Garretista Mitsuun!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Teräspunos letkut 3kpl makso lahden Hi-flexillä 30€.
Ja on paljon helpompi asentaa turbo takas letkujen kanssa. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
siffonen
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 13:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja siffonen »

missähän on vika kun saabissa ei ole välillä kaikkia tehoja? Ahtopainemittari näyttää n. 0,7 bar ja autossa on bsr steg 3, luultavasti paineiden pitäsi olla suuremmat. turbo on varmaankin finaalissa, kun pölläyttelee välillä. Teho ero on välillä huomattava verrattuna miten se lähtee parhaimmillaan. Voiko turbo olla silleen hajalla että se ei vain ahda aina niinkuin pitäs?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Eli kertoisitteko vielä hitaammallekin yksilölle, mitä tarvitaan Garrett-->Mitsu konversion tekemiseksi :D Auto kun ei saisi seisoa enää aamulla hallissa, jossa silloin on oikeitakin töitä, niin kaikki pitäisi olla valmiina jo illalla, jolloin esim Hi-Flex ei ole enään auki :?


Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa :)
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

2.3i-16 kirjoitti:Eli kertoisitteko vielä hitaammallekin yksilölle, mitä tarvitaan Garrett-->Mitsu konversion tekemiseksi :D Auto kun ei saisi seisoa enää aamulla hallissa, jossa silloin on oikeitakin töitä, niin kaikki pitäisi olla valmiina jo illalla, jolloin esim Hi-Flex ei ole enään auki :?


Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa :)
Aika kireä aikataulu. Hitto kun en enää muista kumminpäin se oli, olikohan niin että öljyputket sopi suoraan ja vesiputkia piti modifioida (vai toisinpäin).
Teetin yhden putken joustavasta matskusta. Yksi banjoliitos oli ainakin erikokoinen mutta sen saa pitäväksi vähän isommilla kupariprikoilla.
Kuvia olisi mutta ovat kätsysti hajonneella kovalevyllä.
Helpoiten homma menee tietty jos ostat Aeron öljy/vesiputket samalla niin ei tarvitse ranettaa.

Ei se ihan heittämällä mene kuitenkaan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

ng900aero kirjoitti:Eli kertoisitteko vielä hitaammallekin yksilölle, mitä tarvitaan Garrett-->Mitsu konversion tekemiseksi :D Auto kun ei saisi seisoa enää aamulla hallissa, jossa silloin on oikeitakin töitä, niin kaikki pitäisi olla valmiina jo illalla, jolloin esim Hi-Flex ei ole enään auki :?


Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa :)
Se voi olla, että kiinnostusta löytyy. PCS:stä itse ajattelin hankkia valmiin letkusatsin, mutta jos jollakulla on tarkat ohjeet, joiden kanssa tyhmempikin osaa ostaa Hiflexistä oikeat osat, niin sekin olisi jees.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Noniin, eli uusi TD04 on nyt sitten matkahuollolla tulossa, ja kysynkin, mitä "rekvisiittaa" tarvitsen sen vaihtamiseksi vanhan GT17:n tilalle 2002-malliseen 9-5:een, jotta mahdollisimman paljon osista olisi valmiina.

Tässä EPC:n kuva:
[img=http://img232.imageshack.us/img232/710/ ... lw0.th.jpg]



Kerrataanpa vielä, mitkä ne noista putkista nyt ovat kun menevät vaihtoon?

Entä mitä banjoja tarvitaan? Ilmeisesti Vesiputkiin tulee sitten erilaiset turbon puolelle eli nuo M12?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Molemmat vesiputket(kuvasta 18,19). Öljyputket ovat samat tai ainakin vm-00 sopi keskenään.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Frostgrey kirjoitti:Molemmat vesiputket(kuvasta 18,19). Öljyputket ovat samat tai ainakin vm-00 sopi keskenään.
Muistatko oliko öljyputken banjo myös sama?

Eli käytännössä en sitten tarvitse kuin nuo vesiputket sekä banjoruuvit niihin turbon puolelle (ja tiivisteet tietty)? Muuten taitaa mennä heittämällä. Ahdasta kyllä taitaa olla ihan riittämiin :D
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Muistaakseni öljyputket sopivat ilman muutoksia, ja vesiputketkin sai helposti tehtyä itse, kun vaihtoi banjot(juotin hopealla) ja hieman väänteli putkia.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Mä tilasin sen GT17->TD04 letkusatsin PCS:ltä ja hain tiivisteet Länsiautosta. Muistaakseni siinä paketissa tuli 3 putkea ja 2 banjoa ja sitten tietty noi pikkusälät. Voin perjantaina kattoa ja kuvata paketin sisällön, jos kiinnostaa...Ja sitten oli vielä turbon pinnapultit, joita ei ainakaan mun turbon mukana tullut.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

SammyWagon kirjoitti:Nuissa Garreteissa on kuulemma joku ns. tyyppivika mikä pitäs olla poistettu tuossa korjatussa versiossa :wink:
Miksikäs turbo huollot sanoo, että vika on saabin voitelusysteemissä, eikä ahtimessa?

Oma gt17 rupes haraan vastaan kun 245tkm mittarissa. Kaveri pisti sen palasiksi ja todettiin, että kaikki palikat oli kuin uusia. Pakopuolen akselin ympärillä oli karstaa mikä aiheutti ahdistuksen pyörimisessä. Laakerit oli hyvät ja akseli ei ollut vaihtanut väriä. Pakopesä oli 1cm halki, mutta ei läpi. Kompurapuoli ehjä. Huollossa siihen tuli uudet laakerit, tasapainotus ja toteamus, että tällä ajaa vielä toisen mokoman. Suosittelen sen garretin toteamista korjauskelvottomaksi, ennen kuin ostaa uutta esim. mitsua tilalle, paitsi jos haluaa sen välttämättä tai maksaa.
Itse säästin tällä tempulla uuden ahtimen hinnan seuraavaksi hajoavaan palikkaa, eli vaikka läppäkoteloon :wink:
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omasta garretista tuli ainakin lähinnä öljypoltin, eli öljyä kului ja sinistä savua pussautteli. Uuden Mitsun sain 600€:lla tilalle joten en pitänyt vanhan korjaamista järkevänä, kun tuskin sekään ilmaista olisi ollut :roll:
Miksikäs turbo huollot sanoo, että vika on saabin voitelusysteemissä, eikä ahtimessa?
Miksei noita Mitsuja ole sitten mennyt suhteessa läheskään niin paljon tai en ole ainakaan kuullut. Voihan "vikaa" olla voitelusysteemissäkin mutta tuo Mitsu ei välttämättä ole sille niin nirso kuin Garretti.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Tiedä häntä :roll:
Korjaus oli melkein ilmainen.
Josko ahtimien valmistusmäärällä jotain vaikutusta asiaan. Ei ne garretit Vitossakaan kuulemma pauku. Olis kiva tietää kuinka monessa eri autossa on gt17.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Listahintahan on sen 350 jos suostuu garretin huoltamaan. Oma hinta oli jotakin muuta.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Sabaman kirjoitti:Listahintahan on sen 350 jos suostuu garretin huoltamaan. Oma hinta oli jotakin muuta.

Ja tehdasuusi mitsu irtosi minulle 420 € hintaan.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin