Kävin hakemassa tänään riittävästi silikoniletkua että vaihdan nuo kaikki helvetin alipaineletkut nyt sitten kerralla, ja volkkarilta hain ökykalliit takaiskuventtiilit, joten pistetään se EVAP nyt ainakin varmasti kuntoon.
Uutta murhetta..
Re: Uutta murhetta..
Kiitos vesa67 vinkeistä! Olen vaan niin käsi että taitaa jäädä tuollaiset väliin.. 
Kävin hakemassa tänään riittävästi silikoniletkua että vaihdan nuo kaikki helvetin alipaineletkut nyt sitten kerralla, ja volkkarilta hain ökykalliit takaiskuventtiilit, joten pistetään se EVAP nyt ainakin varmasti kuntoon.
Kävin hakemassa tänään riittävästi silikoniletkua että vaihdan nuo kaikki helvetin alipaineletkut nyt sitten kerralla, ja volkkarilta hain ökykalliit takaiskuventtiilit, joten pistetään se EVAP nyt ainakin varmasti kuntoon.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Iski taas tänka på.. Kumpi näistä on se miten tuon EVAP:in pitää olla oikeasti kytketty?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=25
Vai
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=25
Vai
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Voin koittaa huomenissa pellin alle kurkistaa ja kertoa sitten.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Kiitos! En uskalla luottaa oman auton konfiguraatioon koska siellä ei kaikki muutenkaan ole oikein9000 automaatilla kirjoitti:Voin koittaa huomenissa pellin alle kurkistaa ja kertoa sitten.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
No niin, tässä parit fotot:
http://aijaa.com/008399171140.jpg
http://aijaa.com/009809171141.jpg
http://aijaa.com/000869171142.jpg
Ekassa kuvassa näkyy mankkuvenalta lähtevät letkut, ylin R -letku ja siinä oleva T -haara. Toisen kuvan alaosassa näkyy sitten tältä kyseiseltä T -haaralta tuleva letku apukuskin umpion takana, jossa näkyy sinisenä se eka takaisku. Kuvan yläosassa näkyy toinen T -haara, josta lähtee letku eteen päin sekä haaran toinen pää, joka menee IMMun kyljessä olevaan möllikkään. Kyseisen T -haaran jälkeen näkyy toinen sininen takaisku, josta letku jatkaa matkaansa kaasuläppäkotelon kylkeen, joka näkyy kolmannessa kuvassa.
Toivottavasti saat kuvista ja teksteistä selvää
.
Kattelin noita antamiasi linkkejä, niin samalla laillahan ne letkut niissä menee, takaiskujen välissä on se T -haara, josta sinne möllikkään se letku menee. Tobbanan laittamassa kuvassa näyttäisi olevan T -haara "toisin päin", niin menee pää sekaisin
.
http://aijaa.com/008399171140.jpg
http://aijaa.com/009809171141.jpg
http://aijaa.com/000869171142.jpg
Ekassa kuvassa näkyy mankkuvenalta lähtevät letkut, ylin R -letku ja siinä oleva T -haara. Toisen kuvan alaosassa näkyy sitten tältä kyseiseltä T -haaralta tuleva letku apukuskin umpion takana, jossa näkyy sinisenä se eka takaisku. Kuvan yläosassa näkyy toinen T -haara, josta lähtee letku eteen päin sekä haaran toinen pää, joka menee IMMun kyljessä olevaan möllikkään. Kyseisen T -haaran jälkeen näkyy toinen sininen takaisku, josta letku jatkaa matkaansa kaasuläppäkotelon kylkeen, joka näkyy kolmannessa kuvassa.
Toivottavasti saat kuvista ja teksteistä selvää
Kattelin noita antamiasi linkkejä, niin samalla laillahan ne letkut niissä menee, takaiskujen välissä on se T -haara, josta sinne möllikkään se letku menee. Tobbanan laittamassa kuvassa näyttäisi olevan T -haara "toisin päin", niin menee pää sekaisin
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Kiitos, tuo selvensi asiaa taas huomattavasti!
