Nippeli / nappeli tietouteen en ota kantaa tässä vaiheessa testausta

Kannattaa tarkistaa ettei sisäkierto mene päälle aina vauhdin hidastuessa. Tuon saa näköjään pois vastaavalla tavalla kuin automaattisen takalasin lämmityksen.fleming kirjoitti:Ymmärtääkseni ainakin B-Omegan automaatti-ilmastointi tekee pakkasilla ihan samaa - eli laittaa sisäilmankierron päälle ilmoittamatta tätä käyttöpaneelissa.
The following climate control configuration choices are not dealer Tech II settings; they are driver-controllable (see details in owner's manual):
* Automatic use of recirculation at low speeds (on/off).
Tuohon ACC/MCC napaan 3 ei kyllä kannata mennä maadoituskäskyä kytkemään, vaan siihen tulee jännite joltain laitteelta esim. Webasto/Eberi.9-5T kirjoitti: Vain kun auto ei käy ja ACC/MCC napaan 3 on liitetty maadoitus käsky jostain härvelistä.
En kerro. Kyseiset koelaudat eivät ole tuttuja, omani on vanhempaa mallia.Mimmi kirjoitti:Kerrotko missä tässä on sisäkierron kuvake?
jukkalehikoinen kirjoitti:En kerro. Kyseiset koelaudat eivät ole tuttuja, omani on vanhempaa mallia.Mimmi kirjoitti:Kerrotko missä tässä on sisäkierron kuvake?
Noin -16C ulkolämpötilassa saadaan jäähdytysveden lämpötilaksi yli +40C kahdessakymmenessä minuutissa. Puoli tuntia riittää +50C lämpöön. Olen nykyisin lämmittimen valmistajan kanssa samaa mieltä siitä että puoli tuntia riittää lämmitysajaksi ennen ajoa. Pidemmän ajan hyöty on lähinnä marginaalinen. Minulla on tosin 5kW lämmitin (bensa), pienemmästä ei ole kokemusta Saabissa.jukkalehikoinen kirjoitti:Tarkennampa minäkin omaa viestiäni..en ole törmännyt tuohon ongelmaan kuin todella kylmällä kelillä jos eberi on ollut lämmittämässä aamulla tunnin verran ennen lähtöä.
Täällä olis pienemmästä kokemusta. -20 pakkasta ja noin vartin lämmityksen jälkeen Teng yli 20 astetta. Ihmettelen kun porukka täällä kertoilee, että pienellä pakkasella pidetään tunti päällä että voi lähteä ajeleen. Omasta mielestä alle -10 riittää noin 10min ennen käynnistystä, maks vartti. Eihän sitä kesälläkään käytetä, että saadaan moottorilämmöt ylös ennen käynnistystä, eihän?oju kirjoitti: Noin -16C ulkolämpötilassa saadaan jäähdytysveden lämpötilaksi yli +40C kahdessakymmenessä minuutissa. Puoli tuntia riittää +50C lämpöön. Olen nykyisin lämmittimen valmistajan kanssa samaa mieltä siitä että puoli tuntia riittää lämmitysajaksi ennen ajoa. Pidemmän ajan hyöty on lähinnä marginaalinen. Minulla on tosin 5kW lämmitin (bensa), pienemmästä ei ole kokemusta Saabissa.
Itse käytän kanssa puolisen tuntia pienemmillä pakkasilla mutta > - 20 C, lähemmäs tuntia.Wagonisti kirjoitti:Täällä olis pienemmästä kokemusta. -20 pakkasta ja noin vartin lämmityksen jälkeen Teng yli 20 astetta. Ihmettelen kun porukka täällä kertoilee, että pienellä pakkasella pidetään tunti päällä että voi lähteä ajeleen. Omasta mielestä alle -10 riittää noin 10min ennen käynnistystä, maks vartti. Eihän sitä kesälläkään käytetä, että saadaan moottorilämmöt ylös ennen käynnistystä, eihän?oju kirjoitti: Noin -16C ulkolämpötilassa saadaan jäähdytysveden lämpötilaksi yli +40C kahdessakymmenessä minuutissa. Puoli tuntia riittää +50C lämpöön. Olen nykyisin lämmittimen valmistajan kanssa samaa mieltä siitä että puoli tuntia riittää lämmitysajaksi ennen ajoa. Pidemmän ajan hyöty on lähinnä marginaalinen. Minulla on tosin 5kW lämmitin (bensa), pienemmästä ei ole kokemusta Saabissa.
Mitään varsinaista minimiaikaa (kuten en maksimiaikaakaan) en löytänyt eberin sivuilla olevasta ohjekirjasta. Manuaalin mukaan kannattaisi käyttää vähintään 15 minuuttia* kun kesällä vetreyttää laitetta. Kökköä kertyy dieselillä enemmän kuin bensaversiossa.jukkalehikoinen kirjoitti:Aikaisempien TDI Passattien kohdalla sain aina ohjeet käyttää Webastoa vähintään 20 minuuttia tukkeutumisen ja paskan kertymisen kannalta. ja kesälläkin käyttämään kerran kuussa laitetta päällä kuten manuaali ilmastointiakin suositellaan.
Varmaan totta mutta tuuletuksen aktivointi eberin kautta tolpalla odotellessa on hieman eri asia kuin työmatka-ajoa varten tehdyt lämmityssyklit. Jos kone on jo lämmin ei laite välttämättä mene täydelle teholle tai sammuu pian tavoitelämpötilan saavuttamisen jälkeen. Erot voivat toki johtua myös käyttötunneista, sitäkään mahdollisuutta ei voi täysin sivuuttaa.jukkalehikoinen kirjoitti:VAG huolto ukot myös kertoivat usean Eberin ja Webaston tulevan huoltoon varsinkin takseissa tukkeutumisen takia kun käytetään laitetta liian vähän aikaa.