9-5 Aero Wagon koeajossa...
Re: Aerolle onnea!
No juu, joillekin aito Aero on melkein pyhä asia ja silläkin on pientä lisäarvoa9-5T kirjoitti:-00 Aerossa on 2.3t SE varusteluun verrattuna lisää 17" pyörät, nahat penkeissä, helmat/etuspoileri, sport ratti ja urheilualusta, näiden hinta muihin 4187€ eli koneen(+60hv) arvoksi jää 2389€(40€/hv).
Eipä tässä sen kummempaa raportoitavaa ole toistaiseksi. Aero tuntuu toimivan hyvin ja on se vaan mahtava matkantekoväline
Venakoppaa ei ole ehditty vielä avata, kun lähdettiin heti hakureissun jälkeisenä aamuna Ellivuoreen klubin kesäpäiville... ja nyt on palattu kotiin. Tosi hauska reissu oli ja paljon tuli Aero-juttua väännettyä... Hauska oli tavata myös Viron edustajamme Mart, joka touhusi klubikaupassa Rellun kaverina ihan tosissaan. Martin musta 900 Aero oli todella upea!
Jotain vapinaa tuntuu tosiaan 110-120kmh vauhdissa ja ainakin renkaiden tasapainotukset tsekataan Laakkosella kunhan päästään huoltoon (SID-näyttö piti tilata). Täytyy vähän kysellä voisiko sitä moottoria samalla tsekata ja ainakin tarkistaa mitkä modit tuon auton huohotinjärjestelmään on tehty, vai onko tehty mitään? Venakopan avauksen yhteydessä voi samalla tarkistaa onko kannen pultit kiinni...
Ajattelin tehdä samantien ainakin öljynvaihdon Forte-pesulla, öljyt on aika mustat (edellisestä öljynvaihdosta on vajaat 9K). Onkos kukaan testaillut eri öljyjä mitkä pysyy Aeron koneessa parhaiten? 9-3:ssa olen aina käyttänyt hyvällä menestyksellä Mobilin 0W-40:ä ja sitä meinasin tuohonkin kokeilla.
Edellinen omistaja kertoi, että autoon oli tehty keväällä joku ohjelmistopäivitys, kun auto oli stopannut ja viety hinurilla huoltoon. Ilmeisesti myös DI-kasetti oli vaihdettu samalla toisen tai kolmannen kerran...
Eski
Sillä minä vain ihmettelin, kun Trionic5 9-3:ssa pysyi kyllä öljyt melko kirkkaana 10K vaihtovälin jälkeenkin ja onhan siinäkin öljynjäähdytin. Minun 21 vuotiaassa 900 Aerossakin on kirkkaammat öljyt 7K vaihtovälin lopussa kuin tuossa Wagonissa nyt saman verran ajetuilla rasvoilla... Ei siitä Forte-pesusta varmaan haittaakaan olisi, kun on 20K öljynvaihtoväleillä tähän asti ajettu... Huomasin Ellivuoressa, että läppäkotelo on ihan öljyssä yltäpäältä.9-5T kirjoitti:Öljyt on yleensä mustia ja tulevat olemaan vaihdon
jalkeenkin jaahdyttimeen jaavan n. 1,4l takia. Ohjelmistopaivitys voi liittya lappatalon toleranssien lisaykseen.
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Su Heinä 17, 2005 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Aerolle onnea!
Tietääkö muuten kukaan mitä Saabin 220hv päivityspaketti maksaa 2.3 pikkuteehen? Laakkosen myyjäkään ei tiennyt... 2.0 pikkuteen päivittäminen 185hv versioon oli tarjouksessa 500 euroa asennettuna uuteen autoon, lisävarustehinnastossa näyttää olevan rapiat 1800e.9-5T kirjoitti: Ei taida n.2300€ riittaa muuttamaan 2.3t konetta Aeron vastaavaksi.
Aeroa ei tarvitse heti virittää, varsinkaan automaattiin en uskalla mitään Speedpartsin tms viribokseja laittaa. Ainakin jos haluaa, että moottoritakuu säilyy. Tietysti jos rahaa löytyy voi tehdä niin kuin haluaa, mutta oma budjetti ei enää kestäisi 4000 euron koneremonttia.
Eski
Re: Aerolle onnea!
