Ei tuo Eskin vanha turbo kyllä sen näköinen ole, ettäkö se vähäinen öljyn syönti olisi tuosta johtuisi
Öljyä kuluu?
Jep, vähän tuota kyllä itsekin epäilin, kun mitään savumerkkejä ei ahdin ikinä antanut, mutta niin monet asiantuntijat pitivät ahdinta todennäköisimpänä öljynkulutuksen aiheuttajana... Jos öljynsyönti nyt pysyy entisellään, eli 1 litra/10K, en aio tehdä asialle mitään, paitsi lisätä tarvittaessa öljyä. Konetta en ainakaan rupea tuon takia avamaan...
Eski
Eski
Eski kirjoitti:No niin, eilisellä 600km reissulla näyttää öljyn pinta laskeneen tikussa reilusti ja läppäkotelokin on päältä öljyisempi kuin koskaan... Tuskinpa tuo uusi turbokaan heti hajosi, joten taitaa koneremontti (tai autonvaihto) seuraavana![]()
Eski
Siis läppäkotelo on päältä öljyinen...?
Poistuuko öljy pakoputken kautta vai huohottaako sumuna ulos...?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Jep, läppäkotelo on ihan öljystä märkä päältä, kurkkuun en vielä ehtinyt katsomaan. Äskettäin tuli huomattua, että se venakopalta läppäkotelolle menevän pikkuletkun takaiskuventtiili oli sökö ja vaihdoin sen ja ne pikkuletkut uuteen. Mitään savumerkkejä en ole missään vaiheessa huomannut. Lieneekö männänrenkaat jumissa tai olisiko jossain männässä halkeama... Täytyy viedä tutkittavaksi merkkihuoltoon.
Eski
Eski
Multa saat vaihdossa BMW:n
Olisikohan siellä tosiaan öljyrengas kasassa, nehän on aika ohuita joten ei aivan mahdotonta sekään kait ole.
Tuolle kannattaisi varmaan tehdä ohivuoto- ja puristuspainemittaus?
Eikös autossasi ole se kuuluisa moottoritakuukin vielä voimassa?
Nyt keksit äkkiä jostain öljylietettä venakopan alle
Olisikohan siellä tosiaan öljyrengas kasassa, nehän on aika ohuita joten ei aivan mahdotonta sekään kait ole.
Tuolle kannattaisi varmaan tehdä ohivuoto- ja puristuspainemittaus?
Eikös autossasi ole se kuuluisa moottoritakuukin vielä voimassa?
Nyt keksit äkkiä jostain öljylietettä venakopan alle
Pitänee harkitang900aero kirjoitti:Multa saat vaihdossa BMW:n![]()
Jep, huollossa tosin arvioivat, että tuskin selviää noilla mittauksilla mitään...Olisikohan siellä tosiaan öljyrengas kasassa, nehän on aika ohuita joten ei aivan mahdotonta sekään kait ole.
Tuolle kannattaisi varmaan tehdä ohivuoto- ja puristuspainemittaus?
Kyllähän se pitäisi olla.Eikös autossasi ole se kuuluisa moottoritakuukin vielä voimassa?
Tai oikeastaan pitäisi saada ketjunkiristin tulemaan tarpeeksi ulos ja öljypohjaan sitä lietettä... Ongelma on vain siinä, että kun tuohon on jo kertaalleen tehty jakopäänremontti, se tuskin on vielä tarpeeksi kulunut ja öljyjä on vaihdettu liian tiuhaan, joten moskaa tuskin hirveästi löytyy, mutta ensi viikolla tutkitaan mikä on tilanne...Nyt keksit äkkiä jostain öljylietettä venakopan alle
Eski
Toivotaan että tulisi kuntoon ilman omistajan lompakon kaventumista 
Jos hypotetisioisi sen verran että autossasi olisi jonkin männän renkaissa sanomista niin kait sen luulisi jotenkin ilmenevän mittaamalla, tietty vaikeampi tapaus jos on pelkkä öljyrengas lytyssä/poikki.
Ettei tuo uusi öljyloukkoviritelmä ole sitten täysi susi ja ongelmat ilmenisivät nyt vasta? Omasta mielestäni se näytti kyllä sellaiselta lopunajan ihmeeltä etten itse ainakan moista uskaltaisi laittaa omin vomin kulkevaan autoon.
No jos lähtevät korjaamaan konetta niin kiikuta niille sinne pajalle tonnarin männät ja kanget
Jos hypotetisioisi sen verran että autossasi olisi jonkin männän renkaissa sanomista niin kait sen luulisi jotenkin ilmenevän mittaamalla, tietty vaikeampi tapaus jos on pelkkä öljyrengas lytyssä/poikki.
Ettei tuo uusi öljyloukkoviritelmä ole sitten täysi susi ja ongelmat ilmenisivät nyt vasta? Omasta mielestäni se näytti kyllä sellaiselta lopunajan ihmeeltä etten itse ainakan moista uskaltaisi laittaa omin vomin kulkevaan autoon.
No jos lähtevät korjaamaan konetta niin kiikuta niille sinne pajalle tonnarin männät ja kanget
Tuo on vanha konsti, appiukko herätteli kertomansa mukaan noin Renault Dauphinen männänrenkaita eloon jo 60-luvullaEski kirjoitti:Sellaista niksiä oli jossain öljyä kuluttavassa B2x5-koneessa kokeiltu, että kaadettiin tulpan reijistä jotain litkua (petroolia todennäköisesti) mäntien päälle ja annettiin olla yön yli liukenemassa ja vaihdettiin öljyt... Öljyn kulutus loppui siihen.
Eski
Kaikkea kannattaa varmaan kokeilla, nuo b2x5:n renkaat kun ovat niin lähellä männän lakea että karstaantuvat helposti, meidän potilaassa oli kunnon kärstat siellä mäntien yläpäissä mutta renkaat eivät olleet tartuksissa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 495#365495
itsellä on nyt tuollainen systeemi koeajossa, katotaan kuinka paljon alkaa pömpeliin kamaa kertyä, koneen ei ainakaan pitäisi tällä hetkellä kaueasti huohottavan.
itsellä on nyt tuollainen systeemi koeajossa, katotaan kuinka paljon alkaa pömpeliin kamaa kertyä, koneen ei ainakaan pitäisi tällä hetkellä kaueasti huohottavan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008