Ahtopaineet hukassa edelleen!
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
No niin... päivitystä tähänkin ketjuun.
Tänään käväsin ramin luona jokelassa, ja kokeiltiin hänen sytkäkassua samaa juttua, paineet ei edelleenkään nouse 0,52 paaria enempää, sitten lukastiin OBDportin kautta mm. kaasuläpän asentoa joka "aukes" vaan 78% vaikka pistettiin ykkönen ja kakkonen rajoittimelle.
Mitenkä muilla (9-5T:llä) tuo kaasuläpän aukeaminen näkyy OBD portin kautta, täys kaasukiihdytyksellä?
Kiitoksia vielä Ramille
Tänään käväsin ramin luona jokelassa, ja kokeiltiin hänen sytkäkassua samaa juttua, paineet ei edelleenkään nouse 0,52 paaria enempää, sitten lukastiin OBDportin kautta mm. kaasuläpän asentoa joka "aukes" vaan 78% vaikka pistettiin ykkönen ja kakkonen rajoittimelle.
Mitenkä muilla (9-5T:llä) tuo kaasuläpän aukeaminen näkyy OBD portin kautta, täys kaasukiihdytyksellä?
Kiitoksia vielä Ramille
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
muistaakseni omassa saabissa kaasuläppä aukeaa suurinpiirtein saman eli n.78-80%. Suosittelen tukkimaan sen bensan haihdutuksen letkun sieltä läppäkoten päästä ja sit uus veto, se taka iskuvent on niin vmäinen että saattaa toimia välillä ihan hyvin mutta sitten joskus menee jumiin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ok. Ne taka iskut tosiaan toimi, kun niitä imi/puhalsi, mutta saattaahan ne jumitellakkin
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Kannattaa kokeilla varmasti ehjillä, koska et välttämättä pysty puhaltamaan yli 0.5bar paineita.masas kirjoitti:Ok. Ne taka iskut tosiaan toimi, kun niitä imi/puhalsi, mutta saattaahan ne jumitellakkin
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
ny tässä pari saabbia on debugattu samantapasilla ongelmilla ja tosiaan syypäänä on ollu noi takaiskuvenat. toisessa vieläpä tuntu toimivan se vena ku puhalteli mutta käytännössä sitten ei toiminutkaan.
koita nykästä läpänpuolimmainen takaiskuvena irti ja kiristä vaikka 8mm pultti siihe läppäkotelolta tulevan letkun päähän tulpaksi ja kato sit nouseeko paineet. tällä saa testattua onko kyseessä tämä vena vai ei.
koita nykästä läpänpuolimmainen takaiskuvena irti ja kiristä vaikka 8mm pultti siihe läppäkotelolta tulevan letkun päähän tulpaksi ja kato sit nouseeko paineet. tällä saa testattua onko kyseessä tämä vena vai ei.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Jo vain, irroitin läppäkotelolta lähtevän letkun, tulppasin sen 8mm pultilla ja läppäkoteloon jäävän tumpin 10mm pultilla, ja kas kas paineet käyttäytyy niinkuin pitääkin. tarttee varmaan ajella ensviikko tälleen ja jos painetten katoamisia ei esiinny, niin täytyy vaihdella nuo takaiskut.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Jeps, varmistetaan vielä tässä että jos OBD:lla kattelee niin 78-80% läpän aukeaminen on täysin normaalia T7 Saabissa. Se on silloin selällään kuten pitääkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Eli:
Eli kyseessä olis tuo kuvassa oleva "ylempi" takaisku?? Ja siis mihin kohtaan se tulppa pitäis laittaa? Eilen tulppasin ennen ekaa takaiskuu, eli suljin koko järjestelmän pois, ja paineet toimii ok. Ts. ei ole vielä selvinny kumpi on vialla
vi***u mä sanon noita inssejä,Tuolla olevat "letkut" on kumipäällysteistä muiviputkea, Läppäkotelolta lähtevä on 8mm T-haaran jälkeen 10mm ja takaiskun jälkeen 8mm. Tosin en ole vielä katsonu että onko tuossa ekassa takaiskussa 8/10mm päät, ilmeisesti on
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
koita nykästä läpänpuolimmainen takaiskuvena irti ja kiristä vaikka 8mm pultti siihe läppäkotelolta tulevan letkun päähän tulpaksi ja kato sit nouseeko paineet. tällä saa testattua onko kyseessä tämä vena vai ei.
