9-5 aero aut. farmari TM koeajossa
En nyt tähän hätään kuvaa viitsinyt käydä näppäämässä, mutta ihmetyttää tuo penkkien nahkojen lörpähtäminen. Oman auton mittarissa on melkein 163 tkm ja nahkaiset penkit ovat silti ihan siloiset (oma elopaino n. 100 kg).
Nythän on muistettava se, että jokainen nahkapala ei suinkaan ole samanlainen, nahan alkuperäinen kantaja on elänyt yksilöllisen elämän.
Nythän on muistettava se, että jokainen nahkapala ei suinkaan ole samanlainen, nahan alkuperäinen kantaja on elänyt yksilöllisen elämän.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Laskin muuten mitä maksaa 9-5 Vector, jossa olisi mahdollisimman samaa vastaavat varusteet kuin Aerossa (alusta sarjat yms). Tällöin hintaero Aeron ja Vectorin välillä on olematon. Aeron eduksi jää hieman enemmän viritetty kone (2.3T Vectorin voi chippata ja pysytään burjettiraamissa), jarrut ja autoon sisäään astuttaessa listamerkinnät Aero jäävät silti uupumaan. Näin laskettuna voisi todeta että Saab 9-5 on 38 000€ auto, johon saa 30 000€ lisävarusteita, joiden kate on kohdaallaan.Eski kirjoitti:Kannattaa toki muistaa, että 60.000 euron Aero on oikeasti noin 40000 euron auto. Ruotsissa Aero maksaa 384.000 kr = 41.000 euroa. Hyvä Suomi!
Eski


Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
95:nen on omankin sydämen vienyt, mutta on noissa saksalaisissakin jotain. Perheessä oli ennen 95 Aero ja muistan mutsin sanoneen "kuinka tota voi vaihtaa mihinkään, kun ei voi olla parempaa" ja nyt kun on Audi pihassa niin mielipide on "olihan se 95:nen sitten kuitenkin eriluokan auto kuin tämä" (ja tarkoittaa huonompaa).
Niin ne mielipiteet muuttuu, mutta Saabeissa on sitä jotain, mitä en ole itse Audista löytänyt. Vaikka se ihan oikeasti on minusta parempi auto, niin silti... (jos nyt unohdetaan hinnat).
Niin ne mielipiteet muuttuu, mutta Saabeissa on sitä jotain, mitä en ole itse Audista löytänyt. Vaikka se ihan oikeasti on minusta parempi auto, niin silti... (jos nyt unohdetaan hinnat).
STCF #3
Jep, eli silmät auki myös vieraisiin merkkeihin 
Eipä aerossa ole mitään niin maailmaamullistavaa että sellaisen uutena ostaisin, käytettynä kun hintanoteeraus kun valitettavasti menee noiden perusmallien mukaan
Ihan sama auto kuin perusversiokin, pieniä kosmeettisia muutoksia, nimellisesti jäykempi alusta, eri turbo ja eri softa.

Eipä aerossa ole mitään niin maailmaamullistavaa että sellaisen uutena ostaisin, käytettynä kun hintanoteeraus kun valitettavasti menee noiden perusmallien mukaan

Ihan sama auto kuin perusversiokin, pieniä kosmeettisia muutoksia, nimellisesti jäykempi alusta, eri turbo ja eri softa.
Tuli katsottua tuo hinta väärin, ei se Aero ihan noin kallis ollutkaan Ruotsissa...Eski kirjoitti:Kannattaa toki muistaa, että 60.000 euron Aero on oikeasti noin 40000 euron auto. Ruotsissa Aero maksaa 384.000 kr = 41.000 euroa. Hyvä Suomi!
Eski
Saab 9-5 Wagonin listahinnat Ruotsissa (Suomen hinta suluissa):
Linear 264.000kr = 28.000 eur (40Keur)
Vector 289.000kr = 31.000 eur (43Keur)
Aero 348.000kr = 37.000 eur (55Keur)
Sedan on Ruotsissa aina 10.000 kr halvempi kuin Wagon.




Eski
Jos nyt uusi 9-5 pitäisi välttämättä ostaa, niin 2.3T Vectorin listahinta on 50Ke ja siihen Vector active (madallettu urheilullinen alusta yms) ja Pilot -paketit, niin hintaeroksi Aeroon Pilot-paketilla jäisi noin 3.500 euroa...
Vaikka homma ei olisi rahasta kiinni, silti saattaisi tulla mieleen, että että pari vuotta vanhan, vähän ajetun Aeron saisi alle 40 kiloeurolla, jolloin "säästyneillä" rahoilla siihen voisi tilata 305hv Hirsch-paketin
Eski
Vaikka homma ei olisi rahasta kiinni, silti saattaisi tulla mieleen, että että pari vuotta vanhan, vähän ajetun Aeron saisi alle 40 kiloeurolla, jolloin "säästyneillä" rahoilla siihen voisi tilata 305hv Hirsch-paketin

