T7 peruspaineen mittaus
Re: T7 peruspaineen mittaus
T7:ssa ei liian korkea peruspaine (esim. 0,5-0,6) sinänsä paljoa haittaa, saattaa jopa tuoda alakierroksille hieman lisäpirteyttä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T7 peruspaineen mittaus
Onko kyseessä 2.0t vai 2.0T. Minua kiinnostaisi, mikä on maksimipaine vakiolla ja Saabin viriboksilla varustetuilla autoilla. Minulla on tuo 2.0T. Lyhyessä ylämäkikiihdytyksessä automaatilla tuli suunnilleen sama ylipaine (Tech 2 näytti hiukan yli 180 kPa).Arcer kirjoitti:Nyt on paineet mitattu 9-5:sta. Maksimi 0.83bar,
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: T7 peruspaineen mittaus
Manuaalivaihteinen 2.0T saabin viriboksilla 1.0 bar, vakioboksilla en ole mitannut.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: T7 peruspaineen mittaus
orggisviriboksilla tuo 0.83Bar eli 83kPa, vakiolla en oo mitannu. Äkkiseltään 180kPa vaikuttaa aika kovalta, pitäskö kuitenkin jättää ykkönen pois edestä tai vähentää ilmanpaine 10x.xkPa? En tiedä onko OBD lukemassa mukana ilmakehän paine vai onko siihen lisätty vaan 100kPa offsettia että lukema pysyy plussalla moottorijarrutuksessakin.Onko kyseessä 2.0t vai 2.0T. Minua kiinnostaisi, mikä on maksimipaine vakiolla ja Saabin viriboksilla varustetuilla autoilla. Minulla on tuo 2.0T. Lyhyessä ylämäkikiihdytyksessä automaatilla tuli suunnilleen sama ylipaine (Tech 2 näytti hiukan yli 180 kPa).
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Re: T7 peruspaineen mittaus
180 kPa, kyseessä on todellinen paine, eli ylipainetta on 80 kPa = 0,80 bar, jos ilmanpaine on 100 kPa = 750 mmHg. Normaali-ilmanpaine on 760 mmHg = 101,3 kPa. Siis luulisin, että Tech 2;ssa on offsettia senhetkinen ilmanpaine. Mittaushan tapahtuu Saabin omalla paineanturilla.
Mittaus ei ollut helppoa tehdä Techillä. Lukemat juoksivat hiukan jäljessä kiihdytykseen nähden. Tarkka painemittari olisi varmaankin parempi.
terv,
george
Mittaus ei ollut helppoa tehdä Techillä. Lukemat juoksivat hiukan jäljessä kiihdytykseen nähden. Tarkka painemittari olisi varmaankin parempi.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: T7 peruspaineen mittaus
Mulla OBD:stä näytti maksimiksi 183kPa ja samaan aikaan kiinni ollut kalibroituahtopainemittari 0.83Bar.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Re: T7 peruspaineen mittaus
Ei laittanut. Toisaalta minulle riitti tuo noin 180 kPa. Saabin takuu loppuu kahden kuukauden päästä. Halusin tietää, että auton viriboksi on asiallinen, eikä minulle silloin autoa ostaessani puhuttu palturia. Joku varmaan muistaa keskusteluni autosta vm 07, mutta viriboksi 06. Selitys oli silloin, että alkuvuodesta 07 ei saanut vielä 07:n boksia. Hyvinhän tuo auto on mielestäni toiminut.9-5T kirjoitti:]Kai asentaja laittoi käyrän päälle jolloin maksimi tallentuu ruudun alareunaan ja nopeuskin taisi nousta.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: T7 peruspaineen mittaus
Millasella mittarilla olette peruspaineen mitannut? itsellä olis tuollanen 0-2bar näyttävä nestevaimennettu mittari saatavilla.