Eli kyseessä olis tuo kuvassa oleva "ylempi" takaisku?? Ja siis mihin kohtaan se tulppa pitäis laittaa? Eilen tulppasin ennen ekaa takaiskuu, eli suljin koko järjestelmän pois, ja paineet toimii ok. Ts. ei ole vielä selvinny kumpi on vialla
vi***u mä sanon noita inssejä,Tuolla olevat "letkut" on kumipäällysteistä muiviputkea, Läppäkotelolta lähtevä on 8mm T-haaran jälkeen 10mm ja takaiskun jälkeen 8mm. Tosin en ole vielä katsonu että onko tuossa ekassa takaiskussa 8/10mm päät, ilmeisesti on
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
joo ne letkut on aika perseestä. otat sen ylemmän takaiskuvenan hiiteen ja tökkäät tulpat kumpaankin irtonaiseen letkun päähän hieman yllättäen. Sit testaat.masas kirjoitti:Eli:http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
koita nykästä läpänpuolimmainen takaiskuvena irti ja kiristä vaikka 8mm pultti siihe läppäkotelolta tulevan letkun päähän tulpaksi ja kato sit nouseeko paineet. tällä saa testattua onko kyseessä tämä vena vai ei.
Eli kyseessä olis tuo kuvassa oleva "ylempi" takaisku?? Ja siis mihin kohtaan se tulppa pitäis laittaa? Eilen tulppasin ennen ekaa takaiskuu, eli suljin koko järjestelmän pois, ja paineet toimii ok. Ts. ei ole vielä selvinny kumpi on vialla
vi***u mä sanon noita inssejä,Tuolla olevat "letkut" on kumipäällysteistä muiviputkea, Läppäkotelolta lähtevä on 8mm T-haaran jälkeen 10mm ja takaiskun jälkeen 8mm. Tosin en ole vielä katsonu että onko tuossa ekassa takaiskussa 8/10mm päät, ilmeisesti on
Itse ostin tommose 7e takaiskuvenan hiflexistä toho tilalle ihan ny vaikka vaan näön vuoksi että jotai on. Eipä tosta hirveesti haittaa taida olla vaikka noita bensahöyryjä ei tonne imariin tungekkaan, joku ekoteko koko piuhahärpäkkä.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
No, eilen annoin noille "sokki" hoitoo, eli pärisyttelin noin 8 paarin paineilla, sieltä lampun viereisestä liittimestä vastakarvaan, ja hetken tuli paineet pihalle läppäkotelon päästä, mutta loppui kuin seinään, eli rupes toinen takaisku toimii niinkuin pitääkin.ja läppäkotelta ei pystyny puhaltamaan "lampulle päin", eli tuo "ylempikin" sulkee paineenpääsyn.
Ja ei ainakaan tänpäivän ajoilla ole vielä ruvennu oireilee, saas nähdä kuinka jatkossa.
Kuinkahan tuo järjestelmän pois tulppaaminen vaikuttaa pitkässä juoksussa, ts katsastukset, kulutus yms.??
Ja ei ainakaan tänpäivän ajoilla ole vielä ruvennu oireilee, saas nähdä kuinka jatkossa.
Kuinkahan tuo järjestelmän pois tulppaaminen vaikuttaa pitkässä juoksussa, ts katsastukset, kulutus yms.??
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
jos koko homman tarkoitus on päästää bensahuuruja tankista johonkin paineen tasaamistarkoituksessa niin sen ei pitäisi näkyä päästöissä eikä kulutuksessa.masas kirjoitti:No, eilen annoin noille "sokki" hoitoo, eli pärisyttelin noin 8 paarin paineilla, sieltä lampun viereisestä liittimestä vastakarvaan, ja hetken tuli paineet pihalle läppäkotelon päästä, mutta loppui kuin seinään, eli rupes toinen takaisku toimii niinkuin pitääkin.ja läppäkotelta ei pystyny puhaltamaan "lampulle päin", eli tuo "ylempikin" sulkee paineenpääsyn.
