-08 softa Aeroon
Re: -08 softa Aeroon
Löytyykö PK-seudulla asian osaavaa softan päivittäjää? Tarvitsisin MY00 Aeroon --> MY08 Aeron softan ja sidiin ylimmääräiset parametrit näkyviin. YV:tä voi laitaa, jos tähän ketjuu ei halua vastata.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: -08 softa Aeroon
Löytyy, useitakin.Blade kirjoitti:Löytyykö PK-seudulla asian osaavaa softan päivittäjää? Tarvitsisin MY00 Aeroon --> MY08 Aeron softan ja sidiin ylimmääräiset parametrit näkyviin. YV:tä voi laitaa, jos tähän ketjuu ei halua vastata.
Todennäköisesti saat YV:tä piakkoin. Kerro muuten huvikseen, kuinka moni otti yhteyttä. Nimimerkkejä ei tarvitse paljastaa.
Re: -08 softa Aeroon
Nimimerkki Mimmiä suosittelisin sinulle omalla kokemuksellani.Puoli tuntia (jos et jää Mimmin kanssa suustasi kiinni ) niin sinun Aerossasi on paukkua koneessa entistä enemmän!Blade kirjoitti:Löytyykö PK-seudulla asian osaavaa softan päivittäjää? Tarvitsisin MY00 Aeroon --> MY08 Aeron softan ja sidiin ylimmääräiset parametrit näkyviin. YV:tä voi laitaa, jos tähän ketjuu ei halua vastata.
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: -08 softa Aeroon
Hei!
Löytyykö Jyväskylän ympäristöstä otsikon mukaista päivitysapua?
Marko
Löytyykö Jyväskylän ympäristöstä otsikon mukaista päivitysapua?
Marko
Re: -08 softa Aeroon
Onko kaikissa 2,3 versioissa sama boksi?
Onko myös 3,0 moottorissa sama boksi?
Onko 3,0 softassa suuri ero alkupään ja loppupään välillä?
Onko myös 3,0 moottorissa sama boksi?
Onko 3,0 softassa suuri ero alkupään ja loppupään välillä?
Saab 9-5 Aero 2003
Re: -08 softa Aeroon
Kaikissa T7 autoissa on sama boksi, fyysisesti. Softa on eri mutta rauta on 100% sama, oli sitten 2,0/2,3/3,0. Eli ohjelmointiaihioksi kelpaa ihan mikä vain T7 ecu, kunhan ei ole alkuperäisen sarjan takaisinkutsussa vaihdettu viallinen "blackfoot" jonka tunnistaa mm. vanhemmasta valmistuspäivämäärästä kuin '99.
3,0 softassa ei ole kovin suuria eroja, mutta pientä hieromista on tapahtunut. Ehkä merkittävimpänä OBD2-toiminnallisuuden tulo 2000-luvulla. Tuohon 3,0:n on olemassa myös virisoftaa, joskaan ero vakioon ei niin suuri ole kuin neloskoneisissa.
3,0 softassa ei ole kovin suuria eroja, mutta pientä hieromista on tapahtunut. Ehkä merkittävimpänä OBD2-toiminnallisuuden tulo 2000-luvulla. Tuohon 3,0:n on olemassa myös virisoftaa, joskaan ero vakioon ei niin suuri ole kuin neloskoneisissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -08 softa Aeroon
jatketaampa tähän, eli löytyykö Rovaniemeltä Aeron softan päivittäjää 02 -> 08?
Re: -08 softa Aeroon
Muuttaako softaus oikeasti automaatin toimintaa, oliko kyseessä 4-lovinen tai 5-lovinen laatikko? Ainakin 5-lovinen on käsittääkseni sähköinen laatikko, johon moottorisoftan ei pitäisi vaikuttaa. Itselläni on -06 Aerossa kokeilussa -08 softa, eikä ainakaan siinä automaatti muutu yhtään sen fiksummaksi (valitettavasti).JKK kirjoitti: Suurin muutos tulee vaihteiston toimintaan. Eli vippaa pienempää silmään todella paljon herkemmin; aivan pienellä ja kevyellä polkaisulla. Ja liikennevaloista ampuu terävämmin liikkeelle. Eli tapahtumat siirtyy kaasupolkimen pintakaasualueelle. Nastakumeilla tuntuu että saa olla tarkkana lähdöissä ilman ESP-valon vilkkumista. Missään muissa merkeissä en ole törmännyt noin suureen eroon ECO ja SPORT -asentojen välillä.
Re: -08 softa Aeroon
Päätin ihan jakaa kokemuksia uudemmasta softasta:
Mulla on -05 Aero manuaali, missä joku -08 tms Aeron softa.
Käytin toissa syksynä JKL:ssä Motest.fi rullilla. Tuloksena 297hp@5382rpm/420Nm@4350.
Ihan kivasti liikkuu arkikäytössä ja joskus pyhinäkin.
Mulla on -05 Aero manuaali, missä joku -08 tms Aeron softa.
Käytin toissa syksynä JKL:ssä Motest.fi rullilla. Tuloksena 297hp@5382rpm/420Nm@4350.
Ihan kivasti liikkuu arkikäytössä ja joskus pyhinäkin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: -08 softa Aeroon
Lähinnä tuulilasinpyyhkijät, mutta niistä on jo oma keskusteluPola kirjoitti:Ootko tohon mitää muita muutoksia tehny?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: -08 softa Aeroon
Asiakastyytyväisyyden perusteella säädetty penkki?peinu kirjoitti:Lähinnä tuulilasinpyyhkijät, mutta niistä on jo oma keskusteluPola kirjoitti:Ootko tohon mitää muita muutoksia tehny?
Täällähän on vuosikausia ohjeistettu, että 250 heppaisen 9-5 Aeron rauta on likipitäen tappiin viilattu jo tehtaalla, softalla saa sen 10-20 heppaa enemmän ulos, senkin vain hetkellisesti.
Huh, kuinkahan tehokas tuo oma Aeron palikoilla + muilla tehorööreillä ja -biteillä varustettu pappaSaabi onkaan
No joo, rullilla ei ole käyty, niin pitäydyn Maptunin mainostamissa Stage 4 -"faktoissa"
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -08 softa Aeroon
Onko tuo "moottoriteho"? Vai pyöristä? Tuntuu kyllä pyörätehoksi aika hyvältäpeinu kirjoitti:Päätin ihan jakaa kokemuksia uudemmasta softasta:
Mulla on -05 Aero manuaali, missä joku -08 tms Aeron softa.
Käytin toissa syksynä JKL:ssä Motest.fi rullilla. Tuloksena 297hp@5382rpm/420Nm@4350.
Ihan kivasti liikkuu arkikäytössä ja joskus pyhinäkin.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: -08 softa Aeroon
Pakko olla moottoriteho. Ja epäilen että ei ole häviöiden laskenta mennyt ihan nappiin tuossa tapauksessa, vai mikä oli kyseisessä kohdassa mitattu pyöräteho?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com