Eski
Itseasiassa olen samaa miettinyt. 2-3 vuotias suh. vähän ajattu Aero, josta kalliit kilometrit on ajettu pois. Siihen voi "säästyneellä" rahalla laittaa jotain kivaa lisäksi.Eski kirjoitti:Jos nyt uusi 9-5 pitäisi välttämättä ostaa, niin 2.3T Vectorin listahinta on 50Ke ja siihen Vector active (madallettu urheilullinen alusta yms) ja Pilot -paketit, niin hintaeroksi Aeroon Pilot-paketilla jäisi noin 3.500 euroa...
Vaikka homma ei olisi rahasta kiinni, silti saattaisi tulla mieleen, että että pari vuotta vanhan, vähän ajetun Aeron saisi alle 40 kiloeurolla, jolloin "säästyneillä" rahoilla siihen voisi tilata 305hv Hirsch-paketin![]()
Eski
Viimeksi kun vaihdoin auton (Aero) niin mietin että samalla rahalla olisi saanut uuden 9-3:sen.(ei nyt samoilla varusteilla) Nyt käytössä on 03:nen Aero. Jos katsotaan 2 vuotta eteenpäin, niin Aeron suhteellinen hinnanalennus pitäisi olla pienempi kuin uuden 9-3:sen. Nähtäväksi jää kummastako saisi vaihdossa paremmin. 2v vanha 9-3 vai 5 v vanha 9-5 Aero Wagon. Ainakin jos tällä hetkellä tekee vertailua niin homma menee Aeron eduksi. Sen lisäksi myynnistä löytyy 9-3 SS:sia ziljoona, tosin kun 9-5 Aeroja muutama hassu.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Auton arvo putoaa noin 10% vuodessa ensimmäiset 5 vuotta (normaalilla 20-30K/vuosi ajomäärällä). Eli 30K uusi auto olisi 2 vuotiaana 24Keur ja 50K auto 5 vuotiaana 25Keur (pitää paikkansa AeroWagonissa). Eli eipä siinä isoja eroja ole, vanhempaan käytettyyn autoon joutuu yleensä tekemään jotain remonttia, mutta uudessa on pari vuotta takuuta.
Pari vuotta vanhan 9-5 Aeron hinnalla saa uuden "pappamallin". Itse ostaisin uuden vain, jos voittaisin lotossa miljoonan tai joku lahjoittaisi rahat sillä ehdolla, että niitä ei saisi käyttää muuhun kuin uuden auton ostoon
Eski
Pari vuotta vanhan 9-5 Aeron hinnalla saa uuden "pappamallin". Itse ostaisin uuden vain, jos voittaisin lotossa miljoonan tai joku lahjoittaisi rahat sillä ehdolla, että niitä ei saisi käyttää muuhun kuin uuden auton ostoon

Eski
Sen takiahan Aero-malli onkin olemassa, ettei tartteis ostaa ensin Vectoria ja sitten tilata siihen älytöntä määrää lisävarusteitaeklunto1 kirjoitti:Laskin muuten mitä maksaa 9-5 Vector, jossa olisi mahdollisimman samaa vastaavat varusteet kuin Aerossa (alusta sarjat yms). Tällöin hintaero Aeron ja Vectorin välillä on olematon. Aeron eduksi jää hieman enemmän viritetty kone (2.3T Vectorin voi chippata ja pysytään burjettiraamissa), jarrut ja autoon sisäään astuttaessa listamerkinnät Aero jäävät silti uupumaan. Näin laskettuna voisi todeta että Saab 9-5 on 38 000€ auto, johon saa 30 000€ lisävarusteita, joiden kate on kohdaallaan.Silti 9-5 Aero on hek. koht. paras auto minkä olen omistanut ja hintakin on linjassa siihen mitä rahalla saa, vaikka kuskin penkin nahka olisikin kurtussa

Kävinpä itsekin tänään koeajamassa uuden 9-5 AeroWagon automaatin ja täytyy sanoa, että kyllä nyt poskia kuumottaa ja olisi pitänyt laittaa ilmastointiteippiä pään ympärille
Ihan mieletön ero kulkupuolessa tuohon omaan M2000:n, ei voi muuta sanoa
No onhan siinä virallisesti 30hv enemmän tehoakin
Kulki kyllä niin pelottavan herkästi, että aina kun vilkaisi nopeusmittaria, oltiin aika reippaasti ylinopeuden puolella... Aero oli myös yllättävän hiljainen, melkein liiankin hiljainen, pakoäänet saisivat vähän kuuluakin kovemmassa kiihdytyksessä. Oikeastaan ainoa miinus oli uusi mittaristo ja muovisomisteinen ratti ei oikein "istunut" käteen.
Eski

Ihan mieletön ero kulkupuolessa tuohon omaan M2000:n, ei voi muuta sanoa


Kulki kyllä niin pelottavan herkästi, että aina kun vilkaisi nopeusmittaria, oltiin aika reippaasti ylinopeuden puolella... Aero oli myös yllättävän hiljainen, melkein liiankin hiljainen, pakoäänet saisivat vähän kuuluakin kovemmassa kiihdytyksessä. Oikeastaan ainoa miinus oli uusi mittaristo ja muovisomisteinen ratti ei oikein "istunut" käteen.
Eski
Ovatko myös "ymmärtäneet" laittaa tuohon virranjakajan vai mikä ihmeen mokkula tuossa sen paikalla on?Eski kirjoitti:Tässä vielä pari kuvaa koeajetusta autosta:
Näytti siltä, että venttilikopan kansi on nyt älytty oikein maalata hopean väriseksi, kun ainakin vielä M2005:ssa oli ihan "paljasta" alumiinia, joka hapettuu ihan rupisen näköiseksi heti.
Eski
