Tänään käväsin ramin luona jokelassa, ja kokeiltiin hänen sytkäkassua
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Mitenkä muilla
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Kiitoksia vielä Ramille
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Kannattaa kokeilla varmasti ehjillä, koska et välttämättä pysty puhaltamaan yli 0.5bar paineita.masas kirjoitti:Ok. Ne taka iskut tosiaan toimi, kun niitä imi/puhalsi, mutta saattaahan ne jumitellakkin
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
koita nykästä läpänpuolimmainen takaiskuvena irti ja kiristä vaikka 8mm pultti siihe läppäkotelolta tulevan letkun päähän tulpaksi ja kato sit nouseeko paineet. tällä saa testattua onko kyseessä tämä vena vai ei.
joo ne letkut on aika perseestä. otat sen ylemmän takaiskuvenan hiiteen ja tökkäät tulpat kumpaankin irtonaiseen letkun päähän hieman yllättäen. Sit testaat.masas kirjoitti:Eli:http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
koita nykästä läpänpuolimmainen takaiskuvena irti ja kiristä vaikka 8mm pultti siihe läppäkotelolta tulevan letkun päähän tulpaksi ja kato sit nouseeko paineet. tällä saa testattua onko kyseessä tämä vena vai ei.
Eli kyseessä olis tuo kuvassa oleva "ylempi" takaisku?? Ja siis mihin kohtaan se tulppa pitäis laittaa? Eilen tulppasin ennen ekaa takaiskuu, eli suljin koko järjestelmän pois, ja paineet toimii ok. Ts. ei ole vielä selvinny kumpi on vialla
vi***u mä sanon noita inssejä,Tuolla olevat "letkut" on kumipäällysteistä muiviputkea, Läppäkotelolta lähtevä on 8mm T-haaran jälkeen 10mm ja takaiskun jälkeen 8mm. Tosin en ole vielä katsonu että onko tuossa ekassa takaiskussa 8/10mm päät, ilmeisesti on
jos koko homman tarkoitus on päästää bensahuuruja tankista johonkin paineen tasaamistarkoituksessa niin sen ei pitäisi näkyä päästöissä eikä kulutuksessa.masas kirjoitti:No, eilen annoin noille "sokki" hoitoo, eli pärisyttelin noin 8 paarin paineilla, sieltä lampun viereisestä liittimestä vastakarvaan, ja hetken tuli paineet pihalle läppäkotelon päästä, mutta loppui kuin seinään, eli rupes toinen takaisku toimii niinkuin pitääkin.ja läppäkotelta ei pystyny puhaltamaan "lampulle päin", eli tuo "ylempikin" sulkee paineenpääsyn.
Ja ei ainakaan tänpäivän ajoilla ole vielä ruvennu oireilee, saas nähdä kuinka jatkossa.
Kuinkahan tuo järjestelmän pois tulppaaminen vaikuttaa pitkässä juoksussa, ts katsastukset, kulutus yms.??
Oliskohan mitään osanumeroa tms. tietoa joka avittaisi kun menee kyselee takaiskuja HiFlexistä, saattaa niillä olla useampia versioita myynnissä.jkotka kirjoitti:kävin ostaa hiflexistä takaiskuvenat a 7egee kappale.
pitää viritellä paikallee tässä jahka kerkiää.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikähän se noista pitäisi olla? Käykö pienin (33-151-04)? Sieltä varmaan saa myös "letkukarat" venttiilin päihin.masas kirjoitti:
Sivu 130
Muita takaiskuja ei hifleksin hyllyissä ole, ainakaan luetteloiden mukaan.
Mutta tosiaan ne päät on sitten 8 ja 10mm.
Ja itse en kyllä rupee niitä vaihtamaan, ellei ole varalla samankaltaista putkea varalla, koska vanhoja irroitettaessa saattaa putki kärsiä sen verran että niitä joutuu lyhentelemään, tosin jos koko hässäkän saa "pöydälle" niin siinä ne sais varmaan paremmin irti, ja säästyis "hieltä"
Tulppaaminen on helpoin ja vaivattomin ratkaisu, jos ei omatuntoo "kolkuta"