![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.. Noita on tullut useampi asennettua ja ainakin kahdessa on jäänyt rinkula kouraan.
Ei huomaa, kun ei ole pakolämpöanturia eikä laajakaista lambdaa. Mutta jos sulla on sid info auki niin lambda arvoa katselemalla ja reippaasti kiihdyttämällä jos lambda alkaa nousemaan tavattoman korkeaksi tai jopa tappiin niin sitten pumppu on ehkä rikki. Kaasupohjassahan mennään karttojen mukaan joten on tärkeää että painat kaasua sen verran että menee lambdan mukaan.Shadow_Fi kirjoitti:Huomaako Saabin joku anturoista jos pumppu ei jaksa pumpata kunnolla (lue. laihaseos)? Sirisee se originaali siellä, ja on sirissyt jo ainakin kaksi vuotta. Nyt kun vaihdoin turbon, auto käynnistyy hetkessä, eikä mitään käyntiongelmaa. Vikakoodeja yritin lukea monen otteeseen, enkä koskaan saanut yhtään vikakoodia. Voiko tosiaan olla niin ettei auto tajua että seokset on laihat?
Niin ja haittaako jos klemmarit eivät ole rosteria?
Ei ole OpenSIDia. Harmi kyllä.. Lähden tänään vaihtamaan tuon pumpun siihen bilteeman ihmeeseen. Toivottavasti en tehnyt mitään pahaa koneelle. Alkoi vaan ihmetyttää tuo valkoinen sävy tuolla turbon pakopuolella, ja se miten se pumppu silloin alkoi käyttäytymään. Nyt vielä ne mustat läikät pakoputken päässä, jotka toivottavasti ovat IC:n jämä öljyt garretin jälkeen, eikä mikään mäntäongelma.Markkanenn kirjoitti: Ei huomaa, kun ei ole pakolämpöanturia eikä laajakaista lambdaa. Mutta jos sulla on sid info auki niin lambda arvoa katselemalla ja reippaasti kiihdyttämällä jos lambda alkaa nousemaan tavattoman korkeaksi tai jopa tappiin niin sitten pumppu on ehkä rikki. Kaasupohjassahan mennään karttojen mukaan joten on tärkeää että painat kaasua sen verran että menee lambdan mukaan.
Itellä orggis pumppu oli juuri tällä tavalla rikki, auto toimi ihan normisti mutta ei jaksanut pumpata enää niin kovalla paineella kun piti
Tuskin on ehtinyt mäntiä yms sulattaa jos auto toimii. Voit toki esim. puristuspaine mittarilla tsekata joka sylinteristä paineet.Shadow_Fi kirjoitti:Ei ole OpenSIDia. Harmi kyllä.. Lähden tänään vaihtamaan tuon pumpun siihen bilteeman ihmeeseen. Toivottavasti en tehnyt mitään pahaa koneelle. Alkoi vaan ihmetyttää tuo valkoinen sävy tuolla turbon pakopuolella, ja se miten se pumppu silloin alkoi käyttäytymään. Nyt vielä ne mustat läikät pakoputken päässä, jotka toivottavasti ovat IC:n jämä öljyt garretin jälkeen, eikä mikään mäntäongelma.Markkanenn kirjoitti: Ei huomaa, kun ei ole pakolämpöanturia eikä laajakaista lambdaa. Mutta jos sulla on sid info auki niin lambda arvoa katselemalla ja reippaasti kiihdyttämällä jos lambda alkaa nousemaan tavattoman korkeaksi tai jopa tappiin niin sitten pumppu on ehkä rikki. Kaasupohjassahan mennään karttojen mukaan joten on tärkeää että painat kaasua sen verran että menee lambdan mukaan.
Itellä orggis pumppu oli juuri tällä tavalla rikki, auto toimi ihan normisti mutta ei jaksanut pumpata enää niin kovalla paineella kun piti
UPD:
Tulipahan mieleen. Mitä Tech2:lla näkisi asian suhteen? Voiko se nähdä onko pumppu kunnossa? Miten moinen tieto otetaan ulos?