Uutta murhetta..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kysäise merkkiliikkeestä tai sitten vaikka autovahinkokeskukselta tai muulta purkaamolta...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

9000 automaatilla kirjoitti:Kysäise merkkiliikkeestä tai sitten vaikka autovahinkokeskukselta tai muulta purkaamolta...
Uskaltaako tuolla ajaa tuollaisena? En tiedä onko jarrunesteessä mitään paineeseen liittyvää, ja nyt sitä ei ole. Uuden korkin hommaan asap.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Tänään voisi käydä taas Nesteen TI-hallissa ihmettelemässä kun vaihtaa jarrunesteen.
Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri. En vaan millään löydä imuvuotoa, vaikka sellainen jossain melko varmasti on
Amul normiajossa 0-200 mutta samantien kun kerran antaa vähän enemmmän kaasua niin nousee 800-1000.. Paineistus olisi varmaan hyvä idea,mutta ei ole sellaisia laitteita. Turbon letkut voisi tarkista, mitäpä muuta?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja Pola »

tuo paineistus onnistuu vaikka vaimon kanssa ilman mitään laitteita. Toinen puhaltaa kun viimistä päivää siihen immulle tulevaan kumiseen imustördäriin ja toinen kuuntelee mistä pihisee.
#3272
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

edix kirjoitti:Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri.
Mun korvaan tää kuulostaa vieläkin siltä EVAP systeemin vialta... Tai mitäs näissä oli peruspaineet, taidetaan olla vähän yli, vai :roll: ? Voikos vika olla magneettiventtiilissä? Uusiminen ei kaiketi maksa ihan maltaita eikä ole edes kauhean työlästä...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos mReq ei nouse yli 950, niin lienee softaongelma. Onko etanolia tankissa? Automaattien kanssa biopower-softissa pitää tehdä yksi temppu jotta tulee tehot myös E85:lla..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Pola kirjoitti:tuo paineistus onnistuu vaikka vaimon kanssa ilman mitään laitteita. Toinen puhaltaa kun viimistä päivää siihen immulle tulevaan kumiseen imustördäriin ja toinen kuuntelee mistä pihisee.
Hyvä tietää, vaimo lähtee varmasti mukaan ilomielin kun kerrankin ei tarvitse imeä :P
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

9000 automaatilla kirjoitti:
edix kirjoitti:Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri.
Mun korvaan tää kuulostaa vieläkin siltä EVAP systeemin vialta... Tai mitäs näissä oli peruspaineet, taidetaan olla vähän yli, vai :roll: ? Voikos vika olla magneettiventtiilissä? Uusiminen ei kaiketi maksa ihan maltaita eikä ole edes kauhean työlästä...
EVAP:in olen uusinut täysin ja uuden mankkuvenan ostin tuossa jokunen kuukausi sitten.. :/
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

jcarlson kirjoitti:Jos mReq ei nouse yli 950, niin lienee softaongelma. Onko etanolia tankissa? Automaattien kanssa biopower-softissa pitää tehdä yksi temppu jotta tulee tehot myös E85:lla..
Etanolia on tankissa.. Täytyy ottaa yhteyttä softan tekijään jospa osaisi sanoa jotain tuohon.. Softa menee varmaan jokatapauksessa kohta uusiksi kun laittaa uuden pumpun ja suuttimet.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Lisätäänpä sen verran että eipä tuosta jarrunesteen vaihdosta tullut oikein yhtään mitään.. Sain kyllä muuten tehtyä kaikki by the book, mutta motonetistä ostamani ilmauslaite jolla pitäisi saada nesteet nipoista ulos mietityttää kun ei sieltä tullut kun ihan vähän vaikka miten päin piti sitä kannua samalla kun painoi "liipaisinta".

Noh, jospa sitä selailisi nettiä ja kokeilisi uusien ohjeiden kanssa toisen kerran..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Joops..

Edelleen saman vian kanssa painitaan, eli kun antaa lämää niin ilmapyyntö nousee siihen 950 paikkeille hikisesti ja ahtopaine 0.5-0.6.

Holmbergin kanssa eilen juttelin ja sanoi Napen kanssa juteltuaan että kone menisi johonkin suojatilaan, siksi ei pyynnöt nouse enempää. Mutta miksi?

En tiedä onko bensapumpulla mitään tekemistä ongelman kanssa, mutta se nyt vaihtuu toivottavasti lähipäivinä tuohon kimppatilauksessa olleeseen DW200:seen.

Sytytyskasetti, IMM, by-pass, magneettiventtiili, lambda-anturi sekä lämpötila-anturi on vaihdettu viimeisen 6kk sisään kaikki.
Tänään viimeksi antoi tosin P0116 virhekoodin ja lämpötila oli nollassa, mutta lähti toimimaan kun käynnisti auton uudestaan. Täytyy tarkistaa johdot huomenna.

Alipaineletkut uusittu, kokeiltiin myös tulpata evap mutta ei mitään eroa entiseen.

Kaikki ideat ja vinkit otetaan lämmöllä vastaan! :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

ECMStat.ST_MaxAirDem kertoo mikä funktio rajoittaa pyynnin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

jcarlson kirjoitti:ECMStat.ST_MaxAirDem kertoo mikä funktio rajoittaa pyynnin.
Kiitos, käyn tänään testirundilla ja kerron mitä sanoo! :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

jcarlson kirjoitti:ECMStat.ST_MaxAirDem kertoo mikä funktio rajoittaa pyynnin.
Milläköhän koodilla tuon funktion löytää? Google ei löytänyt kuin ECMS:n joka nyt oli lähimpänä tuota..

http://www.saab-tuners.com/en/trionic-7 ... e-sid-info
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

ECMS voi olla mikä vaan ECMStat alkuinen symboli. Pitää katsoa softasta että mikä kyseessä, ja jos ei löydy niin lisätä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin