karvalakkiin?

On ehkä tällaista vertailua ollut ennenkin, mutta haullakaan en löytänyt.
Tekniikasta:
-2.3T:ssä on samat aeron ja diisselin "isot" etujarrut. Boxin softa eri niin ja tietysti varusteet riippuvat auton tilanneen mieltymyksistä.
-Takajarrut -02 eteenpäin aeroissa on jäähdytetyt, 2.3T:ssä noi on umpitavaraa.
-Moottori on 2.3T:ssä turboa myöten sama kuin Aerossa
Aeron boxin tuohon 2.3T:hen vaihtamalla siitä sais aeron tehoisen. Mutta miksi oikeasti vaivautua? Normi aeroon ei tarvitse boxeja vaihdella...

Ja sitten on oikea Aero alla;)
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: 2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

Viesti Kirjoittaja karkivi »

Ei Siitä Aeron softasta ihan täyttä tule jos on 2,3t. Itsellä sellainen softa omassa, mutta kyllä se kummasti piristi omaa 2,3t:tä.

Vieläkö garretin vaihtais mitsuun niin olis aeron tehot.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

Viesti Kirjoittaja PVI »

karkivi kirjoitti:Ei Siitä Aeron softasta ihan täyttä tule jos on 2,3t. Itsellä sellainen softa omassa, mutta kyllä se kummasti piristi omaa 2,3t:tä.

Vieläkö garretin vaihtais mitsuun niin olis aeron tehot.
Luin otsikon aikaisemmin huonosti. Vertasin tuossa 2.3T (220hv) ja Aeron eroja. Niissä on koneet turboa (mitsu) myöten samat vain boxi on eri.

Ja Mimmin kommentti oli tuossa aiemmin ihan aiheellinen. Nelisylinterisissä diissuleissa ei ole tehtaalta vakiona "isoja" jarruja edessä.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Kuva
Kuva
Kuva
Jäi jonkin verran vaivaamaan kun en silloin 2,5v sitten tehnyt vaihtokauppaa. Nyt tuli mahdollisuus uusia yritys, sama paikka, samat autot, en missannut tilaisuutta nyt.
Huohottimen päivityspaketin hain samalla reissulla, kun ei vieläkään näyttänyt olevan asiaa hoidettu. No, autolla ei ole ajettu pääasiassa lyhyitä kaupunkiajoja, joten puhtaat olivat letkut!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2.3t karvalakki -01/2.3T Aero -03

Viesti Kirjoittaja peinu »

Uuu-mama, komea on Aero! Onnea uudelle autolle!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin