Uutta murhetta..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Kysäise merkkiliikkeestä tai sitten vaikka autovahinkokeskukselta tai muulta purkaamolta...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Uskaltaako tuolla ajaa tuollaisena? En tiedä onko jarrunesteessä mitään paineeseen liittyvää, ja nyt sitä ei ole. Uuden korkin hommaan asap.9000 automaatilla kirjoitti:Kysäise merkkiliikkeestä tai sitten vaikka autovahinkokeskukselta tai muulta purkaamolta...
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Tänään voisi käydä taas Nesteen TI-hallissa ihmettelemässä kun vaihtaa jarrunesteen.
Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri. En vaan millään löydä imuvuotoa, vaikka sellainen jossain melko varmasti on
Amul normiajossa 0-200 mutta samantien kun kerran antaa vähän enemmmän kaasua niin nousee 800-1000.. Paineistus olisi varmaan hyvä idea,mutta ei ole sellaisia laitteita. Turbon letkut voisi tarkista, mitäpä muuta?
Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri. En vaan millään löydä imuvuotoa, vaikka sellainen jossain melko varmasti on
Amul normiajossa 0-200 mutta samantien kun kerran antaa vähän enemmmän kaasua niin nousee 800-1000.. Paineistus olisi varmaan hyvä idea,mutta ei ole sellaisia laitteita. Turbon letkut voisi tarkista, mitäpä muuta?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
tuo paineistus onnistuu vaikka vaimon kanssa ilman mitään laitteita. Toinen puhaltaa kun viimistä päivää siihen immulle tulevaan kumiseen imustördäriin ja toinen kuuntelee mistä pihisee.
#3272
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Uutta murhetta..
Mun korvaan tää kuulostaa vieläkin siltä EVAP systeemin vialta... Tai mitäs näissä oli peruspaineet, taidetaan olla vähän yli, vaiedix kirjoitti:Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri.

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Uutta murhetta..
Jos mReq ei nouse yli 950, niin lienee softaongelma. Onko etanolia tankissa? Automaattien kanssa biopower-softissa pitää tehdä yksi temppu jotta tulee tehot myös E85:lla..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uutta murhetta..
Hyvä tietää, vaimo lähtee varmasti mukaan ilomielin kun kerrankin ei tarvitse imeäPola kirjoitti:tuo paineistus onnistuu vaikka vaimon kanssa ilman mitään laitteita. Toinen puhaltaa kun viimistä päivää siihen immulle tulevaan kumiseen imustördäriin ja toinen kuuntelee mistä pihisee.

ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
EVAP:in olen uusinut täysin ja uuden mankkuvenan ostin tuossa jokunen kuukausi sitten.. :/9000 automaatilla kirjoitti:Mun korvaan tää kuulostaa vieläkin siltä EVAP systeemin vialta... Tai mitäs näissä oli peruspaineet, taidetaan olla vähän yli, vaiedix kirjoitti:Tuossa äsken tutkiskelin sidistä lukemia ja täyskaasulla pinl 1500, mreq 950 ja mair aikalailla samoissa pyöri.? Voikos vika olla magneettiventtiilissä? Uusiminen ei kaiketi maksa ihan maltaita eikä ole edes kauhean työlästä...
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Etanolia on tankissa.. Täytyy ottaa yhteyttä softan tekijään jospa osaisi sanoa jotain tuohon.. Softa menee varmaan jokatapauksessa kohta uusiksi kun laittaa uuden pumpun ja suuttimet.jcarlson kirjoitti:Jos mReq ei nouse yli 950, niin lienee softaongelma. Onko etanolia tankissa? Automaattien kanssa biopower-softissa pitää tehdä yksi temppu jotta tulee tehot myös E85:lla..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Lisätäänpä sen verran että eipä tuosta jarrunesteen vaihdosta tullut oikein yhtään mitään.. Sain kyllä muuten tehtyä kaikki by the book, mutta motonetistä ostamani ilmauslaite jolla pitäisi saada nesteet nipoista ulos mietityttää kun ei sieltä tullut kun ihan vähän vaikka miten päin piti sitä kannua samalla kun painoi "liipaisinta".
Noh, jospa sitä selailisi nettiä ja kokeilisi uusien ohjeiden kanssa toisen kerran..
Noh, jospa sitä selailisi nettiä ja kokeilisi uusien ohjeiden kanssa toisen kerran..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Joops..
Edelleen saman vian kanssa painitaan, eli kun antaa lämää niin ilmapyyntö nousee siihen 950 paikkeille hikisesti ja ahtopaine 0.5-0.6.
Holmbergin kanssa eilen juttelin ja sanoi Napen kanssa juteltuaan että kone menisi johonkin suojatilaan, siksi ei pyynnöt nouse enempää. Mutta miksi?
En tiedä onko bensapumpulla mitään tekemistä ongelman kanssa, mutta se nyt vaihtuu toivottavasti lähipäivinä tuohon kimppatilauksessa olleeseen DW200:seen.
Sytytyskasetti, IMM, by-pass, magneettiventtiili, lambda-anturi sekä lämpötila-anturi on vaihdettu viimeisen 6kk sisään kaikki.
Tänään viimeksi antoi tosin P0116 virhekoodin ja lämpötila oli nollassa, mutta lähti toimimaan kun käynnisti auton uudestaan. Täytyy tarkistaa johdot huomenna.
Alipaineletkut uusittu, kokeiltiin myös tulpata evap mutta ei mitään eroa entiseen.
Kaikki ideat ja vinkit otetaan lämmöllä vastaan!
Edelleen saman vian kanssa painitaan, eli kun antaa lämää niin ilmapyyntö nousee siihen 950 paikkeille hikisesti ja ahtopaine 0.5-0.6.
Holmbergin kanssa eilen juttelin ja sanoi Napen kanssa juteltuaan että kone menisi johonkin suojatilaan, siksi ei pyynnöt nouse enempää. Mutta miksi?
En tiedä onko bensapumpulla mitään tekemistä ongelman kanssa, mutta se nyt vaihtuu toivottavasti lähipäivinä tuohon kimppatilauksessa olleeseen DW200:seen.
Sytytyskasetti, IMM, by-pass, magneettiventtiili, lambda-anturi sekä lämpötila-anturi on vaihdettu viimeisen 6kk sisään kaikki.
Tänään viimeksi antoi tosin P0116 virhekoodin ja lämpötila oli nollassa, mutta lähti toimimaan kun käynnisti auton uudestaan. Täytyy tarkistaa johdot huomenna.
Alipaineletkut uusittu, kokeiltiin myös tulpata evap mutta ei mitään eroa entiseen.
Kaikki ideat ja vinkit otetaan lämmöllä vastaan!

ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
ECMStat.ST_MaxAirDem kertoo mikä funktio rajoittaa pyynnin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uutta murhetta..
Kiitos, käyn tänään testirundilla ja kerron mitä sanoo!jcarlson kirjoitti:ECMStat.ST_MaxAirDem kertoo mikä funktio rajoittaa pyynnin.

ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
Milläköhän koodilla tuon funktion löytää? Google ei löytänyt kuin ECMS:n joka nyt oli lähimpänä tuota..jcarlson kirjoitti:ECMStat.ST_MaxAirDem kertoo mikä funktio rajoittaa pyynnin.
http://www.saab-tuners.com/en/trionic-7 ... e-sid-info
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Uutta murhetta..
ECMS voi olla mikä vaan ECMStat alkuinen symboli. Pitää katsoa softasta että mikä kyseessä, ja jos ei löydy niin lisätä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com