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Noniin, vaihdettu on letkut ja samalla mankkuvena, joka osoittautui turhaksi vaihdoksi koska toimenpiteen jälkeen mikään ei muuttunut, kivakiva..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Olikos niin, että sulla toi kulutus puoli oli jo reilassa? Meinaan, ettei vaan olis lambda vika... Joskus muistan jostain lukeneeni, että rikkinäinen lambda nostaisi kulutusta... Etanolilla ajaessa vie toki paljen enemmän kuin bensalla, jonka olet varmasti huomioinut. Mutta jos bensalla aletaan mennä 15 -20 litran paikkeilla kylillä, niin kai siellä joku vika on...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Tuossa äsken laskeskelin tankkaus.comin tietoja ja kun ei kuitenkaan tule kaasujalka pohjassa ihan kokoajan ajettua niin tuntuu varsin kovalta kulutus. Toki iso auto, automaatti, kylmä, kaupunkiajoa, mutta silti.9000 automaatilla kirjoitti:Olikos niin, että sulla toi kulutus puoli oli jo reilassa? Meinaan, ettei vaan olis lambda vika... Joskus muistan jostain lukeneeni, että rikkinäinen lambda nostaisi kulutusta... Etanolilla ajaessa vie toki paljen enemmän kuin bensalla, jonka olet varmasti huomioinut. Mutta jos bensalla aletaan mennä 15 -20 litran paikkeilla kylillä, niin kai siellä joku vika on...
Keskikulutuksia vaikea laskea kun on niin paljon vajaatankillisia ollut ja vaihtelevasti RE85/98E, mutta rahamäärällisesti laskin että kulutus on 23,8e/100km viimeisen 2000km aikana. Etanolilla näyttäisi olevan aikalailla 18-22 l/100km keskikulutus...
Aamuisin kun käynnistää (jos siis lähtee ylipäänsä lähtee käyntiin tyhjän akun vuoksi) niin tupruttaa savua niin perkeleesti, mutta häviää kun moottori lämpenee.
Minkälaiset lambda arvojen tulisi olla? Tyhjäkäynnillä oli 2000-2500 ja muuten seilaa jossain 700-1400 välillä aika pitkälti.
Amul yleensä alussa 0 mutta jonkun ajan kuluttua nousee -> 200 -> 400 -> 800 kunnes taas jossain vaiheessa tippuu taas alaspäin.
Pitäisikö AFR lukema löytyä SID infosta? En löytänyt ainakaan sillä nimellä minkään moden alta.
En tiedä näyttääkö tuo halpis OBD-II mittari ihan oikein nuo co2-päästöt, mutta keskimääräisesti näyttäisi noin 650g/km. Sen pitäisi kai olla normibensalla jotain 320 ja etanolilla ilmeisesti paljon vähemmän. Toivottavasti mittarivirhe vaan..
Tulipa monta kysymystä
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Siellä on jossain imuvuoto tai lambda on rikki kun lambda ja amul tekee tuollaista. Lambdan pitäisi seilata nollan ympärillä (+/- 500) suurimman osan ajasta eikä mennä tuonne 2500 tienoille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uutta murhetta..
Lambda-anturi vaihdettiin tuossa kuukausi sitten, mutta niitähän taitaa olla kaksi? Etummainen taidettiin vaihtaa. Saako Tech2:lla tarkistettua että onko takimmainen tai miksei etummainenkin anturi rikki?jcarlson kirjoitti:Siellä on jossain imuvuoto tai lambda on rikki kun lambda ja amul tekee tuollaista. Lambdan pitäisi seilata nollan ympärillä (+/- 500) suurimman osan ajasta eikä mennä tuonne 2500 tienoille.
Äsken kun ajelin niin amul oli 400 ja ajaessa lambda -1000 +/- 200, ja kun hellitti kaasua niin nousi 1500-2000 lukemaan. Heti kun painoi kaasua niin tippui taas -1000 lukemaan.
Oli auto nosturilla tänään kun oli tarkoitus vaihtaa turbon letku joka oli ihan lötkö, mutta letkunkiristin oli letkun sillä puolella minne en päässyt mitenkään joten jäi homma siihen.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Luultavasti vika on letkuvuodossa/letkuvuodoissa. Systeemi varmasti tiiviiksi ennenkuin muita tutkimuksia tekee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uutta murhetta..
Ok, täytyy yrittää.. Iso kiitos taas!jcarlson kirjoitti:Luultavasti vika on letkuvuodossa/letkuvuodoissa. Systeemi varmasti tiiviiksi ennenkuin muita tutkimuksia tekee.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Jooh.. Tänään tuli vaihteeksi vikakoodia, P0116, eli "Engine coolant temperature sensor performance conditions".
Vaihdoin noin kuukausi sitten saman virhekoodin vuoksi jäähdytysnesteen lämpötila-anturin, onko tuolla muita antureita vielä vai onko myyty sekundaa?

Vaihdoin noin kuukausi sitten saman virhekoodin vuoksi jäähdytysnesteen lämpötila-anturin, onko tuolla muita antureita vielä vai onko myyty sekundaa?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Termostaatti on yleinen syypää tuohon, nouseeko lämmöt puoliväliin asti?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com