p

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Hankkimassa 9-5.tä

Viesti Kirjoittaja Eski »

2.3i-16 kirjoitti: Aika käsi kädessä tuntuvat kulkevan pitkä ö-vaihtoväli, huohotusongelmat ja jakopään rahina (löysyys).
Lisätään tuohon vielä lyhyt pätkäajo, niin saadaan 9-5T suljettua pois tästä kaavasta :D Jotain yksilöeroja noissa koneissa tuntuu olevan, kun jotkut kestävät huolentonta ajoa ilman ongelmia ja toiset hajoavat tihennetyistä öljynvaihdoista huolimatta...

Eski
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Hankkimassa 9-5.tä

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Eski kirjoitti:Jotain yksilöeroja noissa koneissa tuntuu olevan, kun jotkut kestävät huolentonta ajoa ilman ongelmia ja toiset hajoavat tihennetyistä öljynvaihdoista huolimatta...

Eski
Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää. Sama koskee muitakin osia, kuten org. iskareita ym. puslia. On aivan käsittämättömiä nuo kirjoittelut esim. viimeksi mainituista...
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Hankkimassa 9-5.tä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

9-5/2,3LPT kirjoitti: On aivan käsittämättömiä nuo kirjoittelut esim. viimeksi mainituista...
Ei mitenkään. Aika monilla niitä on mennyt melko vähäisilläkin kilsoilla, joten kannattaa ne ainakin tarkistaa. Noiden kuluminen johtuu tietty ajotyylistä. Tasaisella maantieajollahan ne ei miksikään mene.
Mulla kanssa 2002 ja reilu vuosi sitten iskarit ja puslat aivan lopussa. Kilometrejä tosin tuntuvasti enemmän kuin ketjun aloittajalla.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hankkimassa 9-5.tä

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mielestäni minkä vaan auton ostossa on kaksi tärkeää asiaa tarkistettava:
- onko vaihteistoöljyjä koskaan vaihdettu ja mikä on vaihteiston kunto
- onko moottoriöljyt vaihdettu ajallaan ja kuunnella moottorin käyntiääni

Pitää muistaa, että virallisesti 9-5 manuaalivaihteiston öljyjä ei kuulu vaihtaa koskaan. Virallinen linja siis on, että öljyjä ei vaihdeta, vaihteistoja vaihdetaan.

Markkinointi on myös päässyt kovin vaikuttamaan moottoriöljyjen vaihtoväliin. Toki -90 luvun alussa öljyt olivat vähän erilaisia, mutta alle 10tkm öljynvaihtovälit turboissa silti oli.

Jos autoon on vaihdettu vaihteistoöljyt edes joskus ja turbomoottorin öljyt vaihdettu 10tkm välein, niin hyvällä pohjalla ollaan.
99T-museopeli
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Hankkimassa 9-5.tä

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Minulta löytyisi 02 aero myynnissä nettiauto id 1553907. ajettu 103t ei rahise, käy todella nätisti, ei kuluta öljyä, vaihdettu 10 t välein ja on muutenkin pidetty kuin prinsessaa, joka näkyy sekä päältä että sisältä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hankkimassa 9-5.tä

Viesti Kirjoittaja Passi »

9-5T kirjoitti:
Passi kirjoitti:Pitää muistaa, että virallisesti 9-5 manuaalivaihteiston öljyjä ei kuulu vaihtaa koskaan. Virallinen linja siis on, että öljyjä ei vaihdeta, vaihteistoja vaihdetaan.
Kaikki kymmenet 9-5 laatikot jotka olen nähnyt purettuina on hajonneet muun syyn kuin öljyn takia.
Onko moottoritkin?
99T-museopeli
Vastaa Viestiin