T7 peruspaineen mittaus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

T7:ssa ei liian korkea peruspaine (esim. 0,5-0,6) sinänsä paljoa haittaa, saattaa jopa tuoda alakierroksille hieman lisäpirteyttä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja george »

Arcer kirjoitti:Nyt on paineet mitattu 9-5:sta. Maksimi 0.83bar,
Onko kyseessä 2.0t vai 2.0T. Minua kiinnostaisi, mikä on maksimipaine vakiolla ja Saabin viriboksilla varustetuilla autoilla. Minulla on tuo 2.0T. Lyhyessä ylämäkikiihdytyksessä automaatilla tuli suunnilleen sama ylipaine (Tech 2 näytti hiukan yli 180 kPa).

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja artako »

Manuaalivaihteinen 2.0T saabin viriboksilla 1.0 bar, vakioboksilla en ole mitannut.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Onko kyseessä 2.0t vai 2.0T. Minua kiinnostaisi, mikä on maksimipaine vakiolla ja Saabin viriboksilla varustetuilla autoilla. Minulla on tuo 2.0T. Lyhyessä ylämäkikiihdytyksessä automaatilla tuli suunnilleen sama ylipaine (Tech 2 näytti hiukan yli 180 kPa).
orggisviriboksilla tuo 0.83Bar eli 83kPa, vakiolla en oo mitannu. Äkkiseltään 180kPa vaikuttaa aika kovalta, pitäskö kuitenkin jättää ykkönen pois edestä tai vähentää ilmanpaine 10x.xkPa? En tiedä onko OBD lukemassa mukana ilmakehän paine vai onko siihen lisätty vaan 100kPa offsettia että lukema pysyy plussalla moottorijarrutuksessakin.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja george »

180 kPa, kyseessä on todellinen paine, eli ylipainetta on 80 kPa = 0,80 bar, jos ilmanpaine on 100 kPa = 750 mmHg. Normaali-ilmanpaine on 760 mmHg = 101,3 kPa. Siis luulisin, että Tech 2;ssa on offsettia senhetkinen ilmanpaine. Mittaushan tapahtuu Saabin omalla paineanturilla.
Mittaus ei ollut helppoa tehdä Techillä. Lukemat juoksivat hiukan jäljessä kiihdytykseen nähden. Tarkka painemittari olisi varmaankin parempi.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Mulla OBD:stä näytti maksimiksi 183kPa ja samaan aikaan kiinni ollut kalibroituahtopainemittari 0.83Bar.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja george »

9-5T kirjoitti:]Kai asentaja laittoi käyrän päälle jolloin maksimi tallentuu ruudun alareunaan ja nopeuskin taisi nousta.
Ei laittanut. Toisaalta minulle riitti tuo noin 180 kPa. Saabin takuu loppuu kahden kuukauden päästä. Halusin tietää, että auton viriboksi on asiallinen, eikä minulle silloin autoa ostaessani puhuttu palturia. Joku varmaan muistaa keskusteluni autosta vm 07, mutta viriboksi 06. Selitys oli silloin, että alkuvuodesta 07 ei saanut vielä 07:n boksia. Hyvinhän tuo auto on mielestäni toiminut.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: T7 peruspaineen mittaus

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

Millasella mittarilla olette peruspaineen mitannut? itsellä olis tuollanen 0-2bar näyttävä nestevaimennettu mittari saatavilla.
Vastaa Viestiin