![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kävin hakemassa tänään riittävästi silikoniletkua että vaihdan nuo kaikki helvetin alipaineletkut nyt sitten kerralla, ja volkkarilta hain ökykalliit takaiskuventtiilit, joten pistetään se EVAP nyt ainakin varmasti kuntoon.
Kiitos! En uskalla luottaa oman auton konfiguraatioon koska siellä ei kaikki muutenkaan ole oikein9000 automaatilla kirjoitti:Voin koittaa huomenissa pellin alle kurkistaa ja kertoa sitten.
Tuossa äsken laskeskelin tankkaus.comin tietoja ja kun ei kuitenkaan tule kaasujalka pohjassa ihan kokoajan ajettua niin tuntuu varsin kovalta kulutus. Toki iso auto, automaatti, kylmä, kaupunkiajoa, mutta silti.9000 automaatilla kirjoitti:Olikos niin, että sulla toi kulutus puoli oli jo reilassa? Meinaan, ettei vaan olis lambda vika... Joskus muistan jostain lukeneeni, että rikkinäinen lambda nostaisi kulutusta... Etanolilla ajaessa vie toki paljen enemmän kuin bensalla, jonka olet varmasti huomioinut. Mutta jos bensalla aletaan mennä 15 -20 litran paikkeilla kylillä, niin kai siellä joku vika on...
Lambda-anturi vaihdettiin tuossa kuukausi sitten, mutta niitähän taitaa olla kaksi? Etummainen taidettiin vaihtaa. Saako Tech2:lla tarkistettua että onko takimmainen tai miksei etummainenkin anturi rikki?jcarlson kirjoitti:Siellä on jossain imuvuoto tai lambda on rikki kun lambda ja amul tekee tuollaista. Lambdan pitäisi seilata nollan ympärillä (+/- 500) suurimman osan ajasta eikä mennä tuonne 2500 tienoille.
Ok, täytyy yrittää.. Iso kiitos taas!jcarlson kirjoitti:Luultavasti vika on letkuvuodossa/letkuvuodoissa. Systeemi varmasti tiiviiksi ennenkuin muita tutkimuksia tekee.