Ei kyllä paha jos osat OEM-osia..reioreioDTVJ9q6q kirjoitti:Iskarit, puslat ja työ 680e. Ja takaisintulomatkalla takalaatikko täynnä halpaa alkoholia niin siinähän se suurin säästö tuli.
NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Oliko pelkkien puslien hinta mikä? Itsellä tiedossa viron reissu keväällä ja hieman mielessä käyttää autoa tuolla.
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Tuo 680e ei kyllä ole paha hinta tuosta kaikesta. Täällä oli marmorilla pelkkä työ 6:lle puslalle 380e , kun edelliseen femmaan vaihdatin.
Nykyiseen tuli puslat maanantaina PCS:ltä hintaan 167e(4 poikittaisiin + Powerflexit pitkittäisiin). Jospa illalla alkais askarteleen.
Nykyiseen tuli puslat maanantaina PCS:ltä hintaan 167e(4 poikittaisiin + Powerflexit pitkittäisiin). Jospa illalla alkais askarteleen.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Löytyisikö joltain puslatyökalua lainaan/vuokralle Keski-Uudeltamaalta?
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Vastaava setti Skruvat:sta noin 113€ .white9-5 kirjoitti:Tuo 680e ei kyllä ole paha hinta tuosta kaikesta. Täällä oli marmorilla pelkkä työ 6:lle puslalle 380e , kun edelliseen femmaan vaihdatin.
Nykyiseen tuli puslat maanantaina PCS:ltä hintaan 167e(4 poikittaisiin + Powerflexit pitkittäisiin). Jospa illalla alkais askarteleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Kannattaa myös miettiä esim. poikkitaisten tukivarsien ulompien (4kpl) puslien (nivelten) kestoikää ostovaiheessa. Skruvatvatilta saa 10.65€/kpl (mikä on laatu?), Lemförderit 26,58€/kpl (tunnetusti laadukas). Kalliinpiakin löytyy, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta mikä kestää pitkään. Tutkin omasta (-06) vaihtamani alkuperäisten puslien sisäkalut, kaikki ruosteessa vaikka kumit olivat ehjät. Kaverilla on varastossa läjä merkittömiä puslia, niitä saa kuulemma vaihtaa alle parin vuoden välein. Itsellä on takana ylimmäiset Moogin tekemät ja alemmat jotkin Vectran HD-puslat. 4 vuosi alkamassa...
Ennen kesää vaihdan kokeeksi pitkittäisiin taakse Powerflexien tilalle venäjältä (ebay) ostetut alkuperäisen näköiset puslat, joissa on kumin tilalla keltainen uretaani.
Ennen kesää vaihdan kokeeksi pitkittäisiin taakse Powerflexien tilalle venäjältä (ebay) ostetut alkuperäisen näköiset puslat, joissa on kumin tilalla keltainen uretaani.
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Taisi olla pro parts sweden paketeissa. Miepä kerron tässä topickissa sit kun nuo porsii. Entiset puslat oli niinikään ruosteessa sisältä, vaikka eivät vielä mitkään väljät. Kumit olivat ehjät. Eli voitelu ei tekisi pahaa niille jossain vaiheessa?
Ps. Oli muuten dramaattinen parannus ajettavuudessa nuilla eväillä.
Ps. Oli muuten dramaattinen parannus ajettavuudessa nuilla eväillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Viimeks ostin jotkin ~30€ 4kpl puslat(joku topran?) ja kesti ~2v. Nyt ostin 80€ 4kpl delphi merkkisiä ja toivon että kestää pitempään. Vaihto onnistu kyl puolta nopeammin ku oli jo harjotusta alla.Kannattaa myös miettiä esim. poikkitaisten tukivarsien ulompien (4kpl) puslien (nivelten) kestoikää ostovaiheessa. Skruvatvatilta saa 10.65€/kpl (mikä on laatu?), Lemförderit 26,58€/kpl (tunnetusti laadukas). Kalliinpiakin löytyy, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta mikä kestää pitkään
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Saa olla tarkkana myös kun ostaa noita puslia en nyt tähän hätään muista varaosanumeroita mutta esim. Lemfördejä siis tarvike versioita löytyy Saappiin.
Mutta monessa paikkaa saa / myydään Ooppelin puslia ...
Näistäkin on kirjoitettu ja varsinkin harakiri osien kestävyydestä kilometri kaupalla ...
Mutta monessa paikkaa saa / myydään Ooppelin puslia ...
Näistäkin on kirjoitettu ja varsinkin harakiri osien kestävyydestä kilometri kaupalla ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Hei HALOO, sinne suojakumin alle voi laittaa vaseliinia ihan itekkin...mitä luulette, ruostuisko se sitten enemmän vai vähemmän
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Jep, Aerossakin oli puslat sisältä ihan ruosteessa.
Ostin apteekista millisen neulan ja siihen sopivan ruiskun, tuolla truuttasin vaseliinia uusien Motonetin tarvikepuslien sisään ennen asennusta.
Katsotaan venyykö käyttöikä alkuperäisten tasolle
Ostin apteekista millisen neulan ja siihen sopivan ruiskun, tuolla truuttasin vaseliinia uusien Motonetin tarvikepuslien sisään ennen asennusta.
Katsotaan venyykö käyttöikä alkuperäisten tasolle
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Hej "Termos" tätä samaa metodia käytti saab verstaat ollessaan vielä pystyssä, ja varmaan silloiset asentajat jotka ovat duunissa vielä tänäänkin tekevät tämän saman tempun.
Mutta sen aikaisen saabin verstailla käytettiin samaa metodia esim. käsijarru vaijerin kumisuojuksiin, plus muihin voitelukohteisiin, johon sitä tarvittiin.
Mutta sen aikaisen saabin verstailla käytettiin samaa metodia esim. käsijarru vaijerin kumisuojuksiin, plus muihin voitelukohteisiin, johon sitä tarvittiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Pitänee ottaa huolto-ohjelmaan tuo puslien rasvaus. Ei se mikään temppu ole ottaa pultti pois, kääntää pusla pois tukivarren välistä ja sen jälkeen voi jo suojakumin irroittaa nivelen rasvausta varten.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Hei!
Pari kysymystä: mikä on puslaa työntävän sylinterin halkaisija valmiissa työkalussa ja lähteekö pusla pois kumpaankin suuntaan?
Kyseessä siis poikittaistukivarsien yläpuslat, numero 4 aikaisemmassa ketjun kuvassa.
Pari kysymystä: mikä on puslaa työntävän sylinterin halkaisija valmiissa työkalussa ja lähteekö pusla pois kumpaankin suuntaan?
Kyseessä siis poikittaistukivarsien yläpuslat, numero 4 aikaisemmassa ketjun kuvassa.
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Puslatyökalun mitat on tämän ketjun toisessa viestissä, mutta linkin kuvassa taitaa olla jotain häikkää. Tässä sama kuva uudestaan:
Aika tarkkaa on sekä hylsyn ulko- ja sisähalkaisijan että pituuden kanssa. Ja ulosvedossa apuholkki oltava eri pituinen kuin sisäänpainossa. Alempi mahtuu liikkumaan vain yhteen suuntaan.
Aika tarkkaa on sekä hylsyn ulko- ja sisähalkaisijan että pituuden kanssa. Ja ulosvedossa apuholkki oltava eri pituinen kuin sisäänpainossa. Alempi mahtuu liikkumaan vain yhteen suuntaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00