
Ei tuo Eskin vanha turbo kyllä sen näköinen ole, ettäkö se vähäinen öljyn syönti olisi tuosta johtuisi

Eski kirjoitti:No niin, eilisellä 600km reissulla näyttää öljyn pinta laskeneen tikussa reilusti ja läppäkotelokin on päältä öljyisempi kuin koskaan... Tuskinpa tuo uusi turbokaan heti hajosi, joten taitaa koneremontti (tai autonvaihto) seuraavana![]()
Eski
Pitänee harkitang900aero kirjoitti:Multa saat vaihdossa BMW:n![]()
Jep, huollossa tosin arvioivat, että tuskin selviää noilla mittauksilla mitään...Olisikohan siellä tosiaan öljyrengas kasassa, nehän on aika ohuita joten ei aivan mahdotonta sekään kait ole.
Tuolle kannattaisi varmaan tehdä ohivuoto- ja puristuspainemittaus?
Kyllähän se pitäisi olla.Eikös autossasi ole se kuuluisa moottoritakuukin vielä voimassa?
Tai oikeastaan pitäisi saada ketjunkiristin tulemaan tarpeeksi ulos ja öljypohjaan sitä lietettä... Ongelma on vain siinä, että kun tuohon on jo kertaalleen tehty jakopäänremontti, se tuskin on vielä tarpeeksi kulunut ja öljyjä on vaihdettu liian tiuhaan, joten moskaa tuskin hirveästi löytyy, mutta ensi viikolla tutkitaan mikä on tilanne...Nyt keksit äkkiä jostain öljylietettä venakopan alle
Tuo on vanha konsti, appiukko herätteli kertomansa mukaan noin Renault Dauphinen männänrenkaita eloon jo 60-luvullaEski kirjoitti:Sellaista niksiä oli jossain öljyä kuluttavassa B2x5-koneessa kokeiltu, että kaadettiin tulpan reijistä jotain litkua (petroolia todennäköisesti) mäntien päälle ja annettiin olla yön yli liukenemassa ja vaihdettiin öljyt... Öljyn kulutus loppui siihen.
Eski