Konalan Laakkosella ainakin on myynnissä 2.3t Vector Wagon, johon on asennettu 220 hv virityspaketti. Tiedä häntä sitten...9-5T kirjoitti:Käsittääkseni tuollaista ei ole olemassa.Eski kirjoitti:Tietääkö muuten kukaan mitä Saabin 220hv päivityspaketti maksaa 2.3 pikkuteehen?
Eski
Sitä minäkin ajattelin, että ahdin valskaa, mutta öljyt ovat pysyneet koneessa noin 1000 km reipasta maantieajoa mitä nyt on tuolla kolmessa päivässä ajettu... Eihän se tietysti haittaisi, jos saisi takuuseen heti uuden ahtimen9-5T kirjoitti:Autostani läppätalo öljyyntyi yltäpäältä keväällä, uusi ahdin ja pesu poisti ongelman.Eski kirjoitti:Huomasin Ellivuoressa, että läppäkotelo on ihan öljyssä yltäpäältä.
Eski
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Su Heinä 17, 2005 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oman satkun ahtimen öljyn falskaus näkyi vain ahtimen ulkopuolen kevyenä öljyhuntuna. Myös ahto putkissa oli ehkä aavistuksen liian paljön öljyä. Ei pölläytellyt eikä todellakaan syönyt öljyä, vaikka jälkikäteen todeten laakerit ja stefat oli aika lopussa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kas vain, minä kun olen ollut siinä uskossa, että Mitsuissa on vähemmän vikoja kuin Garreteissa... Laakkosen huoltoon pitäisi päästä lähipäivinä niitä pikkuvikoja takuukorjaamaan, joten saavat samalla tutkia ahtimen.9-5T kirjoitti:Taitaa olla joku virifirman paketti tai 2.3T:n 220hv ohjelma mutta EAC ei tunne kuin 2.0 t:n viritystä. Ahtimia on mennyt useita eikä sitä ole öljytikusta huomannut, suosittelen pikaista vaihtoa sillä karstoja et ajamalla saa pois.
Eski
Näyttäisi olevan ainakin sveitsiäisellä ystävällämme Hirschillä juuri tuon tehoinen paketti. Ja eikös Hirsch ole Saabin hovivirittäjä ?9-5T kirjoitti:Taitaa olla joku virifirman paketti tai 2.3T:n 220hv ohjelma mutta EAC ei tunne kuin 2.0 t:n viritystä.
http://www.hirsch-performance.ch/motor_e.htm
Saksassa näyttäisi olevan hintana 1276 sis ALV, Hollannissa 1420 sis ALV. Olisi kyllä hauskaa tietää, onko kukaan ostanut tälläista Suomesta ja mihin hintaan ja olisiko tämä viritys kenties ns. hovikelpoinen eli katsastajan hyväksymä. Listalta löytyy ainankin, että softa olisi TÜV-hyväksytty.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Juu se täytyy olla sitten tuo Hirssin paketti siinä Vector Wagonissa. Hämäsi vain tuo teholukema, kun Saabin omassa 2.3T:ssa on samat lukemat. Myyjä sanoi, että siinä on kallis virityspaketti. En katsonut autoa tarkemmin, mutta jos joku paikkakuntalainen käy Konalassa, niin katsokaapa rekisteriotteesta mitä on merkitty auton tehoksi... Jos rahaa olisi ollut, siinä olisi ollut meidän auto. Steel gray värinen 2002 rekisteröity, 2003 mallinen, noin 80k mittarissa, sentronic-automaatti ja 220hv Hirsch-paketti. Nam!
Eski
Eski
Kuuntelin tuossa äsken ajellessani, että ahdin viheltää vähän, kun antaa hanaa... Kuuluuko Mitsusta yleensä vihellystä auton sisälle? 9-3:n Garretista ei ainakaan kuulunut yhtään mitään... Toivottavasti tilattu SID-näyttö tulee pian, jotta pääsen huoltoon tutkimaan tuota. Toivottavasti paikallisesta merkkihuollosta löytyy joku mekaanikko, joka on edes joskus nähnyt tuollaisen koneen Meinaan on miehet vähän vaihtuneet siinä putkassa viime aikoina...9-5T kirjoitti:Tarkoitin ettei minun autojeni ahtimien hajoaminen ole nakynyt oljytikusta.
Eski