Ja ei ainakaan tänpäivän ajoilla ole vielä ruvennu oireilee, saas nähdä kuinka jatkossa.
Kuinkahan tuo järjestelmän pois tulppaaminen vaikuttaa pitkässä juoksussa, ts katsastukset, kulutus yms.??
käsittääkseni jenkkilainsäädännössä nämä evap jutut on pakollisia eli bensanhuuruja ei saa päästä suoraan atmosfääriin jolloin ne on poltettava kierrättämällä joko suoraan imariin jos ajetaan alipainealueella tai sitten imuputkeen kun ajetaan paineella. yhtä tyhjän kanssa käytännön vaikutus ajoon, minkä varmasti kertoo jo se että huuru tulee maffin ohi eikä silti vaikuta ajoon mitenkään erityisesti.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Mulla kans ollu ahdot hukassa jo hetken aikaa. Tänään tuli kokeiltua hukkaportin toimintaa ilman W-letkua. Ahtoi niin pirusti vaikka kuinka yritti olla varovainen. Tulos oli pieni herpaantuminen ja ahdot 1,4 jolloin kuulu pieni pihaus ja chek engine valo palamaan. Oli ampunu ahtoputken irti läppäkotelosta.
Mulla on ollu nuo "höyrystin" letkut tulpattuna jo hetken aikaa, eikä ole mitään vaikutusta ollu. Nyt täytyy kokeilla jostain varmasti toimivaa mankkuvenaa.
Mulla on ollu nuo "höyrystin" letkut tulpattuna jo hetken aikaa, eikä ole mitään vaikutusta ollu. Nyt täytyy kokeilla jostain varmasti toimivaa mankkuvenaa.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Oliskohan mitään osanumeroa tms. tietoa joka avittaisi kun menee kyselee takaiskuja HiFlexistä, saattaa niillä olla useampia versioita myynnissä.jkotka kirjoitti:kävin ostaa hiflexistä takaiskuvenat a 7egee kappale.
pitää viritellä paikallee tässä jahka kerkiää.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
http://www.dunlophiflex.fi/upload/?id=4 ... 3d74911792
Sivu 130
Muita takaiskuja ei hifleksin hyllyissä ole, ainakaan luetteloiden mukaan.
Mutta tosiaan ne päät on sitten 8 ja 10mm.
Ja itse en kyllä rupee niitä vaihtamaan, ellei ole varalla samankaltaista putkea varalla, koska vanhoja irroitettaessa saattaa putki kärsiä sen verran että niitä joutuu lyhentelemään, tosin jos koko hässäkän saa "pöydälle" niin siinä ne sais varmaan paremmin irti, ja säästyis "hieltä"
Tulppaaminen on helpoin ja vaivattomin ratkaisu, jos ei omatuntoo "kolkuta"
Sivu 130
Muita takaiskuja ei hifleksin hyllyissä ole, ainakaan luetteloiden mukaan.
Mutta tosiaan ne päät on sitten 8 ja 10mm.
Ja itse en kyllä rupee niitä vaihtamaan, ellei ole varalla samankaltaista putkea varalla, koska vanhoja irroitettaessa saattaa putki kärsiä sen verran että niitä joutuu lyhentelemään, tosin jos koko hässäkän saa "pöydälle" niin siinä ne sais varmaan paremmin irti, ja säästyis "hieltä"
Tulppaaminen on helpoin ja vaivattomin ratkaisu, jos ei omatuntoo "kolkuta"
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikähän se noista pitäisi olla? Käykö pienin (33-151-04)? Sieltä varmaan saa myös "letkukarat" venttiilin päihin.masas kirjoitti:
Sivu 130
Muita takaiskuja ei hifleksin hyllyissä ole, ainakaan luetteloiden mukaan.
Mutta tosiaan ne päät on sitten 8 ja 10mm.
Ja itse en kyllä rupee niitä vaihtamaan, ellei ole varalla samankaltaista putkea varalla, koska vanhoja irroitettaessa saattaa putki kärsiä sen verran että niitä joutuu lyhentelemään, tosin jos koko hässäkän saa "pöydälle" niin siinä ne sais varmaan paremmin irti, ja säästyis "hieltä"
Tulppaaminen on helpoin ja vaivattomin ratkaisu, jos ei omatuntoo "kolkuta"
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06