Mutta pitää kai vähän kommentoida alkuperäistä aihettakin..
Mitähän järkeä tuollaisen typeR:n hankinnassa oikein on? Siinähän on vain laiskan moottoripyörän suorituskyky yhdistettynä epämukavaan henkilöautoon. Kun typeR:nkin ainoa tarkoitus on kuitenkin vain kulkea kovaa.. Silläkin rahalla saa sellaisen prätkän joka lähtee osaavissa käsissä 0-100km/h yhtä kovaa kuin Räikkösen mäklareni. Kaupan päälle saa vielä jännittää että pysyykö pystyssä.. Ja mikä parasta.. sillä pyörällä pullistellessaan tappaa korkeintaan itsensä eikä ollenkaan muita tiellä liikkujia
Aero vs typer
Allekirjoittanut kävi tuota TO4:n härpötintä kokeileen Kyyyyllläää sanoisin että lähtee... Enkä edes kiusannut sitä, ihan vaan kevyesti kokeilin ja yllättävän hyvin vastasi kaasuun jo pikku kiekoilta. Ei ollut juurikaan sellaista ikävää lagi kohtaa vaan väänsi ihan ajettavilta kiekoilta lähtien. Mutta kyllä väkisinkin nappas naamaa hymyyn kun kakkosella kiihdytti ja nappas kolmosta ja samantien piti himmata ettei karkaa laittomuuksiin (lähellä oli ). Tuo laatikko hieman häiritsi kun ei ihan osannut sitä käpistellä tuosta pienestä viasta johtuen. Mutta kyllä siellä jonkimoinen joukkio heposia majailee.to4 kirjoitti:Kyllä tuo vetää satasen vauhdissa jo ihan kivasti, 80kmh on se pahin alue. Kakkonen on liian lyhyt ja kolmosella ahdin vasta heräilee. Tuolla puhaltimella on edellisen omistajan toimesta penkitetty 1.4bar paineilla yli 400hv samantyyppisestä koneesta, samoilla paineilla on tullu itekkin ajeltua. Pakopesä on Proturbon tekemä Garretin kopio, kaiverrettuna siivelle sopivaksi.
Pitää joku kerta mittailla noita kiihtyvyyksiä, kun pääsee suljetulle alueelle
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Typer oli tuolla nopeuskisassakin -> http://www.paalupaikka.com Ainakin huiput jäi hieman alle tuon mun saaputtimen
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Sopivasti tuli se tutka-auto vastaan, kun olit himmannut vauhdin alle sataseen .V-M kirjoitti: Ei ollut juurikaan sellaista ikävää lagi kohtaa vaan väänsi ihan ajettavilta kiekoilta lähtien. Mutta kyllä väkisinkin nappas naamaa hymyyn kun kakkosella kiihdytti ja nappas kolmosta ja samantien piti himmata ettei karkaa laittomuuksiin (lähellä oli ). Tuo laatikko hieman häiritsi kun ei ihan osannut sitä käpistellä tuosta pienestä viasta johtuen. Mutta kyllä siellä jonkimoinen joukkio heposia majailee.
V-M
Pitää nyt itsekkin sanoa jotain aiheesta..kovasti nuo TypeRät menee radalla osaavissa käsissä. Motoparkissa ohittaminen oli melko mahdotonta, "Maitoauto" taipuu mutkaan hiukan eri malliin kuin tonttu. Sen minkä suoralla tavoittaa, menettää kaarteessa.
Corvette C5
Typerän koeajon jälkeen ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, miksi niitä ostetaan. Helvetin hyvä vehje ja radalla oikea kettu. Tuosta hintaluokasta on vaikea löytää mitään nopeampaa uutena. Prätkät erikseen, eikai kukaan tosissaan pärriä ja autoja rupea vertailemaan, kun ollaan ostosta tekemässä?Saappi Kuski kirjoitti:Mutta pitää kai vähän kommentoida alkuperäistä aihettakin..
Mitähän järkeä tuollaisen typeR:n hankinnassa oikein on? Siinähän on vain laiskan moottoripyörän suorituskyky yhdistettynä epämukavaan henkilöautoon. Kun typeR:nkin ainoa tarkoitus on kuitenkin vain kulkea kovaa.. Silläkin rahalla saa sellaisen prätkän joka lähtee osaavissa käsissä 0-100km/h yhtä kovaa kuin Räikkösen mäklareni. Kaupan päälle saa vielä jännittää että pysyykö pystyssä.. Ja mikä parasta.. sillä pyörällä pullistellessaan tappaa korkeintaan itsensä eikä ollenkaan muita tiellä liikkujia
STCF #3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kaverini myös omistaa (tai ainakin omisti vielä puolisen vuotta sitten) Typerän Civicin. Painotti nimenomaan sitä, että esim. ajo-ominaisuuksissa pieksi ST-Fordit, 206 GTI Peugeotin yms Typerän kanssa samassa luokassa olevat pirssit. Kys. frendi tykkää myös käydä radalla, ja kuten Speedou sanoi, toi on melko ässä menemään moottoriradoilla. Itse kyllä ymmärrän kaverin valinnan, mutta omiin tarkoituksiini en moista kierroskoneeella varustettua pienehköä keskiluokan autoa hommaisi (paljon maantieajoa, radalla ehkä kerran kahdessa vuodessa).Speedou kirjoitti: Typerän koeajon jälkeen ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, miksi niitä ostetaan. Helvetin hyvä vehje ja radalla oikea kettu.
Ja siitä tuunaamisesta. Omaan Saappaaseen saa 50 lisähevosta vaihtamalla kaksi lastua, hinta n. 200-300€. Typerään +50hv vaatii melkoisen määrän enemmän roinaa ja rahaa...Ja ilman turboa on 300 hv:sta turha haaveilla Typerällä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ihmettelin, joskaan en tekstimuodossaMusti kirjoitti:Kukaan ei ihmetellyt, että alkuperäisessä jutussa puhuin vain autobaana-ajamisesta. Käytiin me alpeillakin, ja se ei ole mairittelevaa Aerolle . Siis tassä parivertailussa. Kyllä typer kääntyy neulansilmiin hieman eri tavalla.
Omissa kokeiluissani kaverin autolla olen todennust että multa loppuu kantti ennenkuin typer:n alustan ominaisuudet. Kyllähän sitä kuka tahansa ajaa lujaa suoraan.
Ymmärrän täysin miksi kaverini mainitun kulkineen hommasi kauppakassikseen. Sopisihan se mullekin, mutta mulla on tuo cabriolet .
Musti
Alppeja kun on tullut itsekin koluttua niin oletan myöskin typer(än) sopivan mutkateille 9-5:ttä paremmin, farkkuaerossa kun on massaakin 1700kg niin ei siltä voi odottaakaan mitään ralliauton ominaisuuksia.
Kreikassa aikanaan leikin Fiat Pandalla söheröteillä, ei olisi moni perheauto pysynyt perässä, se kääntyi mutkiin uskomattoman hienosti lyhyen akselivälinsä ja suhteellisen suuren raidevälinsä ansiosta Tiukoissa, yli 90 asteen kurveissa se nosti toisen takapyöränsä ilmaan, kylläkin täysin hillitysti ja niin että sen tunsi ja pystyi siihen reagoimaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98