lämmitys
Re: lämmitys
Nappasin eilen puoleksi tunniksi akunkengän irti. Kiinnilaiton jälkeen puhallin heräsi eloon !
Toiminut siitä lähtien täysin moitteetta. Kiitoksia vinkistä, mutta on kyllä kuitenkin ruvettava kohta haeskelemaan uutta puhallinkonetta varastoon, autolla ajettu kuitenkin jo kohta 250tkm. Laukeaa se kuitenkin jossain vaiheessa. 
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: lämmitys
Onko totta että ohjausyksikössä voisi mennä bitti sillätapaa "poikittain", ettei anna puhaltimelle virtaa?
Omassa 9-5:ssä meni puhaltimen hiilet silleen, että puhallin ei pyörinyt ja kun tuli kuoppaiselle mökkitielle, niin puhallin heräsi eloon. Ajattelin vaan että joskus sopiva tärähdys saa hiilivaivaisen puhaltimen eloon joksikin aikaa (vaikkapa konepellin sulkeminen tms.).
Omassa 9-5:ssä meni puhaltimen hiilet silleen, että puhallin ei pyörinyt ja kun tuli kuoppaiselle mökkitielle, niin puhallin heräsi eloon. Ajattelin vaan että joskus sopiva tärähdys saa hiilivaivaisen puhaltimen eloon joksikin aikaa (vaikkapa konepellin sulkeminen tms.).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: lämmitys
En itsekkään jaksanut uskoa että tuolla buuttauksella olisi mitään vaikutusta. Mutta lähti kuitenkin toimimaan ja seurataan nyt tilannetta. Tähän mennessä tuon jälkeen ei vielä ongelmia....9-5T kirjoitti:Ei ole koskaan tullut tuollaista vastaan femmassa ja en ole korjaamolla kuullut noin käyneen.Kymmeniä on tullut vaihdettua ja aina vikana ollut selvä kuluma.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: lämmitys
Laitan tähän ketjuun, kun ongelmana on lasien varsinkin takalasien jäätyminen kovemmalla ( -20 ) pakkasen paikkeilla.
Raitisilmasuodatin ok, lattiat kuivat, kalibroitu ei vikakoodeja ja tuon ohjeen mukaan http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... _motor.jpg tarkastettu tuon moottorin/akselin toiminta, tanko on paikallaan ja liikkuu, kun säätää puhalluksen lattialle tai ylös ( sisäilmankierron napilla ei liiku mihinkään ) kuuluu vaan jurinaa jostain erikohdasta. Lämpöä kyllä riittää, mutta lasit siis jäätyvät.
Mikä neuvoksi?
Raitisilmasuodatin ok, lattiat kuivat, kalibroitu ei vikakoodeja ja tuon ohjeen mukaan http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... _motor.jpg tarkastettu tuon moottorin/akselin toiminta, tanko on paikallaan ja liikkuu, kun säätää puhalluksen lattialle tai ylös ( sisäilmankierron napilla ei liiku mihinkään ) kuuluu vaan jurinaa jostain erikohdasta. Lämpöä kyllä riittää, mutta lasit siis jäätyvät.
Mikä neuvoksi?
9-5 Aero - 00
Re: lämmitys
Juu, jos laittaa silleen niin silloin jäätyvät tuulilasi ja etusivulasit lisäksi. Mitenkäs tuon puhaltimen äänen pitäisi muuttua, jos manuaalisesti valitsee sisäilmankierron?Mimmi kirjoitti:Takaovien laseille tulee ilmaa kun säätö on jalkatilaan.Julle kirjoitti:Laitan tähän ketjuun, kun ongelmana on lasien varsinkin takalasien jäätyminen kovemmalla ( -20 ) pakkasen paikkeilla.
Raitisilmasuodatin ok, lattiat kuivat, kalibroitu ei vikakoodeja ja tuon ohjeen mukaan http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... _motor.jpg tarkastettu tuon moottorin/akselin toiminta, tanko on paikallaan ja liikkuu, kun säätää puhalluksen lattialle tai ylös ( sisäilmankierron napilla ei liiku mihinkään ) kuuluu vaan jurinaa jostain erikohdasta. Lämpöä kyllä riittää, mutta lasit siis jäätyvät.
Mikä neuvoksi?
Tuossa en huomaa kyllä mitään eroa ja kuuloni on kyllä ok.
9-5 Aero - 00
Re: lämmitys
Testi tehty, eli ilman sisäkiertoa on täydellä puhallinnopeudella kova imu ritilöissä. Kierto päällä imu pienenee muttei lopu. No nyt autossa on vuorokauden ollut sisätilanlämmitin pöhisemässä ja auto ilman mattoja.9-5T kirjoitti:Ei äänen pitäisi muuttua yritä koittaa loppuuko imu akvaarion ritilöistä kun laitat sisäilman kierron päälle jollet huomaa voisi kantta raottaa ja katsoa liikkuuko läpät.
Lasit oli huurussa aamulla, mutta nyt puhtaat eli kosteutta ilmeisesti lattialla oli, seurataan.
9-5 Aero - 00
Re: lämmitys
En osaa sanoa liittyykö aiheeseen suoranaisesti...
Eräs ihminen kerran väitti, että sisätilalämppärin käyttö voi kovilla pakkasilla aiheuttaa kosteuden tiivistymistä auton lattiaverhouksiin.
Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Kyllähän kosteus tuppaa tiivistymään tietyissä olosuhteissa kylmän ja lämpimän rajapintaan, mutta...
Onko joku joskus tutkinut tai perehtynyt asiaan?
Eräs ihminen kerran väitti, että sisätilalämppärin käyttö voi kovilla pakkasilla aiheuttaa kosteuden tiivistymistä auton lattiaverhouksiin.
Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Kyllähän kosteus tuppaa tiivistymään tietyissä olosuhteissa kylmän ja lämpimän rajapintaan, mutta...
Onko joku joskus tutkinut tai perehtynyt asiaan?
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: lämmitys
Tuossa Mr. Platonofin ACC Air Distribution Motor kuvasarjassa oleva keltainen läppäsysteemi ei omassa Saabissani hievahdakaan mihinkään suuntan, josta ilmeisestikin johtuu puhallussuuntaustoimintojen toimimattomuus. Askelmoottorin totesin toimivaksi. Kuinkahan tuon saisi irroitettua tuolta/saisi jälleen liikkumaan ilman, että rikkoo tuota keltaista muoviosaa, joka vaikuttaa melko hauraalta? Johtuuko tästä ongelmasta myös se, ettei kuskin puolelle puhalla lämmintä ilmaa ollenkaan?